Pagina 1 van 2
wegenbelasting
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 19:51
door ratstyle
hallo,
ik heb gehoord dat ze vanaf 2010 auto`s ouder dan 25 jaar ook weer wegenbelasting willen laten betalen
weet iemand hier meer over?
-leon
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 19:53
door Bartje
Volgens mij niet, wat ik heb gehoort is dat de 25 en ouder regeling per 1-1-2010 wordt bevroren... Dat betekent dat dat als je auto na die datum 25jaar wordt je belasting moet blijven betalen. daarnaast wordt ook een bijtellingsregeling bevroren, maar hoe dat verder zit weet ik niet.
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 20:08
door ratstyle
oke, weet ik dus weer genoeg
bedankt
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 20:22
door Tom Duckpower
Bartje schreef:wat ik heb gehoort is dat de 25 en ouder regeling per 1-1-2010 wordt bevroren...
Naar wat ik heb begrepen is dit per 1-1-2012.
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 20:53
door supercees
met dank aan de christen unie:
Laatste nieuws
Tweede Kamer trekt grens voor aankomende klassiekers
Auto’s van 1987 of later krijgen in de toekomst geen vrijstelling van houderschapsbelasting of kilometerheffing meer. Op initiatief van de ChristenUnie trekt de Tweede Kamer per 1 januari 2012 een streep onder het wagenpark dat dan 25 jaar of ouder is.
De indiener van het amendement op het Belastingplan 2009, CU-parlementariër Ernst Cramer, kreeg bijval van de fracties van CDA, PvdA, D66, GroenLinks, SGP en de Partij voor de Dieren. Eerder wilde Cramer de grens al bij auto’s van 1983 of ouder leggen, maar daarvoor vond hij geen steun in de Tweede Kamer. Volgens het Kamerlid gebruiken autobezitters in toenemende mate de belastingvrijstelling om een klassieker als goedkope dagelijkse auto te kunnen rijden.
bron: knac
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 20:58
door Bartje
Bedankt voor de info Cees.
supercees schreef: Volgens het Kamerlid gebruiken autobezitters in toenemende mate de belastingvrijstelling om een klassieker als goedkope dagelijkse auto te kunnen rijden.
Wat een onzin, de tijd van dagelijkse amazones en snoeken is geweest en wanneer zie je nu nog een golf 2 of kadet rijden, net zo zelden. De mensen die daarin rijden zijn inmiddels op hun manier ook liefhebber.
Bedankt CU, wat wordt jullie volgende "grap"?
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 21:18
door TB
Het komt er op neer dat als ie van voor 31-12-1986 is dat je dan nog mazzel hebt. En als ie na 1-1-1987 is dan heb je dus pech.
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 22:08
door supercees
welke auto van 1987 en jonger zou je, betaalbaar geworden, willen hebben?
ik kom zelf niet zo snel op een model eigenlijk
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 22:10
door hobbes
Ik begin me wel af te vragen hoe ze bij een eend zo'n kastje willen in bouwen, ik bedoel vocht en elektronica gaan niet goed samen...
Ik vind het ook wel erg leuk dat ik in Duitsland voor mijn dyane geen dure sticker ( miljeu) hoef te kopen en voor de mint groene casper en hobbes eend wel ( omdat ie toevallig nog maar 26 jaar is...en de dyane al 36.
Ik bedoel ze hebben allebei dezelfde techniek!
O ja voor alle eendjes van na 1 januari 87, ook voor jullie is er een goedkope oplossing! gewoon een ouder kenteken ( mag ook uit het buitenland komen) op de kop tikken.
Plaatjes over zetten en klaar ben je.
Ik voorzie dat al die oude auto's die ooit na Afrika zijn gegaan weer terug komen, lachen!!! Moderne techniek in zetten en we kunnen weer door rijden.
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 22:21
door hvb-013
hobbes schreef:Ik begin me wel af te vragen hoe ze bij een eend zo'n kastje willen in bouwen, ik bedoel vocht en elektronica gaan niet goed samen...
Ik vind het ook wel erg leuk dat ik in Duitsland voor mijn dyane geen dure sticker ( miljeu) hoef te kopen en voor de mint groene casper en hobbes eend wel ( omdat ie toevallig nog maar 26 jaar is...en de dyane al 36.
Ik bedoel ze hebben allebei dezelfde techniek!
O ja voor alle eendjes van na 1 januari 87, ook voor jullie is er een goedkope oplossing! gewoon een ouder kenteken ( mag ook uit het buitenland komen) op de kop tikken.
Plaatjes over zetten en klaar ben je.
Ik voorzie dat al die oude auto's die ooit na Afrika zijn gegaan weer terug komen, lachen!!! Moderne techniek in zetten en we kunnen weer door rijden.
Mag dat zomaar?
Ik val net een maandje buiten de regeling, jammer!
Geplaatst: ma 9 feb, 2009 23:06
door TB
supercees schreef:welke auto van 1987 en jonger zou je, betaalbaar geworden, willen hebben?
ik kom zelf niet zo snel op een model eigenlijk
Mijn charade uit '91
Geplaatst: di 10 feb, 2009 00:30
door tinouck
K*tland
Geplaatst: di 10 feb, 2009 17:56
door hobbes
peugeot 205 diesel uit 1998?
Yep het leuke is dat het inderdaad met wat handigheid gewoon mag!
Je mag je koets en alle bijhorende onderdelen op een chassis ( al dan niet nieuw / gerenoveerd) op een chasis van voor 1987 schroeven.
Het gaat er om dat dat kenteken een toelating heeft of ooit heeft gehad en dat er natuurlijk papieren bij zitten.
Verder kan het alleen met een auto waarvan het model precies hetzelfde is.
dat is bij een eend geen probleem
Nooit afgevraagd waarom er zoveel belastingvrije land -rovers rondrijden?
Geplaatst: di 10 feb, 2009 18:27
door Spookeend
supercees schreef:welke auto van 1987 en jonger zou je, betaalbaar geworden, willen hebben?
ik kom zelf niet zo snel op een model eigenlijk
late CX, zowat elke BX, en ik kan nog best even doorgaan eigenlijk
Gewoon weer een regel die het autorijden op lange termijn minder leuk moet maken, zodat het op den duur wellicht uitsterft??
Ik heb net "mazzel", mijn eend is van 1986, maar ik moet nog afwachten of tie de 25 gaat halen natuurlijk, hahaha
Geplaatst: di 10 feb, 2009 19:26
door supercees
voor een eend maakt 't financieel natuurlijk nauwelijks uit, wegenbelastingvrij is leuk voor grote zware bakken op diesel of lpg, daar betaal je nu zomaar 3.000 euro per jaar voor.
kijk hier maar eens (op het plaatje klikken voor grotere versie):