Pagina 1 van 1
startprobleem (niet de kou)
Geplaatst: wo 7 jan, 2009 21:55
door Peer
Hoi Allemaal..
Nadat ik vandaag gewoon gereden heb, wil ik vanavond mijn auto starten, en die doet het niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Ik draai de sleutel om, startmotor draait, motor wil aanslaan, maar doet na alleen een luide "vroem" helemaal niets.. Het stonk erg naar benzine, maar na een uur deed hij het ook niet, aanslepen werkte ook niet...
heb genoeg benzine, goede accu enz... kan ik dit zelf, of moet ik naar de garage? ik weet het niet meer! Alvast bedankt
Geplaatst: wo 7 jan, 2009 22:43
door supercees
bougies loshalen en bekijken en checken tegen deze lijst:
http://www.cougar.be/info/techniek/bougie.htm
Geplaatst: zo 11 jan, 2009 17:26
door Peer
probleem verholpen..
bij de garage geweest, en contact-rol beetje kapot.
Heb meteen nieuwe bobine, die "klotste" een beetje.. Dus zou het wrs niet
zo heel lang meer uit houden..
Geplaatst: ma 12 jan, 2009 11:23
door Martijn, Arnhem
Peer schreef:probleem verholpen.
Heb meteen nieuwe bobine, die "klotste" een beetje.. Dus zou het wrs niet
zo heel lang meer uit houden..
Dat ben ik niet met je eens, een bobine die klotst maar geen probleem geeft is niet kapot.
Op het moment dat ie wanneer ie warm is niets meer doet kun je altijd een 2e (kapotte) erbij zetten en je kunt altijd starten want er is er altijd wel ééntje "koud". En dat kun je dus héééeeeel lang volhouden zo.
Geplaatst: ma 12 jan, 2009 14:41
door TB
Ach zo verkoopt de garage weer wat tijdens deze kredietcrisis...

Geplaatst: di 13 jan, 2009 07:41
door Kulio
Waarom zou je blijven doormodderen met een gammele bobine? Die kosten je de kop niet. Nog beter is ook een electronische ontsteking monteren. Dan zijn je bobineproblemen ook opgelost. De kosten van de electronische ontsteking heb je er in no time weer uit door een lager benzineverbruik.
Geplaatst: di 13 jan, 2009 17:31
door Peer
@ martijn, mssn heb je wel gelijk, maar ik heb liever iig 1 goede bobine dan 2 en dat je afen toe moet wisselen met je kabels.. dan maar 40 euro.. Maar ik heb die oude nog, wie wil hebbe meld je maar..
@Kulio, ik heb 123 in me een zitten.. maar van dat lagere benzine verbruik merk ik niet zo veel...
Geplaatst: di 13 jan, 2009 18:21
door supercees
Peer schreef:
@Kulio, ik heb 123 in me een zitten.. maar van dat lagere benzine verbruik merk ik niet zo veel...
bij dezelfde snelheid rij je met 123 zuiniger. waarschijnlijk rij je harder dan voor de 123, daardoor merk je geen verschil in gebruik.
Geplaatst: di 13 jan, 2009 23:14
door Martijn, Arnhem
Kulio schreef:De kosten van de electronische ontsteking heb je er in no time weer uit door een lager benzineverbruik.
Ik geloof niet dat dat klopt. Heb zelf ook een tijdje met 123 gereden en anderen ook maar van enig verschil viel echt niets te merken.
Volgens mij krijg je pas verschil als je de conventionele ontsteking niet perfect afstelt of als er tussen de cilinders verschil zit in de afslijting van je 2 ontstekingsnokjes zodat je niet perfect KUNT afstellen.
Als je nokjes voor je ontsteking in orde zijn rijd je met puntjes net zo zuinig.....toch ?
Martijn Arnhem
Geplaatst: wo 4 feb, 2009 12:43
door TB
Met puntjes is niets mis, mits goed afgesteld.
Geplaatst: za 14 feb, 2009 18:18
door hvb-013
Ook ik had vanochtend een startprobleem. Uiteindelijk eventjes laten staan en toen werkte alles weer.
Kan het kwaad als de een 2cv aangeslingerd met een 123?
Geplaatst: za 14 feb, 2009 20:03
door OnsEendje2
nee geen probleem om te slingeren met 123
(je moet alleen als je 'm uit wilt hebben niet de stekker van de bobine lostrekken met 123, maar gewoon je contact sleutel gebruiken)
Geplaatst: za 14 feb, 2009 20:06
door hvb-013
Ik had inderdaad geprobeerd om te slingeren terwijl het contact aanstond, met de bobine heb ik uiteindelijk niets gedaan.
Blijkt achteraf gewoon een beetje 'verzopen' te zijn. Raar, aangezien de eend nooit startproblemen heeft.
Geplaatst: za 14 feb, 2009 20:21
door TB
Heb je misschien iets met je gaspedaal gedaan dat je normaal nooit doet?
Geplaatst: za 14 feb, 2009 20:23
door hvb-013
Nee. Misschien omdat hij vannacht een keer buiten heeft gestaan, terwijl hij normaal altijd binnenstaat. Gelukkig rijdt het allemaal weer
