Pagina 1 van 1
Monteren van nieuwe aandrijfassen en kruisstukjes.
Geplaatst: zo 19 okt, 2008 18:18
door Frank-2cv
Geplaatst: ma 20 okt, 2008 00:27
door AZL57
Mooi werk, ook het greedschapje is handig.
Geplaatst: ma 20 okt, 2008 14:42
door Punky
Goed bezig!!!
Geplaatst: ma 20 okt, 2008 16:48
door SamClukkers
Het staat een stuk mooier op jouw auto dan bij mij in de garage. Mooi man!

Geplaatst: ma 20 okt, 2008 17:45
door backfire
mooi stukje huisvleit, dat zien ik graag.
Geplaatst: ma 20 okt, 2008 19:10
door Frank-2cv
Bedankt voor jullie positieve reacties! Sam ik ben blij dat je het schuifstuk aan me verkocht hebt, de wagen rijdt nu stukken beter. Zoals eerder gezegd, nu nog op zoek naar een 2de exemplaar.
Geplaatst: ma 20 okt, 2008 19:31
door AZL57
Wat is er versleten aan je schuifstuk?
Geplaatst: ma 20 okt, 2008 20:08
door Frank-2cv
Het schuifstuk wat er nu op zit, is opzich geen verkeerde. Maar de aandrijfassen zijn nieuwe dus dan wil ik ook nieuwe schuifstukken, het gaat om de spiebanen. Die kunnen nogal versleten zijn en wat wil je er dan nog mee doen? En het is leuk om zo iets te gaan zoeken

Geplaatst: ma 20 okt, 2008 22:28
door AZL57
In het uiterste noodgeval kun je de schuifstukken van een modernere eend omlassen maar dat moet dan wel op een zeer secure wijze gebeuren. Ik heb trouwens de aandrijfassen van een renault Goulette 4x4 van het franse leger gezien. Die leken wel heel erg op 2cv aandrijfassen inclusief schuifstukken. Het zou me niet verbazen als die zomaar zouden passen

Geplaatst: di 21 okt, 2008 20:55
door Frank-2cv
Ohw dat wist ik niet. Toch eens op gaan letten!
Geplaatst: za 1 nov, 2008 07:45
door Gerard2cv
Hallo Frank,Kan je je voorstellen dat we dit vroeger in 18min. moesten doen,6 min om de as eruit te halen,6min om het kruisstukje te vervangen
en 6 min.om de as weer te monteren,We haalden de borgveertjes weg en
lagen de as met 2 cupjes op de bekken van de bankschroef en sloegen op de
as,zodat het lagerbusje naar boven eruit kwam.en perste met het oude cupje de nieuwe erin.
Geplaatst: za 1 nov, 2008 10:33
door Frank-2cv

Geweldig! Wij zijn er zeker, met z'n 2e, één werkdag mee bezig geweest om alles voor elkaar te krijgen. Nu gaan we de as bij mijn DS eruit halen, dus dat was al een kleine voorproef

Geplaatst: za 1 nov, 2008 11:39
door Gerard2cv
Vergeet dat voorproefje maar,bij de DS zijn het binnen glij kooien waar
het sterstuk in glijd en bij de minste oneffenheid in die glijstroken mag je
hem vernieuwen,en hij zit ook nog een keer door het hele fuseestuk heen
dus sterkte.
Geplaatst: za 1 nov, 2008 14:19
door Frank-2cv
Oke, tja we zullen het zien. Ff offtopic: het gaat om de aandrijfassen met de centrale wielmoer aansluiting. Ze hebben mij verteld dat je het beste de fusees los kunt maken en het geheel dan in de bankschroef tezetten. Je kunt dan makkelijker de aandrijfas los halen van de fusee. Jij zal nog wel aan zo'n wagen gesleuteld hebben.

Geplaatst: za 1 nov, 2008 14:36
door Gerard2cv
Dan heb je er nog een waarvan je de kogels los kan schroeven met 2 boutjes en daar liggen afstelringen onder,dat is de makkelijkste manier
als je maar zogt dat de ringen op hun plaats blijven.Nee hoor,ik haalde ook
de hele as eruit.Maar voor de 2cv binnenkruisstukje alleen het scherm
en dan het kruisstukje verwisselen.