Rem(vloeistof) probleempje

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Rem(vloeistof) probleempje

Bericht door hvb-013 » za 27 sep, 2008 21:05

Mijn 2cv drinkt voortaan zoveel LHM dat ik deze driewekelijks moet bijvullen.

Dagelijks lekt deze zo'n 15 tot 25 druppels. Lekken doet hij alleen aan de voorkant (Over het algemeen links), aan de achterzijde liggen geen druppels.

Wat kunnen de oorzaken zijn? Remleiding lijkt mij niet? Zou het de remcilinder zijn die gereviseerd moet worden?

Kan iemand de geschatte kosten aangeven als ik dit láát repareren?

Doorrijden is geen probleem?


Nog een ander kort vraagje; Soms is mijn gaspedaal 'hard'. Dit is niet vaak en het lijkt alsof het vaker is als het regent / vochtig weer is. Voor zover ik kan zien zitten er geen draden dubbel of klem.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 27 sep, 2008 21:18

Als ik jou was: geen meter mee rijden.

LHM is je remvloeistof en je wilt niet meemaken dat ze het niet meer doen. Eerst checken wat het is.

Het kan bijvoorbeeld uit de remklauwen voor lekken. Hier zitten ook rubbertjes in.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » za 27 sep, 2008 21:21

Maandag even een afspraak maken bij een eendengarage denk ik zo. Opzich, als ik zorg dat de vloeistof goed bijgevuld blijft, kan rijden geen kwaad toch?

Edit J.C: Naam verwijderd ivm de reclame regels

Gebruikersavatar
reiziger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 7 nov, 2007 22:45
Locatie: Zoetermeer

Bericht door reiziger » za 27 sep, 2008 22:07

grootste kans is dat de rubbertjes van leiding -> remklauw te ver vergaan zijn. Voorzichtig losdraaien van de leiding, nieuw rubbertje er in. :P
Mocht dat niet helpen (dit is nog zelf te doen), dan een remklauwrevisie zelf doen of laten doen. :?
Let wel: als je de leiding gaat losdraaien, wel even opvangen van de lhm: een dopje op doen

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » za 27 sep, 2008 22:11

Tot nu toe bedankt voor de reacties.

Is het raadzaam helemaal niet meer te rijden? Het ziet er (nog) zo onschuldig uit.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 27 sep, 2008 22:45

Je kan jezelf maar 1 keer dood rijden ...
Afblijven.

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » za 27 sep, 2008 22:58

Dat is duidelijk. ;-)

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 28 sep, 2008 19:09

Is het eigenlijk normaal dat omdat je remblokken en schoenen slijten dat je wel eens de LHM moet bijvullen of is het zo dat als de blokken versleten zijn je LHM onderin staat?
Ik heb het nog niet bijgevuld maar als ik nu een stijle bult af rijd? (naar mijn garage) en ik rem dan brand het lampje totdat ik weer vlak sta.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 28 sep, 2008 19:18

Tuurlijk staat hje LHM een stuk lager als je blokken versleten zijn. Als je eerst bij vult en dan nieuwe blokken monteert (en dus de zuigers terug duwt) heb je kans dat het reservoir overloopt. Dus eerst nieuwe blokken monteren (voering is ongeveer 1 cm dik) en dan het niveau checken en zonodig bijvullen.

Wat betreft de LHM lekkage die vooral linksvoor zou zijn. is je ontluchtingsnippel goed dichtt en zitten de 2 grote bouten door de remklauwen wel goed vast?
Laatst gewijzigd door AZL57 op zo 28 sep, 2008 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 28 sep, 2008 19:20

Dat bedoel ik eigenlijk niet, m'n blokken zijn namelijk nog goed... Ik zie het nergens lekken maar ik moet nu waarschijnlijk toch een keer LHM erbij gooien.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

remcilinder

Bericht door Eendeke » zo 28 sep, 2008 19:21

Alsje HRC kapot is, is mij geadviseerd om gewoon een nieuwe te kopen en niet te (laten) reviseren. Als je ongeveer 100 euro hebt, koop dan een nieuwe, wet je iig zekers dat DAT goed is! Bij bleek het dus de HRC te zijn, en zelf een nieuwe ingebouwd, en nu weer helemaal goed! Is makkelijk zelf te doen in denk ik 2 uurtjes. Hulp is wel makkelijk!!!

Groetjes en succes Bob

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 28 sep, 2008 19:21

Dat is altijd mogelijk, is ook achter alles OK?
diverse Citroens, wat anders.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 28 sep, 2008 19:24

Volgens mij is alles oké, er loopt geen LHM uit de HRC en ook niet uit de trommels achter. Bij vochtig weer en voor de eerste keer remmen voel ik ze allebei remmen achter dus ik ga ervan uit dat het goed zit. Ik denk dat ik er maar gewoon wat bij gooi, het is al weer 2 jaar geleden dat ik het vernieuwd en gevult heb.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 28 sep, 2008 19:27

Dat zou kunnen, lekt je HRC ook niet aan de binnenkant van de carrosserie bij de pedalen?
diverse Citroens, wat anders.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 28 sep, 2008 19:29

Nou ga ik twijfelen... volgens mij niet. Heb laatst de (stoffen dus niet die rubberen) vloermat eruit gehad en dat was helemaal droog. Ik ga het voor de zekerheid dan toch nog maar een keer checken.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie