Pagina 1 van 2

visa cilinders met 2cv6 onderblok

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 15:42
door björn
hoi ik wil een 2cv6 onderblok met visa cilinders en zuigers maken

ik weet dat er in belgie imand is die de onderbloken prepareed
maar ik weet niet wie en waar?

ik ben ook op zoek naar mensen die dit al hebben en naar de voor en tegen delen
ik weet dat een 6je een grotere ollie cooller heeft
maar een visa dacht ik meer/betere smeer kannalen

ik hoor van jullie

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 16:31
door dyane_maniac
er adverteerd ene filip mee op de 2cv.nl markt een recente adv voor sets cilinders zuigers en een adv van 21 dec met iets van een "set"? misschien kan hij je verder helpen?

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 16:40
door Tom Duckpower

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 17:11
door backfire
is gewoon via PP

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 18:17
door björn
nee wat douwe zegt klopt dacht ik wel
ik heb hem een mail gestuurd

ohja nog een voordeel op een 6je kun je zonder gedoe een 123 op zetten :lol:

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 19:10
door backfire
Björn bij pp is het net zo duur.

http://www.pp-2cv.be/FR/Catalogue/Moteur/BlocMoteur.htm

In principe kun je dit makkelijk zelf laten doen, kwestie van lassen en daarna laten vlakken.

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 19:21
door björn
ok thanks

zijn er nog meer voors en tegens mensen????

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 19:30
door joe_catchou
deze van filip is via the boy's van "de plattinnekes"
kerststallen tocht die kerels

Geplaatst: zo 4 jan, 2009 20:40
door Bartje
Of de smeering van een 2cv blok beter is weet ik niet, maar in ieder geval is de weg van de pomp tot de krukaslagers in het schema korter als bij een visa.
Verder is het blok van een 2cv sterker, daarom doen veel racers op spa ook de conversie naar een 2cv blok.
Nadeel is dat de 2cv krukas weer zwakker is als van ee visa, daarom wordt voor de racers op Spa het 2cv blok bewerkt zodat de visa krukas erin kan.
Tevens heeft een visa nokkenas volgens mij wat meer lift als een 2cv nokkenas.

Als ik jouw was zou ik voor op straat gewoon een 123 adaptertje op je visa blok zetten i.p.v. alles ombouwen naar een 2cv blok.
Mocht je toch een voor een 2cv blok willen gaan dan kun je het ook aan Pierre Focant vragen (bypf@scarlet.be). Dat is een kennis van het 4x4 gebeuren en hij maakt en verkoopt ook voor visa zuigers en bussen aangepaste 2cv carters.

Succes!

2cv-onderblok en Visa-conversie

Geplaatst: di 6 jan, 2009 16:28
door Pistachke
hoi Björn,

yep, die aanpassing van de blokjes wordt door Flip en Koen gedaan. Heb me kortelings ook een onderblok laten aanpassen en je wordt met voldoende tips bijgestaan. Zo wist ik bv. niet dat je die pakking tussen blok en cilinder goed moet bijhouden en niet in de vuilbak flikkeren :oops:
Die MOET ertussen, zoniet raakt de zuiger de kleppen (wil je echt niet).
Voor de rest : heb al met de wagen van de preparateur gereden en 'k moet gewoon toegeven dat het BERESTERK is. Veel koppel onderin, vanuit z'n derde loopt ie nog vlot op in de toeren. Nu nog experimenteren met wat carbu's (visa-carbu blijkbaar niet echt optimaal ????)....
In ieder geval waar voor je geld...reeds vele Touareg-rijders hebben zo'n blokje ingeplant.
Grtz
Pistachke

Geplaatst: di 6 jan, 2009 19:23
door joe_catchou
aaaa de bijstand van plattinneke pastiske euu bedoel pistacheke
;-)

Geplaatst: wo 7 jan, 2009 12:36
door björn
hey bedankt
ik heb filip ook al gesproken
moet nu nog ff sparen en wil er dan ook meteen een andere nokkenas in enz

Re: 2cv-onderblok en Visa-conversie

Geplaatst: di 20 jan, 2009 15:07
door Flip
Pistachke schreef:hoi Björn,

yep, die aanpassing van de blokjes wordt door Flip en Koen gedaan. Heb me kortelings ook een onderblok laten aanpassen en je wordt met voldoende tips bijgestaan. Zo wist ik bv. niet dat je die pakking tussen blok en cilinder goed moet bijhouden en niet in de vuilbak flikkeren :oops:
Die MOET ertussen, zoniet raakt de zuiger de kleppen (wil je echt niet).
Voor de rest : heb al met de wagen van de preparateur gereden en 'k moet gewoon toegeven dat het BERESTERK is. Veel koppel onderin, vanuit z'n derde loopt ie nog vlot op in de toeren. Nu nog experimenteren met wat carbu's (visa-carbu blijkbaar niet echt optimaal ????)....
In ieder geval waar voor je geld...reeds vele Touareg-rijders hebben zo'n blokje ingeplant.
Grtz
Pistachke
Probeer eens een Solex 40 PCIS 3 carbu.

Heeft op Ami 6 break, paar dyanes, en dergelijke gestaan. Deze carbu's zijn niet zuinig, maar gemakkelijk af te stellen (1 kamer).

Greetz,

Flup

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 21:48
door Green-Duckman
Hallo,

Ik wil graag even inhaken op dit topic.

Ben zelf ook met mijn blokje begonnen, heb namelijk een vreter gehad.
Nou jah vreter.... Maar goed daar gaat het niet om.

Zelf heb ik daar ook wel eens gedacht.
Ik dacht alleen dat de cillinders werden aangepast en niet het onderblok :roll:
Wanneer hun je onderblok aanpassen kan je er dan gelik cillinders bij kopen?
Teven nog de vraag, welk onder blok is beter. De 664 of de 634?
Heb 2 blokjes staan namelijk, maar ja welke moet ik gebruiken.

Hoor ut wel.

Groetjes Pieter

Geplaatst: vr 8 apr, 2011 12:38
door Pistachke
hoi Peter,

Bij deze aanpassing wordt het carter van een eendenblok gebruikt, de laatste series carters van de Visaatjes zijn nogal "scheurgevoelig", het eendencarter kan gewoon meer verdragen.

Je kan Koen en Flip via hun FB-pagina contacteren voor meer details.
Ben er zeker van dat ze je een gepaste oplossing kunnen bieden.

grtz
Werner