Pagina 1 van 1

visa power

Geplaatst: wo 11 feb, 2009 19:04
door Ramon
oke, nu ik een leuke enrom gare eend heb, wil ik wat meer vemogen. ik zat weer te denken aan een big bore, maar omdat ik via mijn grote en geweldige netwerk een visa blok heb weten te kopen voor een prikkie wil ik hier wat meer info over

het blok, zo te zien aan de slijtage van bepaalde delen niet heel veel km's
het is een 630 vrij compleet op de sproeiers na.
het zit los en draaid goed rond iets te soepel?@

onsteking mist, optie 1 origineel met comp en sensoren
of 123 met die adapter wie heeft er tips of nog iets liggen etc.

ben nu dus weer helemaal enthousiast lekker mijn mooie originele michelins opslijten, haha

Geplaatst: do 12 feb, 2009 09:17
door backfire
Als je al org onsteking vindt Ramon, zo niet inderdaad meteen maar voor de kleine aanpassing gaan voor ombouw naar 123 of ander merk. Hou er wel rekening mee dat je of de starterkrans paar mm moet opschuiven of 5mm dikke busjes tussen motor en bak moet plaatsen.

Aan welke delen zie je dat hij niet veel km's heeft gereden?

Geplaatst: do 12 feb, 2009 09:28
door Ramon
het ziet er niet verrot uit weining speling op krukas axiaal uuh...

maar waarom moet ik er busjes tussen doen? of starterkrans opschuiven?

Geplaatst: do 12 feb, 2009 09:54
door the Nosepicker
Omdat je anders in de knoei komt met je bakhuis/startmotor.

edit NP: zie ook HIERO

Geplaatst: do 12 feb, 2009 12:03
door rusty
backfire schreef:Als je al org onsteking vindt Ramon, zo niet inderdaad meteen maar voor de kleine aanpassing gaan voor ombouw naar 123 of ander merk. Hou er wel rekening mee dat je of de starterkrans paar mm moet opschuiven of 5mm dikke busjes tussen motor en bak moet plaatsen.

Aan welke delen zie je dat hij niet veel km's heeft gereden?
nadeel van busjes ertussen is dat je priseasvertanding minder diep in de koppelingsplaat valt, ook moet je je koppelingshevel verbuigen (wordt daardoor zwakker) ik zou de starterkrans opschuiven.

(let op korte/ lange spline i.v.m. dik/ dun vliegwiel!!)

greetzzzzzzzzzzzzz

Rusty

p.s. als je het er een keer over wil hebben kunnen we wel een keer ergens een ( of meerdere) biertjes gaan drinken.

Geplaatst: do 12 feb, 2009 12:50
door backfire
Of aangepast druklager, dan hoef je niets te verbuigen.

alleen dun/dik vliegwiel? Wat bedoel je daar mee Rusty? Ik heb een dik vliegwiel en lange splineas.

Geplaatst: do 12 feb, 2009 14:48
door Ramon
ik heb nu dun dus lange p.as dus komt goed! project ligt even in de kast!!

Geplaatst: do 12 feb, 2009 23:57
door flash
misschien heb je hier iets aan ? visa ignition module
geen idee of het werkt

Geplaatst: vr 13 feb, 2009 10:22
door rusty
backfire schreef:Of aangepast druklager, dan hoef je niets te verbuigen.

alleen dun/dik vliegwiel? Wat bedoel je daar mee Rusty? Ik heb een dik vliegwiel en lange splineas.
dan moet je echt ff goed kijken of je koppelingsplaat goed vrij loopt en of je splines niet tegen je vliegwiel komen, hat kan meevallen, maar ik weet dat het andersom iig niet werkt! (dun vliegwiel, korte spline)

greetzzzzzzzzzzz

Geplaatst: vr 13 feb, 2009 11:32
door Hanzelman
flash schreef:misschien heb je hier iets aan ? visa ignition module
geen idee of het werkt
Dit is voor 4-cylinder visa!!!!!