Hallo, Ik heb een mororblok staan dat ik wil proefdraaien zonder dat 't in de 2cv gemonteerd is, maar ik krijg geen ontsteking.
Ik heb vanuit de accu + rechtstreeks een kabel op de boubine aangesloten, en een kabel van de boubine op de condensator aangesloten.
Aarde - op 't blok gezet.
Is deze manier van aansluiten juist?
Als ik de startmotor laat ronddraaien krijg ik de bougies niet aan 't vonken.
Motorblok proefdraaien
Motorblok proefdraaien
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
je moet de + op de stekker van de contactpuntjes zetten niet op de condensator. Let ook op of de draad van de condensator niet ergens de massa raakt. Nog een andere leuke optie als je blok lang stil heeft gelegen kunnen ook je contactpuntjes geoxydeerd zijn en dan wil ie ook niet echt.
p.s. had jij niet die grijs/groene ak350?
p.s. had jij niet die grijs/groene ak350?
diverse Citroens, wat anders.
Bedankt Fer,
Het lag inderdaad aan de corrosie op de contactpunten.
Het blok start nog niet, maar zal morgen of van 't weekend nog een poging wagen met een volle accu.
Ik heb een grijs/blauwe AK350 "bleu neve" maar nog in restauratie. Je zult me wel vaker met de oranje Mehari gezien hebben; cafe en a t/m zx markt.
Groetjes Wouter
Het lag inderdaad aan de corrosie op de contactpunten.
Het blok start nog niet, maar zal morgen of van 't weekend nog een poging wagen met een volle accu.
Ik heb een grijs/blauwe AK350 "bleu neve" maar nog in restauratie. Je zult me wel vaker met de oranje Mehari gezien hebben; cafe en a t/m zx markt.
Groetjes Wouter
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Neem aan dat je een sterker blok in je ak350 wil plaatsen.
Of is het blok waar je 1000 km mee naar nl hebt gereden een tijdje in de opslag geweest?
Kwestie van goede massa aan het blok, draadje van onsteking naar bobine - en de bobine plus kant continu op de accu. Even extra startdraadje om het relais te bekrachtigen op de startmotor en natuurlijk dikke + kabel op de grote pool van de startmotor.
En dan moet hij het volgens mij prima doen, mits goede bobine bougies en contactpunten. Nieuw setje doet wonderen.
Succes
Of is het blok waar je 1000 km mee naar nl hebt gereden een tijdje in de opslag geweest?
Kwestie van goede massa aan het blok, draadje van onsteking naar bobine - en de bobine plus kant continu op de accu. Even extra startdraadje om het relais te bekrachtigen op de startmotor en natuurlijk dikke + kabel op de grote pool van de startmotor.
En dan moet hij het volgens mij prima doen, mits goede bobine bougies en contactpunten. Nieuw setje doet wonderen.
Succes
Citroén rolls better than a Rolls!