Pagina 1 van 1
Alu buizen cilinderkop kaduuk
Geplaatst: zo 9 nov, 2008 21:37
door Project-eend
#$%^*$%@domme!!!!
Heb in de haast niet goed gekeken naar de buisjes tijdens het monteren van de cilinderkop en jawel; stoterstang buizen kapot.
Natuurlijk verschrikkelijk stom maar daar leren we weer van.
Grote vraag is natuurlijk wat nu? Kan ik de buizen zo vervangen of moet ik op zoek naar nieuwe koppen?
Nu maar duimen dat het mee zal vallen....
Geplaatst: zo 9 nov, 2008 22:37
door joe_catchou
je vind meer uitleg zelfde verhaal denk ik .
afdeling : motor / versnellingsbak
onder : motorrevisie
naam "lekker werkje voor de winter
Geplaatst: ma 10 nov, 2008 09:13
door Punky
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7321&start=0
Dit recente topic gaat over hetzelfde probleem.
Geplaatst: ma 10 nov, 2008 13:03
door Project-eend
Heb het gezien! Dank voor de reactie.
Alu buisjes dus maar vervangen.
Geplaatst: ma 10 nov, 2008 16:08
door Deuche Fester
Ik heb inderdaad het zelfde probleem in het andere topic. Ik hoor van meerdere personen overigens dat het reviseren nog niet zo gemakkelijk is. Makkelijker is een tweedehands kopje op de "kop" tikken en die zelf wat oplappen.
Dat laatste heb ik bij Leen gedaan afgelopen weekend, ik ga er deze week mee beginnen.
Geplaatst: ma 10 nov, 2008 17:45
door Punky
Ik kreeg pas te horen van een eendenhandelaar dat ze zelf niet te vervangen zijn ivm de kwetsbaarheid van de pijpjes en dat je er dus verstandig aan doet om het uit te besteden.
Geplaatst: ma 10 nov, 2008 18:54
door Bartje
Ik heb ze ooit zelf vervangen en het was zeker geen klusje wat je persee moet uitbesteden... Hoe ik ze heb vervangen heb ik ook ergens hier op het forum beschreven, ik zal even zoeken.
edit hier is tie:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=573 ... toterstang
Succes en groetjes, Bart
Geplaatst: di 11 nov, 2008 06:30
door Cilinderkop
Je kunt de buisjes er inderdaad inplakken,maar bij revisie monteren wij ze gekoeld in de verwarmde cilinderkop net als de klepzittingen en daarna worden ze vastgezet met de felsrol, om lekkage te voorkomen.
Geplaatst: di 11 nov, 2008 09:57
door Bartje
Okee,maar in mijn geval was verwarmen niet aan de orde want de nieuwe buisjes pasten gewoon zo.
Origineel zijn de er ook niet ingekrompen d.m.v. hitte (of hoe noemje dat) zoals jij beschrijft voor klepzittingen. Origineel zijn de erin geklemd met een speciaal gereedschapje wat je in het buisje steekt aantrekt en ronddraait, waardoor het buisje wat naar buiten gedrukt wordt en hij klem in de kop komt te zitten.
Overigens werkt het erin plakken/lijmen met die locktight prima, het houd bij mij nu al 4,5 jaar en zo'n 30000km.