gaatjes te weinig??
gaatjes te weinig??
Heyz allemaal,
Ik heb een klein probleempje. Ik ben druk met mijn restauratie bezig en nu kom ik tot een heel rare conclusie. Op mijn vooras heb ik vandaag gewerkt aan het schoon maken en de stuurinrichting. Nu ziet mijn verwonderde oog dat de plaat voor de bevestiging aan de stuurarmen. Dus waar die twee kogelgewrichten in zitten maar met drie bouten vast zit. Op zich niet zo'n probleem ontbrekende bouten erin en klaar. Bij één gat lukt dat namelijk het gat bij de versnellingsbak steun (aan de bovenzijde). Echter aan de onderzijde mis ik twee gaten. en heb ik dus alleen maar één gaat in het midden. Wat nu te doen? Gewoon zo laten dat is normaal bij 2cv6 jes uit 87 of hemeltje lief dat klopt echt niet en snel twee gaten boren en tappen?
PS: Heeft het veel zin (en is het erg lastig) om het stuur gedeelte te reviseren?
Ik heb een klein probleempje. Ik ben druk met mijn restauratie bezig en nu kom ik tot een heel rare conclusie. Op mijn vooras heb ik vandaag gewerkt aan het schoon maken en de stuurinrichting. Nu ziet mijn verwonderde oog dat de plaat voor de bevestiging aan de stuurarmen. Dus waar die twee kogelgewrichten in zitten maar met drie bouten vast zit. Op zich niet zo'n probleem ontbrekende bouten erin en klaar. Bij één gat lukt dat namelijk het gat bij de versnellingsbak steun (aan de bovenzijde). Echter aan de onderzijde mis ik twee gaten. en heb ik dus alleen maar één gaat in het midden. Wat nu te doen? Gewoon zo laten dat is normaal bij 2cv6 jes uit 87 of hemeltje lief dat klopt echt niet en snel twee gaten boren en tappen?
PS: Heeft het veel zin (en is het erg lastig) om het stuur gedeelte te reviseren?
C'est une bonne voiture
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
W8 ff over welke kogels hebben we het eigenlijk, want er uit wippen? de kogels in het stuurhuis krijg je er naar mijn weten alleen uit als je rondsel uit de buis haalt, waarna je bij de splitpen kunt, daarna is het een kwestie van de kogel voor het gat drukken en dan pas kun je hem er uit krijgen. Maar misschien heb ik het wel helemaal verkeerd aangepakt.
ik denk dat TB het heeft over de kogels bij de fusee maar ik heb het inderdaad over die kogels in de as buis om het maar even plastisch te beschrijven. dus wat jij (backfire) zegt is dat aan ik eerst het hele gerij eruit haal vervolgens aan de zijkant die moer met die vier gleuven los draai. en dat ik dan de kogels kan verwijderen.
C'est une bonne voiture
Nee die bedoel ik niet. Ik bedoel de kogels en de cupjes in het stuurhuis. Als je die 3 bouten voorop de asbuis loshaalt, het ronsel en het dopje onderaan het ronsel, loshaalt dan kun je het hele zooitje er zo uit halen/ schuiven. Daarna haal je het dopje los die dmv een veer de kogels en cupjes op spanning houdt. Dan wip je ze er zo uit.
Nu heb je dus alle onderdelen eruit.
Over die kogels bij de fusees, ofwel de stuurleverarmpjes, dat is hetzelfde principe als in het stuurhuis zelf.
Nu heb je dus alle onderdelen eruit.
Over die kogels bij de fusees, ofwel de stuurleverarmpjes, dat is hetzelfde principe als in het stuurhuis zelf.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987