Vreemde klepspeling ?
Geplaatst: di 24 feb, 2009 09:05
Ik heb gisteren weer even m'n klepjes gesteld. Gaat steeds makkelijker.
Toch is me nu voor het eerst iets vreemds opgevallen en ben heel erg benieuwd of jullie dit herkennen en hoe je daar mee omgaat. Misschien zie ik wel spoken.
Ik stel m'n klepjes door de ene klep te stellen als dezelfde klep van de andere zuiger helemaal open staat.
Het stellen ging vlot maar bij het controleren daarna bleek alles veel te wijt te staan op een bepaald moment. Er kon makkelijk een volgende voelermaat groter tussen, dus 0.30 i.p.v. 0.25 (voor LPG doe ik altijd krap 0.25).
De klep staat goed op moment dat andere tegenover liggende klep helemaal open staat. Maar als ik vervolgens de zuiger iets verder laat bewegen (in 4e versnelling de auto iets naar voren) wordt de speling groter. Dan kan vervolgens 0.30 er echt makkelijk doorheen.
Ik begin nu te twijfelen, hoort dit ? Moet ik gewoon stellen en niet verder kijken of is er toch iets vreemds aan de hand ?
Martijn Arnhem
Toch is me nu voor het eerst iets vreemds opgevallen en ben heel erg benieuwd of jullie dit herkennen en hoe je daar mee omgaat. Misschien zie ik wel spoken.
Ik stel m'n klepjes door de ene klep te stellen als dezelfde klep van de andere zuiger helemaal open staat.
Het stellen ging vlot maar bij het controleren daarna bleek alles veel te wijt te staan op een bepaald moment. Er kon makkelijk een volgende voelermaat groter tussen, dus 0.30 i.p.v. 0.25 (voor LPG doe ik altijd krap 0.25).
De klep staat goed op moment dat andere tegenover liggende klep helemaal open staat. Maar als ik vervolgens de zuiger iets verder laat bewegen (in 4e versnelling de auto iets naar voren) wordt de speling groter. Dan kan vervolgens 0.30 er echt makkelijk doorheen.
Ik begin nu te twijfelen, hoort dit ? Moet ik gewoon stellen en niet verder kijken of is er toch iets vreemds aan de hand ?
Martijn Arnhem