Pagina 1 van 3

2cv EV toekomst?

Geplaatst: vr 26 dec, 2008 01:12
door backfire

Geplaatst: vr 26 dec, 2008 10:08
door Flying Duckman
Ik denk dat hier zeker toekomst in zit.
Ik ben wel erg nieuwschierig naar kosten van zo'n motor en accupakket straks.
Ik zou het zelfs wel een keer willen (laten) inbouwen in een 2CV.
Supergoedkoop rijden en toch erg apart.
Je doet natuurlijk wel geweld aan het karakter van de eend zonder elektromotor, maar al op de wereldmeeting in NL in 97 stond er nog zo'n japanner met zo'n elektroeend, ik vond het fantastisch toen al! Dus als het nu betaalbaar kan worden wil ik best een van m'n eenden eens ombouwen, lijkt mij gaaf!

Op de lange termijn zijn er misschien wel wat 2CV's die elektrisch worden, maar ik denk dat het meerendeel gewoon zo rond blijft tuffen hoor.
Ik vind het wel slim van Burton dat ze die kant op gaan, dat is wel de toekomst voor het bedrijf denk ik. Je wordt gestimuleerd op dit moment om zo milieuvriendelijk te rijden en juist dit soort initiatieven wordt vanuit de regering erg gestimuleerd, waardoor ze voor de toekomst de verkoop kunnen continueren en misschien zelfs voor elkaar krijgen om geen eenden meer te hoeven doneren, maar de auto's gewoon een nieuw kenteken krijgen. De hoeveelheid schroot eenden houden een keer op natuurlijk.
En ik vraag mij af of ze elk jaar nog steeds zoveel auto's verkopen als in het begin.

Geplaatst: vr 26 dec, 2008 11:52
door Green-Duckman
En het is gewoon erg goede reclame voor zo'n bedrijf natuurlijk.

Geplaatst: vr 26 dec, 2008 12:19
door backfire
Persoonlijk zie ik meer in een elektrische eend (ja ja met een k) met een range extender (of te wel een bereik verlenger, whahaha, wat een vertaling) welke op diverse brandstoffen werkt. Huidige probleem is dat het bereik van alleen een elektrische eend erg beperkt zal zijn. Zeker als je het gewicht niet te veel wilt laten oplopen.

Geplaatst: vr 26 dec, 2008 14:13
door Yannick
Ge moet u vooral niet forseren he, blijft gerust uzelf :wink:


Yannick

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 13:14
door TB
Ik ben juist zo gek op het karakteristieke 2 cilinder boxer geluid.

Ik heb mijn eend puur voor de hobby, dus voor mij geen elektriche eend.

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 15:33
door Bluespirit
Gezien al die maatregelen die ze willen en gaan treffen, zoals de milieu sticker in Duitsland en Amsterdam met zijn groene plannen blijft er over een aantal jaar niets anders over om elektrisch te gaan rijden als je nog ergens wilt komen.

Mijn eend gebruik ik voor dagelijks woon-werk verkeer over een kleine afstand. Dat maakt het ideaal om hem om te bouwen naar elektrisch. Als de kosten mee vallen ga ik in de toekomst zeker overstappen. Blijven rijden vind ik belangrijker dan origineel blijven.
De oude motor bewaar ik dan gewoon voor betere tijden/oplossingen.

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 16:07
door supercees
Bluespirit schreef:Gezien al die maatregelen die ze willen en gaan treffen, zoals de milieu sticker in Duitsland en Amsterdam met zijn groene plannen blijft er over een aantal jaar niets anders over om elektrisch te gaan rijden als je nog ergens wilt komen.
wie zegt dat electrisch (oude spelling) groen is? er wordt meer groene stroom verkocht dan opgewekt, dus je betaalt voor groen en krijgt kolengestookte energie, of uit frankrijk geimporteerde kernenergie. daarnaast, die accu's, wat voor impact hebben die op het milieu?

electrisch rijden is zeker niet gelijk aan groen rijden.

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 16:41
door Bluespirit
supercees schreef:electrisch rijden is zeker niet gelijk aan groen rijden.
Dat zal zeker ook niet heel groen zijn, maar toen ik vanochtend in mijn spiegel keek en zag wat er uit mijn uitlaat kwam, zal elektrisch/electrisch rijden toch veel schoner zijn dat wat ik uitstoot. En nu moet ik af en toe grote stukken rijden om de motor niet van binnen te laten vervuilen. Dat doe ik natuurlijk wel graag, maar dan komt er nog meer uit mijn uitlaat. :lol:

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 16:45
door Jeroen-citroen
Ik denk dat 90 % wat je uit je uitlaat ziet komen op dit moment gewoon waterdamp is hoor niks aan het handje dus :wink:
(aannemende dat de rook wit is)

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 17:09
door supercees
ach, je moet maar zo denken:

1. je eendje rijdt zuiniger dan menig nieuwe auto.

2. en wat de meeste zoden aan de dijk zet, er is voor jou geen nieuwe auto gemaakt. je wil niet weten wat voor aanslag de fabricage van 1 nieuwe auto op het milieu is. daarvan kan jij heel wat kilometers rijden en dat is meer dan een paar keer de wereld rond.

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 17:52
door martijntje
volgens deze site komt een ombouw setje toch al snel in de buurt van de 5000 eurotjes. http://www.bientotelectrique.com/biento ... n+complets

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 18:52
door supercees
dan hangt 't af van de kosten per km als je electrisch rijdt plus je jaarkilometrage. 1 kilowattuur kost, in nederland, uit 't stopcontact, z0'n 11 cent. dus 1000 watt 1 uur lang. op lpg rijden lijkt mij op 't eerste gezicht aantrekkelijker.

Geplaatst: do 8 jan, 2009 08:55
door backfire
11 cent? Waar tank jij dan, bij mij kost het inclusief transport belasting etc etc 32 cent. Of maak ik nu een gruwelijke rekenfout ergens?

Geplaatst: do 8 jan, 2009 18:32
door reiziger
hoe zit dit nou financieel/energetisch?
22 KW levert de elektromotor zegt het artikeltje. Maar hoeveel elektriciteit kost dat per, zeg 1 uur?
Onze benzinemotoren rijden (ik hou de getallen nu wat simpel voor een indicatie) gemiddeld in een uur 60 km en rijden 1:20 met als benzineprijs 1,50/l. Dus na 1 uur heb ik aan euro's 'verbrandt': 60/20*1,5= eur 4,50
Met lpg is het 0,4/l en 1:15 = 60/15*0,4= eur 1,60

Stel ik rij weer 1 uur met die 22 KW (geen idee hoe ver ik dan ben gekomen trouwens). Heb ik dat 22 KW/h = 22*0,11= eur 2,42 verbruikt?
Vast niet, maar hoe zit het dan wel? :?