-
Ger
- Gebruiker

- Berichten: 137
- Lid geworden op: di 29 jul, 2008 18:26
-
Contacteer:
Bericht
door Ger » za 13 sep, 2008 16:32
Beste forumleden,
Na enig twijfelen en rondneuzen op dit forum toch maar besloten om de vraag te stellen.
Zijn de warmteafvoerslangen noodzakelijk. Bij onze Rosaly waren ze niet gemonteerd en ik zie op diverse afbeeldingen dat ze ontbreken en op andere weer wel.
Graag uw raad.
Prettig weekend,
Ger
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » za 13 sep, 2008 20:17
Hoi,
Je avatar is alleen wat groot. Deze zul je even aan moeten passen.
Die afvoerslangen ontbreken vaak. Op zich kan dit weinig kwaad lijkt mij. Ik heb ze er ook niet op zitten. Vind het maar een ellende om die dingen erop te krijgen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Francois
- Regelmatige poster

- Berichten: 291
- Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47
Bericht
door Francois » za 13 sep, 2008 20:56
Die vraag had ik ook inderdaad. Bij mijn aca zitten ze er niet op. Wordt het dan in de zomer niet te heet onder de motorkap?
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
-
supercees
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » za 13 sep, 2008 21:00
ik denk dat ze nuttig zijn als het buiten bloedheet is, niet in ons koude kikkerlandje.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5247
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » zo 14 sep, 2008 14:40
Het euvel is dat de papieren versies meestal afscheuren door het trillen van de motor. Je zou eens kunnen kijken of er een kunststofversie bestaat van zo'n slang. Er bestaat wel een passende aluminium slang, iets van een afzuigkap of zo. Maar die heeft hetzelfde euvel die scheurt ook gauw en daarbij ziet het er niet echt mooi uit.
diverse Citroens, wat anders.
-
joe_catchou
- Belgisch Meester Lasser

- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
-
Contacteer:
Bericht
door joe_catchou » zo 14 sep, 2008 14:52
tot op heden geen last van .
zitten er gewoon op .
maar zijn wel langer dan normaal , van een gewone buis.
deze vernieuwde hebben tussen het papier alu zitten .
wel rustig door de rubbere ring steken bij het plaatsen of verwijderen van het spatbord.
blijft er ook niet veel warmte onder de kap hangen .
maar heeft ie zo al niet veel last van met de ribbelkap .
see you when you see me
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 14 sep, 2008 21:23
Papieren versies bekleden met alumium azuigkapslangen van o.a. de Praxis met ik meen diameter 90mm. Past goed en zitten er bij mij al zeker 4 jaar zonder problemen op.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
BW
- Regelmatige poster

- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36
Bericht
door BW » zo 14 sep, 2008 23:29
ik heb er deze week gemaakt van een pvc buis die tegen heet water kan, gewoon met een brander het uiteinde verwarmen zodat die de jusite vorm aaneemt en afzagen op de juiste maat dan met een parker vijs vastzetten op de kachel pot. ik heb er 5 euro betaald voor een buis van een meter diameter 75mm een buis van 80mm diameter zou beter geweest zijn en kost iets van een 7 euro. deze scheuren niet vervormen niet en kunnen niet in brand vliegen als ze tegen de uitlaat vallen.
-
David
- Heavy user

- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » wo 17 sep, 2008 07:26
BW
Houd je er wel rekening mee dat de boel flexibel moet blijven!!!
Je motor beweegt t.o.v. je spatborden.
Dus ik weet niet hoe je het nu precies gedaan hebt, maar pas op dat de boel niet kapot trilt.
greetz david
-
Ger
- Gebruiker

- Berichten: 137
- Lid geworden op: di 29 jul, 2008 18:26
-
Contacteer:
Bericht
door Ger » wo 17 sep, 2008 08:25
Dank voor de reactie en de goede tip, ik wil er originele warmteafvoerslangen op monteren. Ik heb ze bij de eendengarage alhier besteld.
Groeten Ger
-
Skidder
- Gebruiker

- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
-
Contacteer:
Bericht
door Skidder » wo 17 sep, 2008 11:17
Ik heb ook de originele slangen, niet zo gek duur maar inderdaad even tricky om te installeren. Je kunt ze beter iets te lang hebben, dat ze in je spatbord uitsteken.
Als je motor in de zomer wat heet wordt is het wel praktisch als de warme lucht naar buiten de motorruimte afgevoerd wordt; in de winter kun je ze volgens mij net zo goed weghalen, is je blokje sneller warm.
In de winter blaas je de meeste warmte toch naar binnen...
-
2cvfreak
- Veelvuldig poster

- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
Bericht
door 2cvfreak » wo 17 sep, 2008 15:40
het is geen ramp als ze er niet op zitten maar ja,
Citroën heeft ze er destijds niet voor niks op gezet natuurlijk.
aan jou de keus
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
-
David
- Heavy user

- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » zo 21 sep, 2008 21:46
BW
Je hebt nog niet gereageerd op mijn vorige berichtje.
Pas je op dat je de boel niet kapot laat trillen.
Of heb je de rubber afdichtring die aan het spatbord vastzit ook weggehaald?
Ben benieuwd hoe je het gefabriekt hebt...
heb je foto's?
Greetz David
-
Ger
- Gebruiker

- Berichten: 137
- Lid geworden op: di 29 jul, 2008 18:26
-
Contacteer:
Bericht
door Ger » ma 22 sep, 2008 09:07
Sorry voor het nog niet reageren maar onze Rosaly staat in Frankrijk waar we ongeveer een a twee weken per maand verblijven. De slangen zijn gekocht en ga over twee weken naar frankrijk om o.a. de slangen te monteren en andere dingen te doen. Onze druivenoogst moet ook worden binnengehaald en de tuin vraagt ook aandacht.
Groeten Ger
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » ma 22 sep, 2008 09:25
De motorruimte is ontworpen voor een 375cc motor,die had ruimte zat
ook de 425cc ging goed.maar toen de 602cc kwam waren er ter hoogte
van de klepgeksels al deuken nodig,maar de ruimte voor die afvoerslangen hebben ze echt te kort gehouden.Ook de plaats van het gat
zit eigenlijk verkeerd.Als je zorgt dat de warme lucht goed buiten het interieur blijft kan je het beste zonder die slangen.Er is luchtafvoer genoeg
onder de motorkap