Pagina 1 van 1

mijn kleinlicht en grootlicht zijn hetzelfde

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 21:20
door Axel
Halo iedereen .

Het is weer zover de jaarlijkse keuring van men acadiane . Buiten koelvloeistoflekken , roestbeestjes ,ophanging en lichten .Valt het al bij al mee .

Nu moet ik men lichten goed zien te krijgen .Het probleem is , als ik mijn kleinlicht opzet schijnen mijn grote lichten mee . Ik heb alle draden goed nagekeken alles grondig gereinigd om vals contact te vermijden maar niets helpt . Dit probleem komt nog wel eens voor bij A types maar niemand weet eigenlijk wat de reden is .

Weet er iemand hoe dit verholpen kan worden ??

groetjes axel

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 21:27
door Peter v G
Zit je lampje wel correct in de fitting? Controleer eens of er wel een verschillend draadje gaat gloeien.

PS. Weet je zeker dat je met een A type naar de keuring gaat??
koelvloeistoflekken


:twisted:

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 21:31
door Hanzzl69
In Nederland MAG je niet met alleen stadslichten aan rijden, MOET altijd in combinatie met dimlicht. Dus als ze het zelfstandig niet doen, maar wel met gewoon je dimlicht aan, zit je voor de Nederlandse keuring goed.

Ik hoop dat die koelvloeistofvlekken geen remvloeistoflekken zijn.

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 21:54
door Axel
Ha nee hoor ik heb 1 keer per jaar een koelvloeistoflek en dat is als ik naar de keuring ga . dat wil dan gewoon zeggen dat er olie op de carterplaat ligt van men moteur .

Maar volgens de inspecteurs van de keuring is dat koelvloeistof en zetten ze dat dan ook op je papieren als aandachtspunt .
Zo zie dat die mensen echte vakkennis hebben. :D
Dat van de draadjes heb ik ook al nagekeken . ik ga morgen eens kijken naar men fittings van men kleine lampjes en naar men grote, want dat is de gene die niet moet branden voor men dimlicht.


Groetjes axel

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 23:29
door AZL57
zitten je kabels op de goede plek aan de lichtschakelaar aangesloten?

Geplaatst: do 11 sep, 2008 01:19
door Ronald
Axel schreef:Ha nee hoor ik heb 1 keer per jaar een koelvloeistoflek en dat is als ik naar de keuring ga . dat wil dan gewoon zeggen dat er olie op de carterplaat ligt van men moteur .
Haha. Kijk dat zijn nog eens keuringsmeesters waar je van op aan kunt.
Je weet nu precies wat je aan ze hebt...