Pagina 1 van 1

Verschillende pk's bij 2cv-motoren

Geplaatst: do 20 nov, 2008 23:03
door Charleston 88
Wat is het technische verschil bij de 2cv motoren met de diverse pk's.
Uit de technische gegevens blijkt alleen maar dat er een verschil in compressie en pk's is bij de 635, de 664 en de am2 motoren. Maar hoe wordt dit bereikt? Met verschillende zuigers?
Zit er ook een verschil in de nokkenas bijv. de lifthoogte of de timing?
Zit er bijv. ook een verschil in de diameter van de in- en uitlaatklep?
In de werkplaatsboeken is hier niets over te vinden.
Wie heeft zich hier al eens in verdiept.

Geplaatst: do 20 nov, 2008 23:09
door dyane_maniac
verschil in compressie zit idd in de zuigers. verder verschil in pk's (buiten de verschillen door compresie verhoudingen) zijn meer te wijten aan sproeierbezetting en manier van het pk's meten dan dat er echt grote verschillen in de blokken zit volgens mij.

Geplaatst: vr 21 nov, 2008 09:29
door Jheronimus
Ken je de site van Jeroen Cats? Daar kun je erg veel technische gegevens vinden.


http://www.cats-citroen.net/home.html

Geplaatst: vr 28 nov, 2008 19:29
door hoiwessy
En verschil in de toevoer van lucht.

Martijn Arnhem

Geplaatst: za 29 nov, 2008 08:31
door Gerard2cv
Ja,maar de AM2 van de dyane 6 en de AMI8 heeft geforceerde luchtinlaat
en ook een andere nokkenas,de andere hebben een nummer 42 erop staan
en de van de AM2 niet