-
Willem2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
door Willem2 » di 17 feb, 2009 19:16
Dus...
Ik haal de bougiekabel van de bobine af en de aansluiting komt mee.
Das dan weer fijn. Is zoiets nog te repareren?
En hoe gaat de bobine eraf? Hij zit volgens mij vast met twee plastieken houders die op hun beurt weer op de koplamsteun zijn geschroefd. Maar die schroefjes zitten zus onder de bobine.
Als ik 't schroefje

aan de linkerkant van de bobine losdraai, stroomt er olie uit. Dus schroefje maar weer snel vastgezet... Want zo moet ie blijkbaar ook niet los.
Of mis ik iets?
Eend voor allen, allen voor eend..
-
2cv6ke
- Regelmatige poster

- Berichten: 169
- Lid geworden op: do 14 feb, 2008 18:22
- Locatie: berchem belgie
-
Contacteer:
Bericht
door 2cv6ke » di 17 feb, 2009 20:36
Willem2 schreef:Dus...
Ik haal de bougiekabel van de bobine af en de aansluiting komt mee.
Das dan weer fijn. Is zoiets nog te repareren?
En hoe gaat de bobine eraf? Hij zit volgens mij vast met twee plastieken houders die op hun beurt weer op de koplamsteun zijn geschroefd. Maar die schroefjes zitten zus onder de bobine.
Als ik 't schroefje

aan de linkerkant van de bobine losdraai, stroomt er olie uit. Dus schroefje maar weer snel vastgezet... Want zo moet ie blijkbaar ook niet los.
Of mis ik iets?
goede avond je moet die plastiek beugel los maken dan gaat de bobine er af
die is wel stuk
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5244
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » di 17 feb, 2009 20:41
Ik denk dat je bobine niet meer te redden is. Ik zie ook een gebroken bakeliet randje. Als de olie eruit loopt is de interne isolatie/koeling niet meer optimaal.
Je kunt natuurlijk altijd het ding proberen te delen en het draadje weer aan te solderen maar dat zal meer een noodoplossing zijn.
En je moet inderdaad de schroefjes losdraaien die door de buis lopen. 1 is meestal al voldoende, (het moertje eraf draaien en het spul omhoog kantelen en zijdelings eruit schuiven.
diverse Citroens, wat anders.
-
Willem2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
door Willem2 » di 17 feb, 2009 21:44
AZL57 schreef:.
En je moet inderdaad de schroefjes losdraaien die door de buis lopen. 1 is meestal al voldoende, (het moertje eraf draaien en het spul omhoog kantelen en zijdelings eruit schuiven.
Maar die schroefjes zitten ONDER de bobine, die kan ik dus niet losdraaien.
Of bedoel je iets anders?
Eend voor allen, allen voor eend..
-
Jesse
- Regelmatige poster

- Berichten: 152
- Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
- Locatie: Heerlen
Bericht
door Jesse » di 17 feb, 2009 22:17
de plastic houders van de bobine zitten elk met een moertje+boutje vast op de koplampbeugel. Die kun je met twee steeksleutels losdraaien en dan neem je de bobine los met houders en alles.
-
Willem2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
door Willem2 » di 17 feb, 2009 22:25
Aha, dan zal ik morgen nog eens beter kijken
Bedankt weer!
Eend voor allen, allen voor eend..
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » wo 18 feb, 2009 00:11
Mijn advies: Niet klooien, nieuwe bobine.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Willem2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
door Willem2 » wo 18 feb, 2009 06:51
Uiteraard..
Eend voor allen, allen voor eend..
-
BasvanEerden
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
-
Contacteer:
Bericht
door BasvanEerden » wo 18 feb, 2009 13:17
Die bobine is overleden. Weggooien en andere erop. Je kan ook 1 kant van de bobine losmaken. Dan schuif je hem aan 1 kan eruit. Scheelt wat werk is misschien wel makkelijker.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
Willem2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
door Willem2 » wo 18 feb, 2009 15:52
Maar dan stroomt er dus olie uit. Maar hij zit idd onder de koplampsteun vast met boutjes. Raar dat ik dat gister niet gezien heb.
Ik ga zo een nieuwe halen, das dan weer 53 eurie

Eend voor allen, allen voor eend..
-
the Nosepicker
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Bericht
door the Nosepicker » wo 18 feb, 2009 15:57
Ik denk dat Bas bedoelt dat je één plastic beugeltje moet losmaken. Dan schuif je de bobine er nl. zó uit. Scheelt pielwerk met het verwijderen en terugzetten, omdat er dan maar een beugeltje loshoeft.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
-
leo top
- Veelvuldig poster

- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
- Locatie: zuidlaren
Bericht
door leo top » wo 18 feb, 2009 16:48
Zie dat je een Valeo koopt, en geen Argentijnse, die was buij mij na 5000 km. kapot. De Valeo werd trouwens geleverd met 2 rubberen steuntjes! voor no geen 40 euro
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
Willem2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
door Willem2 » wo 18 feb, 2009 19:21
the Nosepicker schreef:Ik denk dat Bas bedoelt dat je één plastic beugeltje moet losmaken. Dan schuif je de bobine er nl. zó uit. Scheelt pielwerk met het verwijderen en terugzetten, omdat er dan maar een beugeltje loshoeft.
Aha, ik snap.
Ik heb een mooie originele Ducellier, made in France en in een mooi Citroen doosje
Morgen effe monteren
Eend voor allen, allen voor eend..
-
Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » wo 18 feb, 2009 21:04
Tipje (gratis):
als je de witte beugeltjes weer gebruikt, kun je er voor kiezen om er 1 aan de onderzijde (zie plaatje) doorknippen of zagen.
Dan kun je voortaan makkelijk zonder de beugeltjes te demonteren te bobine eruithalen.
En de bobine blijft er verder gewoon goed inzitten.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Spookeend
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
-
Contacteer:
Bericht
door Spookeend » wo 18 feb, 2009 21:42
gewoon uit , zoals Tom zegt, 1 van de klemmen een stuk knippen
Niet teveel, centimeter of 2/3. Het is best wel ok plastic, dat spul, en redelijk buigbaar nog. Dan kun je eenvoudig je bobine wisselen wanneer nodig (ik heb altijd een extra bij)
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed