Pagina 1 van 1

Aansluiten Ruitenwissermotor

Geplaatst: do 1 jan, 2004 15:15
door Jacobus_XIII
Allereerst de beste wensen allemaal !!!!

Ik ben momenteel bezig met het opbouwen van een koets, maar mis nog een ruitenwissermotor :-S

Is het mogelijk om een nieuw type ruitenwissermotor (4 stekkers) aan te sluiten op de bedrading van een oud type ruitenwissermotor (2 stekkers) ?? Of van waar naar waar moet ik hiervoor extra draden trekken ???

Geplaatst: vr 2 jan, 2004 13:16
door Jacobus_XIII
Mmm.... kan iemand misschien een scan maken van een electrisch schema uit een 2cv-vraagbaak ?? Ik heb er namelij geen :?

Geplaatst: vr 2 jan, 2004 15:12
door Jacobus_XIII
Nadat ik m'n ruitenwissermotor uit elkaar heb gehaald en wat meet- en prutswerk heb ik het voor elkaar gekregen !! De scan is dus niet meer nodig !!

Geplaatst: za 3 jan, 2004 22:06
door Job
en wat was het probleem?



Job

Geplaatst: zo 4 jan, 2004 12:21
door Jacobus_XIII
Voor een oud type ruitenwissermotor heb je maar twee draden nodig. Een continue plus en een geschakelde plus. Een nieuw type ruitenwissermotor heeft 4 aansluitingen. Zie het plaatje hieronder !!

Afbeelding

Ik heb als volgt de ruitenwissermotor aangesloten.
- Continue + (rood) -> ruitenwisser grijs
- Geschakelde + (groen) -> ruitenwisser wit en blauw
- Massa (deze moet nog aangelegd worden) -> ruitenwisser zwart

Dit werkt !!

Geplaatst: zo 4 jan, 2004 12:41
door Job
okee dan!!!! weet ik dat ook weer. :P :D



job

Geplaatst: do 8 jan, 2004 10:18
door catscit
Jacobus_XIII schreef:
Afbeelding

Ik heb als volgt de ruitenwissermotor aangesloten.
- Continue + (rood) -> ruitenwisser grijs
- Geschakelde + (groen) -> ruitenwisser wit en blauw
- Massa (deze moet nog aangelegd worden) -> ruitenwisser zwart

Dit werkt !!
werkt dit?
Ik loop al jaren te klooien dat ik de moderne ruitenwisser motor niet aangesloten krijg.
ALs ik het doe zoals hierboven dan heb ik elke keer als de ruitenwissere door de 0 stand gaat heel even kortsluiting (de lichten gaan uit ed).

Volgens mij schakeld de moderne schakelaar namelijk de geschakelde plus of naar wit of naar blauw maar nooit allebei tegelijk?

Geplaatst: do 8 jan, 2004 15:54
door Job
het lijkt me vrij sterk dat je kortsluiting krijgt bij het uitzetten want dan zouden je zekeringen ook kapot moeten zijn. wat het uitvallen van je licht dan wel veroorzaakt........... :( :?: :?: :?: :?:

Geplaatst: do 8 jan, 2004 16:06
door catscit
ik had het getest met draden rechtstreeks van de accu, als ik het over de zekeringen doe dan al naar gelang wat ik probeer vliegt de zekering eruit als ik em aan zet of als ik em uit zet (en hij gaat terug) of als ie door de 0 stand gaat.

Geplaatst: za 10 jan, 2004 16:31
door Jacobus_XIII
catscit schreef:
Jacobus_XIII schreef:
Afbeelding

Ik heb als volgt de ruitenwissermotor aangesloten.
- Continue + (rood) -> ruitenwisser grijs
- Geschakelde + (groen) -> ruitenwisser wit en blauw
- Massa (deze moet nog aangelegd worden) -> ruitenwisser zwart

Dit werkt !!
werkt dit?
Ik loop al jaren te klooien dat ik de moderne ruitenwisser motor niet aangesloten krijg.
ALs ik het doe zoals hierboven dan heb ik elke keer als de ruitenwissere door de 0 stand gaat heel even kortsluiting (de lichten gaan uit ed).

Volgens mij schakeld de moderne schakelaar namelijk de geschakelde plus of naar wit of naar blauw maar nooit allebei tegelijk?
Bij mij werkt dit perfect !! M'n lampen knipperen niet en er knapt geen zekering.