2cv 1958 uit la France - waar op te letten -
Geplaatst: zo 28 sep, 2008 17:24
Hallo,
volgende week ben ik in Frankrijk en wil gaan kijken naar deze dame. Ik ben al lang aan t lezen over ribbelkappen en het moet er maar 'ns van komen. Ik ben geen autotechnicus maar ben wel handig. Volgens mij kan iedereen die wil de techniek van een 2cv leren
http://www.leboncoin.fr/vi/24511320.htm?ca=21_s
Ik heb een lijstje gemaakt van zaken om op te letten (o.a. mbv PDF aankooptips www.2cvclub.nl):
- doorzakken van het chassis: is dat bij dit type ook te zien aan "naar buiten geknikte driehoek- schermen"? of alleen aan het "zwaar sturen"
-corrosie voetenbak, ventilatieklep, deurstijlen, motorkapscharnier, kofferbak, chassiebalken (openstaan van felsranden). Controleren carrosserie mbv magneet (ivm plamuur, is corrosie (verminderd) magnetisch?
-zwetende motor? kan toch betekenen dat metaal poreus is?
-soepel optrekken (koppeling versleten?)
-schakelen van 2e naar 3e versnelling (kraken?)
-uitlijning auto controleren op rechte weg (chassis krom?)
-janken in 4e versnelling? wat wordt hiermeemee precies bedoeld?
-kleur van de motorolie, remvloeistof(rood syteem??)
-handmatig starten m.b.v. slinger
Wat vinden jullie van dit lijstje en hebben jullie misschien nog meer tips?
Dan de prijs? mijns inziens is ie stevig, maar misschien realistisch indien de auto "hard" is.
volgende week ben ik in Frankrijk en wil gaan kijken naar deze dame. Ik ben al lang aan t lezen over ribbelkappen en het moet er maar 'ns van komen. Ik ben geen autotechnicus maar ben wel handig. Volgens mij kan iedereen die wil de techniek van een 2cv leren
http://www.leboncoin.fr/vi/24511320.htm?ca=21_s
Ik heb een lijstje gemaakt van zaken om op te letten (o.a. mbv PDF aankooptips www.2cvclub.nl):
- doorzakken van het chassis: is dat bij dit type ook te zien aan "naar buiten geknikte driehoek- schermen"? of alleen aan het "zwaar sturen"
-corrosie voetenbak, ventilatieklep, deurstijlen, motorkapscharnier, kofferbak, chassiebalken (openstaan van felsranden). Controleren carrosserie mbv magneet (ivm plamuur, is corrosie (verminderd) magnetisch?
-zwetende motor? kan toch betekenen dat metaal poreus is?
-soepel optrekken (koppeling versleten?)
-schakelen van 2e naar 3e versnelling (kraken?)
-uitlijning auto controleren op rechte weg (chassis krom?)
-janken in 4e versnelling? wat wordt hiermeemee precies bedoeld?
-kleur van de motorolie, remvloeistof(rood syteem??)
-handmatig starten m.b.v. slinger
Wat vinden jullie van dit lijstje en hebben jullie misschien nog meer tips?
Dan de prijs? mijns inziens is ie stevig, maar misschien realistisch indien de auto "hard" is.