Hoi,
Mijn uit Frankrijk afkomstige acadiane (bj. 03-85) heeft geen grootlichtcontrolelampje, maar dat schijnt volgens de APK ook niet te hoeven, en ik heb hem zelf naar Nederland gereden, maar het was mij nooit opgevallen dat het ding helemaal geen groot licht heeft.
Achter het "dashbord" liggen wel 2 draden waar een blauw controlelampje op aangesloten zou kunnen worden, maar bij de koplampen komt geen spanning op de gele draden als de lichtschakelaar op groot licht staat.
Volgende week dinsdag moet ik naar de RDW voor een kenteken en gelijk APK, nu zijn mijn vragen, klopt het dat groot licht verplicht is bij de APK
en zo ja: waar zou ik dan de onderbreking tussen de lichtschakelaar en de draden naar de koplampen kunnen vinden?
Voor alle duidelijkheid, op de 2 draden voor het controlelampje staat wel spanning als de schakelaar op groot licht staat!!!!!
geen dimlicht voor APK?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
geen dimlicht voor APK?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Bertje,Het blauwe controle lampje kan nooit 2 stoom aanvoeren hebben
1 moet een massa zijn.Maak ze los en meet dan nog eens Meet eerst aan de schakelaar (2Xdraaien en naar je toetrekken) Dan moet er stroom op de grootlicht aansluiting zijn,anders is de schakelaar vuil.Meet je wel stroom dan de stekkers bij de koplampsteun even lashalen en schoonmaken en ook de zekeringen controleren met de meter of controlelampje
Veel succes
1 moet een massa zijn.Maak ze los en meet dan nog eens Meet eerst aan de schakelaar (2Xdraaien en naar je toetrekken) Dan moet er stroom op de grootlicht aansluiting zijn,anders is de schakelaar vuil.Meet je wel stroom dan de stekkers bij de koplampsteun even lashalen en schoonmaken en ook de zekeringen controleren met de meter of controlelampje
Veel succes
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Gerard,
Ik was wat onduidelijk, maar van de 2 draden waarop het controlelampje aangesloten kan worden, is er inderdaad 1 massa.
En bij de koplampen meet ik geen spanning op de draden, maar als ik de stekkertje's van het groot- en dimlicht verwissel, branden de groot lichten(!?) wel, uiteraard als het dimlicht staat ingeschakeld.
Zometeen maar eens een bedradingsschema erbij zoeken en dan vanuit het dashboard beginnen met zoeken en uitsluiten!
Ik was wat onduidelijk, maar van de 2 draden waarop het controlelampje aangesloten kan worden, is er inderdaad 1 massa.
En bij de koplampen meet ik geen spanning op de draden, maar als ik de stekkertje's van het groot- en dimlicht verwissel, branden de groot lichten(!?) wel, uiteraard als het dimlicht staat ingeschakeld.
Zometeen maar eens een bedradingsschema erbij zoeken en dan vanuit het dashboard beginnen met zoeken en uitsluiten!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster