Pagina 1 van 1

Compressie A06/664 motor

Geplaatst: za 20 sep, 2008 17:21
door CitRoel
Ik weet dat een A06/664 motor op RON95 kan lopen omdat de compressie verlaagd is. Op welke manier is dat gedaan? Alleen door de kop aan te passen of zou er ook verschil in de zuigers zitten?

Geplaatst: za 20 sep, 2008 17:56
door BW
de koppen ziin hetzelfde denk ik, het verschil zal in de zuigers of cilidners zitten

mvg

Geplaatst: za 20 sep, 2008 17:57
door TB
Volgens mij zit het verschil in de zuigers. De koppen zijn volgens mij ook hetzelfde.

Geplaatst: za 20 sep, 2008 23:35
door Ramon
zuigers idd 7:1
meeste eenden 8:5
dyane/ami 9:1
visa 650 9:5

Geplaatst: zo 21 sep, 2008 11:13
door CitRoel
Oké weer wat geleerd. :D

Geplaatst: ma 22 sep, 2008 18:18
door TB
Inderdaad, niets op aan te vullen. Ik heb eens zitten kijken op mijn A06/664 (of was het nou 644?). In elk geval zo een S6 ding! Daar staat voor op het koelhuis en naast de carburateur nog een sticker met daarop de compressieverhouding 7:1.

Geplaatst: di 23 sep, 2008 18:31
door CitRoel
Ik zal eens kijken als ik de mijne uit elkaar haal. Mijn huidige blokkie is niet meer zo fris, waarschijnlijk speling op de krukas. En de 664 verbruikt een beste slok olie (waarschijnlijk de afdichting van de zuigers) Nou dacht ik, als ik nou mijn cilinders op die 664 zet dan heb ik eigenlijk een 635 met snellere nokkenas... Of zit ik nou op een dwaalspoor?