Pagina 1 van 1

conventionele vering

Geplaatst: ma 22 sep, 2008 11:33
door gerrit v
Heeft iemand al 'ns een A type's veerpotten vervangenvoor een vaste veer per wiel? én. wat waren de ervaringen?

Re: conventionele vering

Geplaatst: ma 22 sep, 2008 12:44
door SamClukkers
Waarom iets vervangen wat uitstekend werkt? Het idee alleen al!

Maar het bestaat helaas wel. :wink: In Argentinië hebben ze 2cv's gebouwd met een gewoon veersysteem. -> http://www.citroen.mb.ca/cItROeNeT/fore ... 4x4-1.html

Geplaatst: ma 22 sep, 2008 15:27
door AZL57
Ik zie voor een dwarse bladveer, ook niet erg modern. Zo'n vering hadden ze ook al op de T-Ford ;-)

Re: conventionele vering

Geplaatst: ma 22 sep, 2008 21:54
door gerrit v
SamClukkers schreef:Waarom iets vervangen wat uitstekend werkt? Het idee alleen al!

Maar het bestaat helaas wel. :wink: In Argentinië hebben ze 2cv's gebouwd met een gewoon veersysteem. -> http://www.citroen.mb.ca/cItROeNeT/fore ... 4x4-1.html
dank voor je tips, maar...
veel te rigoreus wat mij betreft.
de vering wat stugger maken, zodat de zaak onbelast niet zo enorm hoog staat, zou voor wat mij betreft al een behoorlijke verbetering betekenen.

Geplaatst: ma 22 sep, 2008 22:53
door joe_catchou
wil je lager en harder???
ben je wel comfort kwijt van veering .
en stuiteren van hard heid.

Geplaatst: ma 22 sep, 2008 23:19
door gerrit v
joe_catchou schreef:wil je lager en harder???
ben je wel comfort kwijt van veering .
en stuiteren van hard heid.
vertel?

Geplaatst: ma 22 sep, 2008 23:22
door joe_catchou
wat wil je doen ?

Geplaatst: di 23 sep, 2008 12:42
door gerrit v
joe_catchou schreef:wat wil je doen ?
rijhoogte beperken... zeker aan de achterzijde én de veeruitslag verminderen

Geplaatst: di 23 sep, 2008 17:34
door backfire
Gewoon zwaardere veren mnteren 150% zijn zo verkrijgbaar en volgens mij zijn er ook leveranciers welke ze op maat kunnen leveren voor je. Klusje is in ieder geval heel wat simpeler dan de eend ombouwen tot conventioneel. Verder een paar goede schokbrekers.

Geplaatst: di 23 sep, 2008 18:38
door joe_catchou
jep kan je mee beginnen he schokdempers voor de uitslag .
rijhoogte acadiane ogen voor hem lager te schroeven dan word ie wel weer zachter, maar daar zijn dan de schokbrekers voor .
stapje verder je veerpotten open slijpen , en hier een 1/3 vastleggen met bv. er een bus in te lassen .
is goed en word hij ook weer harden en is het wel helemaal gedaan met vluchtheuvels vliegen .

Geplaatst: vr 3 okt, 2008 22:24
door David
Doodzonde om de boel zo aan te passen. :cry: :cry:

Wegligging, vering, etc zijn toch juist de dingen die de 2cv groot gemaakt hebben. :?: :!:

Persoonlijk vind ik zo'n "verlaagde" eend er volstrekt niet uit zien. :x
Maar ja ieder z'n voorkeur natuurlijk. :?

Maarrr ik zou hem gewoon lekker zo laten :lol:


Greetz david

Re: conventionele vering

Geplaatst: vr 3 okt, 2008 23:07
door Roel van de wal
gerrit v schreef:Heeft iemand al 'ns een A type's veerpotten vervangenvoor een vaste veer per wiel? én. wat waren de ervaringen?
Beste vrind,

Persoonlijk snap ik niet waarom je zoiets nu wil doen. Zoals de auto is ontworpen is deze prima. Het lijkt allemaal wel leuk en aardig, maar ik ben bang dat je een hoop rompslomp aanhaalt, waar je later hoogst waarschijnlijk toch veel spijt van krijgt. Mijn advies, hou je auto zoveel mogelijk origineel, wat de auto in techniek enzo betreft.
Mocht je toch willen veranderen, ik weet niet meer exact waar het staat, maar er is een afbeelding van een 2cv met hydraulische veering. Als je zoiets maakt, heb je meer kans. Maar bedenk met al je plannen wel aan het feit dat de APK er ook nog is, je kunt niet zomaar en ongestraft aan de gang gaan.
Succes met je auto en geniet ervan.

Roel