Pagina 1 van 2

Van remtrommels naar schiven

Geplaatst: di 21 okt, 2008 08:30
door Gerardo
Waarschijnlijk een eerder gestelde vraag MAAR is het erg veel werk om je remtrommels te vervangen voor schijven. Ik heb nu schijven en kan een goede motor kopen met trommels duuuus

Geplaatst: di 21 okt, 2008 08:31
door Gerardo
met trommels bedoel ik uiteraard..

Geplaatst: di 21 okt, 2008 09:44
door Jeroen-citroen
Als je even bij je eerste bericht de edit knop gebruikt kun je gewoon je tekst zelf aanpassen.
Ik weet niet of je nu trommels hebt en schijven wilt of andersom

Geplaatst: di 21 okt, 2008 09:58
door Gerardo
Bedankt.......ben nog niet helemaal thuis in de wereld van 2cv maar ik heb nu schijven in de eend en kan een motor en bak kopen met trommels alleen zijn schijven volgens mij betrouwbaarder dus dacht het dan over te gaan zetten

Geplaatst: di 21 okt, 2008 10:26
door dyane_maniac
het kan, maar is wel flink wat werk. makkelijker is versnellingsbak van motor halen, te koop zetten en schijvenbak er voor in de plaats kopen. anders moet je namelijk gaten boren en draad tappen om de remklauwen mee vast te zetten. secuur klusje, maar het is te doen

Geplaatst: di 21 okt, 2008 12:23
door Punky
Zit je ook niet met een dot4 en LHM verschil?

Geplaatst: di 21 okt, 2008 12:33
door TB
Volgens mij heb je dat probleem inderdaad. Op zich is er niets mis met trommels. Als ze maar goed zijn. Het is natuurlijk ok een optieom de voorremmen te reviseren. Dan zijn ze gewoon prima.

Geplaatst: di 21 okt, 2008 13:36
door Ramon
hoe zit het nou?

heb je nu trommel
en wil je naar schijven

of heb je nu schijven
en wil je naar trommels!

ik zou zelf gewoon opzoek gaan naar een goede originle bak die bij je auto past, moter past inprincipe op alle bakken

de regel is:
oud tyoe bak (korte spline op prise as) meestal trommels, DIK vliegwiel met 3 vingerige koppeling

nieuw type bak (lange spline op priseas)
meestal schijven, Dun vliegwiel met moderne koppeling.

mocht je dus wat willen combineren moet je simpel weg je vliegwiel even overzetten met bijbehorende juiste koppeling.



het is nog best een karwij, helemaal als je van schijven naar trommels gaat ivm met handrem gedoe.....


dus hou het gewoon bij wat je had!!!

Geplaatst: di 21 okt, 2008 23:22
door Gerardo
Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest maar ik heb nu een motor met schijven in de eend maar de motor is aan vervanging toe, nu kon ik iets goed lopends kopen met trommels maar het is me eigenlijk wel duidelijk, om een hoop werk te besparen gewoon even verder zoeken naar een motor met schijven......in ieder geval bedankt voor de info

nu kan ik weer via iemand anders aan een motor met bak komen die nog in orde is maar heeft als geheel 15 jaar bij in de schuur gelegen?

Geplaatst: di 21 okt, 2008 23:43
door Joos
Misschien heb ik ergens iets gemist, maar waarom hang je niet gewoon de goede motor die je met trommelbak kan kopen voor de schijvenbak?

Geplaatst: di 21 okt, 2008 23:51
door SamClukkers
Inderdaad, de motor hangt met amper vier bouten aan je versnellingsbak vast. Als je klapraampje stuk is vervang je toch ook niet je hele deur?

Geplaatst: wo 22 okt, 2008 00:04
door Gerardo
nee inderdaad maar daarom staat er bij mij nog 'Beginner' maar zoals Ramon ook al aangaf het eea past op elkaar.......

maar ik ga toch maar voor de zekerheid is kijken bij motor en bak die al een tijd ligt te rusten

Geplaatst: wo 22 okt, 2008 00:42
door Cilinderkop
beste Gerardo
Als je een 2cv van 87 hebt, dan zit daar een s6 motor in.
Ik zou als ik jouw was die motor opknappen in plaats van een ouder type motor in bouwen , want als je een motor in gaat bouwen die al lang stilstaat , zal je hem toch open moeten maken om alle roest en corrosie te verwijderen

Geplaatst: wo 22 okt, 2008 08:21
door David
Gerardo schreef:nu kan ik weer via iemand anders aan een motor met bak komen die nog in orde is maar heeft als geheel 15 jaar bij in de schuur gelegen?
Gerardo,

Effe logisch denken: je gaat toch niet een motor die 15 jaar stil heeft gelegen gebruiken omdat ie toevallig schijven heeft :?: :?:

Denk aan:
- brilrubbers
- olievulpijp
- staat van de koppeling
- corrosie op diverse plaatsen (15 jaar in schuur!)
etc. etc.

Dus begin of helemaal goed en reviseer een blok met bak en schijven of zoek een korte termijn oplossing en koop iets waarvan je de staat kent en/of de verkoper kunt vertrouwen.

Of je nu beginner bent of niet bedenk eerst wat je wilt en maak dan een plan. Je kunt er eerst een vervangend blokje inzetten en, ondertussen lekker rustig aan, het 15 jaar oude blokje mooi reviseren.
Is een leuke ervaring en met behulp van dit forum en de vele eendspecialisten goed te doen.
Motortje heeft dan niet zo veel geheimen meer voor je en je hobby wordt alleen maar leuker. :)

In ieder geval succes gewenst met al je afwegingen!

Greetz David

Geplaatst: wo 22 okt, 2008 08:27
door David
TB schreef:Volgens mij heb je dat probleem inderdaad. Op zich is er niets mis met trommels. Als ze maar goed zijn. Het is natuurlijk ok een optieom de voorremmen te reviseren. Dan zijn ze gewoon prima.
TB

Ik heb zelf toch echt liever schijfjes voor, remt naar mijn mening toch effe beter en onderhoud vind ik echt veel makkelijker.
Ook het stellen van de handrem bijvoorbeeld.

Maar ach ieder z'n ding natuurlijk :lol: :lol:

Greetz David