Pagina 1 van 2

compressie verhouding

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 15:49
door DUKW
heey

ik heb een vraagje over de compressie verhouding.

is dat nou ook de te meten druk in de cilinder.
want in het boek staat 1:9 bijvoorbeeld.
moet ik dan ook 9 bar meten met me meter?

greets dukw

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 16:55
door backfire
nee

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 17:00
door Erikjan
Ik had geloof ik een bar of 11 voor de revisie daar na nooit meer gemeten.

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 17:01
door Gerard2cv
Hij is meestal hoger als je het meet,Komt door het oppompen tijdens het
starten

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 18:23
door DUKW
oke dan had ik het toch ergens goed zitten lezen.
maar hoe weet je dan wat de goeden compressie zou zijn. kan je dat berekenen zonder de kop der af te moeten halen?

greets dukw

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 22:34
door Charleston 88
Er is een theorethische verhouding tussen compressieverhouding en compressiedruk. Globaal komt het er op neer dat de compressiedruk een derde hoger is dan de compressieverhouding. Dit geldt echter alleen als de zuigerveren en kleppen goed afdichten en er wordt gemeten bij warme motor. Het verschil zit hem erin dat tengevolge van het samendrukken van lucht, of bij een motor het samendrukken van een mengsel van lucht en benzinenevel, deze lucht c.q. mengsel warmer wordt en daardoor de druk toeneemt. Dit effekt ontstaat temeer als de compressiedruk wordt gemeten bij warme motor, zoals voorgeschreven.

Geplaatst: do 26 feb, 2009 07:13
door Gerard2cv
Als je dus een klacht heb,en uit het compressie verslag blijkt dat het de
oorzaak zou kunnen zijn.Dan is er dus een reden om te gaan sleutelen
Als je dus een bepaald probleem heb,moet je weten hoe en waarom het zo
werkt en gaan meten of bepaalde waardes kloppen,zodat je inzicht krijgt
dat tot de oplossing geeft

Geplaatst: do 26 feb, 2009 17:52
door DUKW
oke dan heb ik weert wat geleerd.

het is overigens niet voor een eend hoor
het is voor een 2takt diesel die niet wil starten.

maar bedant voor de info

greets dukw

Geplaatst: do 26 feb, 2009 18:01
door Gerard2cv
Houdt er wel weg in dat de compressie van een Diesel veel hoger ligt en je
dus een speciale compressiemeter nodig heb,Zit er ook een voorgloei systeem op.Indien ja,eerst controleren.

Geplaatst: do 26 feb, 2009 19:13
door Ramon
ik had met mijn bigbore 14 bar!!!

Geplaatst: vr 27 feb, 2009 07:35
door Gerard2cv
Ja,maar een diesel moet je in de richting van 25 bar gaan denken

Geplaatst: vr 27 feb, 2009 17:10
door DUKW
tis nog zoon oude dat je nog met lontjes moet werken. maar die ontbranden niet dus verwacht dat de compressie aan de lagen kant is

heb even in het boek op gezocht der staat een compressieverhouding van 1:18 in dus zal dan rond de 24 bar moeten zitten.


bedankt voor alle info

greets dukw

Geplaatst: wo 18 mar, 2009 09:32
door Rudie van Houten
Wat zou de compressiewaarde (af te lezen op de compressiemeter) ongeveer moeten zijn van een standaard 602cc blok uit '88?

Ik zou dit graag willen weten, mijn vermogen ligt te laag (gemeten op de vermogensbankdag). Maar heb er verder niet weer naar gekeken. We willen nu eerst de compressie meten.

Iemand?

Geplaatst: wo 18 mar, 2009 10:23
door backfire
Boven 9 bar dan is het nog goed.

Geplaatst: do 19 mar, 2009 00:56
door Cilinderkop
Niet vergeten de gasklep helemaal open te zetten als je compressie meet