Afbrekende bouten van vooras.
Afbrekende bouten van vooras.
Hoi,
Het is nu al de tweede maal dat de voorste bout die door het chassis (2cv6) gaat naar de vooras afbreekt. De eerste maal links en nu rechts. Telkens na het rijden door een plotse straatoneffenheid. De vooras staat dan vooraan met het voetje iets omhoog en het stuur begint heel zwaar te draaien.
Heeft iemand een idee om dit onderdeel te versterken. Het is een kl@@te om telkens het afgebroken stukje bout dat in de voet van de vooras zit uit te boren en te verwijderen.
Groeten,
Daniel
Het is nu al de tweede maal dat de voorste bout die door het chassis (2cv6) gaat naar de vooras afbreekt. De eerste maal links en nu rechts. Telkens na het rijden door een plotse straatoneffenheid. De vooras staat dan vooraan met het voetje iets omhoog en het stuur begint heel zwaar te draaien.
Heeft iemand een idee om dit onderdeel te versterken. Het is een kl@@te om telkens het afgebroken stukje bout dat in de voet van de vooras zit uit te boren en te verwijderen.
Groeten,
Daniel
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2083
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik zou in elk geval niet durven rijden tot ik alles goed had na gekeken en alle vier de bouten had vervangen. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd als je 100 rijd en er meer als 1 bout afbreekt. En vervolgens ben je ook gelijk onbestuurbaar om dat de stuurbuis dan ook afbreekt. Die moet je nu trouwens ook goed bekijken. Als hij verbogen is aan de onderkant snel weggooien en een ander monteren.
Het zijn de originele bouten van Citroen welke ik gerecupereerd heb na een chassiswissel een paar jaar geleden.
Ze zijn wel gewarmd (gasbrander) geweest om te te kunnen losmaken van het vorig chassis, mogelijks ligt daar de reden van het knappen. Ik heb er nochtans een paar jaar intens mee gereden zonder problemen...
Moraal van het verhaal: altijd bouten vervangen na chassiswissel?
Daniel
Ze zijn wel gewarmd (gasbrander) geweest om te te kunnen losmaken van het vorig chassis, mogelijks ligt daar de reden van het knappen. Ik heb er nochtans een paar jaar intens mee gereden zonder problemen...
Moraal van het verhaal: altijd bouten vervangen na chassiswissel?
Daniel
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
uh ja haal 4 nieuwe zou 'k zeggen, maar zorg wel dat je goeje hebt.
Maar kijk ook ff waar je je bouten doorheen steekt, er hoort een bus oid in je chassis te zitten. Idd niet te strak vast zetten, maar wel borgen met je borgplaatje dat onderaan je chassis zit als t goed is.
Maar kijk ook ff waar je je bouten doorheen steekt, er hoort een bus oid in je chassis te zitten. Idd niet te strak vast zetten, maar wel borgen met je borgplaatje dat onderaan je chassis zit als t goed is.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
verwarmen zou best de oorzaak kunnen zijn geweest. als je de bouten na sterk verwarmen snel hebt afgekoeld (in water oid) wordt het wel harder maar ook brosser = minder goed rek op kunnen nemen
dus als je ze dan goed strak hebt aangedraaid waardoor er al een beste voorspanning en rek in de bout zit, dan breken ze sneller dan normaal.
als je bij de bouten van de achterste draagarmen dat ook gedaan hebt zou ik ze wel vervangen
dus als je ze dan goed strak hebt aangedraaid waardoor er al een beste voorspanning en rek in de bout zit, dan breken ze sneller dan normaal.
als je bij de bouten van de achterste draagarmen dat ook gedaan hebt zou ik ze wel vervangen