rubbers tussen trekoog
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
rubbers tussen trekoog
ik heb net mijn auto laten keuren
afgekeurd helaas op wat kleine dingetjes
maar nu was er een steek proef keurmeester
en die zegt er moetten rubers in het oog van de trekoog
ik zeg nee dat is orgineel zo
nu heb ik het ja nee spel avgekapt met ik ga het uit zoeken voor je
ik zei ook dat ik nog nooit een eend ben tegen gekomen met rubbers op die plek
en ik heb er al een boel van onder gezien
en hij had er gisteren 1 gezien bij een ander keur station
wat is het nu
zijn die dingen in de loop der tijd vergaan en nooit vervangen of is dit aleen in duitsland geweest net als catilasator en hoofd steun?????
wat mijn keur meester geloofd de rdw man
afgekeurd helaas op wat kleine dingetjes
maar nu was er een steek proef keurmeester
en die zegt er moetten rubers in het oog van de trekoog
ik zeg nee dat is orgineel zo
nu heb ik het ja nee spel avgekapt met ik ga het uit zoeken voor je
ik zei ook dat ik nog nooit een eend ben tegen gekomen met rubbers op die plek
en ik heb er al een boel van onder gezien
en hij had er gisteren 1 gezien bij een ander keur station
wat is het nu
zijn die dingen in de loop der tijd vergaan en nooit vervangen of is dit aleen in duitsland geweest net als catilasator en hoofd steun?????
wat mijn keur meester geloofd de rdw man
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
heb al ff rond gebeld
maar ben er uit het zijn kantel messen en de trekoog die koud op elkaar hooren en gesmeert met motor ollie
het is een smeer punt en dan horen er geen rubbers tussen
dit heb ik van 2 citroen garage's
dus nu nog op papier dan kan ik dit onder zijn neus schuiven
maar ben er uit het zijn kantel messen en de trekoog die koud op elkaar hooren en gesmeert met motor ollie
het is een smeer punt en dan horen er geen rubbers tussen
dit heb ik van 2 citroen garage's
dus nu nog op papier dan kan ik dit onder zijn neus schuiven
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
wat een ongelofelijke ........................... (vul zelf maar in) zeker zo'n jong broekkie die denkt alles te weten! ik heb nog nooit gezien dat daar rubber tussen zit! en dit hoort ook niet! (kijk maar in vraagbaak, haynes, e.t.c.) maar voorlopig kun jij dus niet rijden....... (laat die RDW man anders een ervaren collega bellen die wel weet hoe het moet!)
nou iig suc6 en we horen wel hoe het afloopt!
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
nou iig suc6 en we horen wel hoe het afloopt!
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Als je voor het eerst een eend ziet, kan ik me voorstellen dat je er een rubber verwacht. Echter, zowel het oog als het mes zijn van gehard staal en behoeven alleen wat vet.
Hier de relevante citroen-fiches met onderdelen voor de keurmeester.
Hier de relevante citroen-fiches met onderdelen voor de keurmeester.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
welllicht is het een troost dat je niet de eerste bent die met deze boodschap naar huis is gestuurd. Heb het wel vaker gehoord.
Ik zal eens opsommen waarvoor ik al eens " afgekeurd" ben:
-de kachelventilator werkt niet
-De stadslichten doen het niet (lastig he, zo'n draaiknop)
-CO uitstoot te hoog (auto is uit 1970)
-Accubevestiging deugt niet (het is orgineel nou eenmaal niet beter....)
-de ruitensproeier werkt niet (je moet wel pompen ipv 1x drukken)
Om nog maar niet te spreken over het aantal keren dat ik de keurmeester de meetklok op de fusees heb laten zetten om te constateren dat de speling nog lang geen 1,5mm is..
Ik zal eens opsommen waarvoor ik al eens " afgekeurd" ben:
-de kachelventilator werkt niet
-De stadslichten doen het niet (lastig he, zo'n draaiknop)
-CO uitstoot te hoog (auto is uit 1970)
-Accubevestiging deugt niet (het is orgineel nou eenmaal niet beter....)
-de ruitensproeier werkt niet (je moet wel pompen ipv 1x drukken)
Om nog maar niet te spreken over het aantal keren dat ik de keurmeester de meetklok op de fusees heb laten zetten om te constateren dat de speling nog lang geen 1,5mm is..
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
ja over mijn fusee begon hij ook al
dat het een aandachts puntje werd op het papier
dus ik ga maar denk ik ff in gesprek met deze jongens
maar kan nu niet het het copie dat ik van de rdw heb gehad ooit
met daar getekend en beschreven hoeveel spelling een eend fusee mag hebben
die wil ik ook even aan ze laten zien
dat het een aandachts puntje werd op het papier
dus ik ga maar denk ik ff in gesprek met deze jongens
maar kan nu niet het het copie dat ik van de rdw heb gehad ooit
met daar getekend en beschreven hoeveel spelling een eend fusee mag hebben
die wil ik ook even aan ze laten zien
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
sluitend bewijs heb ik niet, maar standaard geld voor fusees (en dus ook van een eend) 1mm aan bovenkant van het fusee, 1 mm aan de onderkant, samen mag deze speling niet meer dan 1,5 mm zijn. dit is gemeten loodrecht op de fusee. en dan mag er nog 1 mm + de standaard speling zitten in de langsrichting van de fusee. de standaard fabrieksspeling is 0,4 mm.
kun je de kosten van het nog een keer naar je apk keurstation moeten gaan niet declareren? een herkeuring op de steekproef van de rdw man zeg maar.
kun je de kosten van het nog een keer naar je apk keurstation moeten gaan niet declareren? een herkeuring op de steekproef van de rdw man zeg maar.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
ik vind het wel (zuur) lachen op de keuring, ik ben al afgekeurd omdat de wagen te hoog stond afgesteld volgens keurmeester (wielen gingen niet van de grond toen ze hem opkrikten, krik stond op maximum, ik lekker lachen) wagen die niet door trilplaat test raakt waarna er vervolgens op het keuringsbewijs "Eusama of eusema lichte wagen" (ga je lekker inde van daele woordenboek uit nieuwgierigheid opzoeken wat het betekent en concludeer je dat het woord er niet isntaat zouden ze zelf weeten wat het betekent?) dit staat natuurlijk in het vakje nauwlettend in het oog te houden (waarom dit is toch een uitzodneringsmaatregel?) je raakt door de co test en draait vervolgens de co schroef open op de parking terwijl keurmeester toekijkt. jonge gast inde put zegt dat er 135'ers banden op liggen ga je vrolijk de discusie aan en toon je hem in de vraagbaak dat het mag. ikben vrijwel zeker dat er daar meerde 2cv's per jaar gekeurd worden dan zou je toch denken dat ze het stilaan weeten. keuringmeester die door 135'ger banden geval gefrustreerd is en zoekt naar elke mm² roest aand e onderkant
maar dat de gordelspanner de dag voordien kapot gegaan was en deze "zogezegd ineenzat" toaal niet meer oprolt tjah dat zien ze dan niet
mvg
maar dat de gordelspanner de dag voordien kapot gegaan was en deze "zogezegd ineenzat" toaal niet meer oprolt tjah dat zien ze dan niet
mvg
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
dyane_maniac schreef:sluitend bewijs heb ik niet, maar standaard geld voor fusees (en dus ook van een eend) 1mm aan bovenkant van het fusee, 1 mm aan de onderkant, samen mag deze speling niet meer dan 1,5 mm zijn. dit is gemeten loodrecht op de fusee. en dan mag er nog 1 mm + de standaard speling zitten in de langsrichting van de fusee. de standaard fabrieksspeling is 0,4 mm.
kun je de kosten van het nog een keer naar je apk keurstation moeten gaan niet declareren? een herkeuring op de steekproef van de rdw man zeg maar.
Dit moet het zijn:
De radiale (haaks op de pen) speling van een fuseepen naar één enkele bus mag 1,5 mm bedragen. Let echter op dat de speling van de bovenste bus en de onderste bus bij elkaar opgeteld niet meer dan 2 mm mogen bedragen. Zo mag bijvoorbeeld de spelling op de bovenste bus dus 1,5 mm zijn maar dan mag de speling op de onderste bus niet meer dan 0,5 mm zijn.
Bij een eend is de bovenste bus veel korter dan de onderste bus, waardoor de slijtage op de bovenste bus groter is. Daar is de speling dan ook meestal het grootst. De axiale (in de lengte richting van de pen) speling mag maximaal 1 mm bedragen.
NB. De genoemde waarden zijn boven op de maximale fabrieksspeling. De fabrieksspeling dient echter wel aangetoond te worden. Ik kan u verzekeren dat deze waarden erg hoog zijn.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
nog even terug komend op de rubbers, dit verhaal eerder gehoord maar dan ging het om het plaatsen van kunstof ringen tussen de trekoog en het gedeelte van de draagarm, tevens om de speling op te vangen. Ik vindt het allemaal maar een raar verhaal dat zou betekenen dat er dus iemand is bij de RDW die het beter denktr te weten dan citroen zelfe
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4