remmen werken achterstevoren

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
gast

remmen werken achterstevoren

Bericht door gast » ma 12 jan, 2004 17:29

Mijn remmen krijg ik maar niet goed werkend. Alle remleidingen zijn vervangen, nieuwe hoofdremcylinder ook nog. Alleen de cupjes in de achterremmen niet.

Als ik hard rem, gaat mijn eend niet 'duiken' zoals dat volgens mij hoort, maar trekken eerst de achterremmen aan, voornamelijk aan een kant, die slipt het eerst. Ook lijkt het of er lucht in de remmen zit, je moet twee keer trappen voor het pedaal hard is. Toch heb ik meerdere malen ontlucht en bleek er niets in te zitten. Wie kan mij hierop antwoord geven, wat kan ik nog doen? Zelfs de garage heeft geen suggesties meer.

groeten Justus

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » di 13 jan, 2004 08:17

Afstellen en afstellen,

Eerst je achterremmen opnieuw afstellen en dan toch echt ontluchten tot hij hard voelt , de nieuwe leidingen kunnen per opngeluk met een extra bochtje gelegd zijn daar kan nog lucht in zitten.. dus nog ff doorpompen..
Wat brengt morgen.???

AK-Freak

Bericht door AK-Freak » di 13 jan, 2004 10:50

Je hebt toch niet toevallig de aansluitingen voor de voorzijde en achterzijde verwisseld op de hoofdremcilinder?
:?:

gast

rem

Bericht door gast » di 13 jan, 2004 11:05

Nee, de leidingen zijn goed aangesloten en ook de achter remmen zijn goed afgesteld, wat gebeurd er als de achter remmen versleten zijn? Zij dit daar de symptomen niet van ?!
In elk geval bedankt voor jullie reacites

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

remmen

Bericht door Le Patron » di 13 jan, 2004 20:21

Heb je voor schijfremmen ?
Is dit altijd al zo geweest of na een bepaalde reparatie?
Het komt voor dat er te grote remcilinders achter geplaatst zijn.
Of remt hij voor erg weinig ?
Ligt de remvoering er niet af ?
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

justus

remmen

Bericht door justus » wo 14 jan, 2004 17:53

voor zijn inderdaad de remmen waarschijnlijk al eens vervangen, het is een eend uit '77. Maar volgens mij is dit gelijk gedaan met de versnellingsbak, ook de remleidingen zijn vervangen, dus dit kan geen probleem opleveren in mijn optiek.
De remvoering voor zit er nog op, zijn ook niet vet of iets dergelijks, achter weet ik niet, dat lijkt mij wel want die werken wel. Ook zitten de blokjes er goed in. Kunnen er achter ook te grote remcilinders geplaatst zijn dan? Ik dacht dat dit standaard was, bij elke eend hetzelfde. Ik weet niet of de achter draagarmen ooit vervangen zijn.

bedankt weer, groeten Justus

Gebruikersavatar
robbie
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 25 jun, 2003 22:17
Locatie: Vlaardingen

Bericht door robbie » vr 16 jan, 2004 14:41

Ik heb daar ook last van gehad. Bij mij was de constatering van de Eendenwacht in Vlaardingen dat er verkeerde remcilinders achter gemonteerd waren. Je hebt nl. 2 systemen. Ik heb het groene systeem nodig maar er zaten cilinders van het andere systeem onder. Achterwiel blokkeerde als ik iets harde afremde dan normaal en ook ontluchten hielp niet. En inderdaad tweemaal pompen voor wat remdruk. Was dus een domme reparatie geweest van een CITROENDEALER notabene. Sinds de "groene" cilinders erop zitten heb ik nergens meer last van.
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)

C'est la tone que fait la musique.

gast

Bericht door gast » di 20 jan, 2004 22:57

Ik heb mijn eend maar naar de garage gebracht, ik kan niet zien of de remcylinders anders zijn dan standaard. Bij de garage bleek het toch lucht te zijn geweest. Ook de monteur die toch al heel wat ervaring met eenden heeft, had nooit eerder deze situatie meegemaakt. Hij moest er anderhalf potje remolie doorheen jassen, voor hij geen lucht meer had! Dat was dus het euvel, ik ben al sinds de wereldmeeting van Oosterijk met dit probleem bezig (niet alle dagen natuurlijk) :?: :idea: :shock: Maargoed, ik kan weer rijden, iedereen bedankt 8)

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 21 jan, 2004 13:03

Even een toevoeginkje/vraag: als ik met mijn Eend een noodstop maak (ik kwam er iets te laat achter dat een vluchthaven langs een provinciale weg NIET lang genoeg is om op een normale manier van 80 naar 0 km/u af te remmen) dan blokkeert meestal mijn rechter achter wiel. Het rempedaal voelt wel goed hard aan. Ik neem aan dat er altijd enig verschil in remkracht tussen de linker wielen en de rechter wielen is en de ruwheid van de banden, dus ik neem aan dat het niets ernstigs is, maar toch he, met remmen kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Dus: is dit een probleem?
Afblijven.

Gast

Bericht door Gast » za 24 jan, 2004 21:18

Misschien zijn de achter remmen verkeerd afgesteld, misschien helpt het ook wel als je de olie eens ververst, het schijnt dat je om de zoveel tijd je olieleidingen eens door moet pompen. Ook is het handig even bij te houden of je geen remolie verliest.

Gesloten