Pagina 1 van 2

650CC VISA-motor

Geplaatst: ma 30 mar, 2009 22:14
door Sjoerdje
Hoi, allemaal!!

Ik sta op het punt een eend te kopen met een visa-motor aan boord.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb begrepen dat deze motor een electronische ontsteking heeft, en van onderuit iets meer vermogen.
Zijn er ook nadelen; misschien wel praktische dingen, b.v. t.a.v. RDW of APK?
:roll:

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Sjoerdje

Geplaatst: ma 30 mar, 2009 23:25
door björn
ik zeg kopen
als je een eend wil die zeker met het heden daags verkeer mee gaat doen!!!
ja hij heeeft electronise onsteking
en als dit de orginele is kan het wel is problemen geven
maar er is nu ook een ombouw paket op de markt zo dat je een 123 egnigene er op kan doen
en wat apk en rdw betreft niks zeggen en gewoon rijdentenzij het op de auto papieren is veranderd dat het een 2cv6 is met visamotor
anders gewoon leker rijden
motor ziet er het zelfde uit als die van een 2cv6
veel plezier er mee

Geplaatst: di 31 mar, 2009 09:37
door Jheronimus
Is nix bijzonders, visa ombouw gebeurt veel.
Een nadeel is dat de vesnellingsbak is niet goed afgestemd op het vermogen van de Visa waardoor deze eerder kapot kan gaan.

Geplaatst: di 31 mar, 2009 19:47
door Sjoerdje
Jheronimus schreef:Is nix bijzonders, visa ombouw gebeurt veel.
Een nadeel is dat de vesnellingsbak is niet goed afgestemd op het vermogen van de Visa waardoor deze eerder kapot kan gaan.
Heeft een 650cc visa-motor zoveel pk/Nm meer dan?
Ik zou niet graag mijn vernellingsbak in de "PRAK" rijden :x
Ik ben ook niet zo'n toeren rijder, en al helemaal geen snelheidsduivel.
Het zal dus wel mee vallen...

Geplaatst: wo 1 apr, 2009 09:29
door Jheronimus
Niet volgas optrekken dan valt het idd wel mee.

Geplaatst: wo 1 apr, 2009 12:31
door Erikjan
En anders kom je die visa bij mij omruilen voor een standaard blok ;)

Geplaatst: zo 5 apr, 2009 19:40
door Sjoerdje
De motor mist het originele luchtfilter.
Is dit bij een visa anders dan bij een 2cv-motor?

Geplaatst: zo 5 apr, 2009 20:27
door Punky
Ja er zit een ander filter op, maar ik ken er die met een eendenfilter rijden.

Geplaatst: zo 5 apr, 2009 20:47
door Ramon
gewoon een open filter er op toch!

Geplaatst: zo 5 apr, 2009 20:48
door the Nosepicker
Punky schreef:Ja er zit een ander filter op, maar ik ken er die met een eendenfilter rijden.
Ik ook.. Ik heb ook nog een tijdje met een K&N luchtfilter gereden van Jeroen. Klinkt leuk, voegt verder weinig toe. Met eendenluchtfilter gaat prima, de originele Visa filter is wat groot voor het vooronder van de eend.

Geplaatst: ma 6 apr, 2009 08:48
door rusty
Sjoerdje schreef:De motor mist het originele luchtfilter.
Is dit bij een visa anders dan bij een 2cv-motor?
ik heb er nog wel een paar liggen als je wil, mogen weg voor weinig. verder heeft een visamotor behoefte aan veeeeel lucht, dus turbotube is zeker aan te raden! ik heb nu een van mijn visablokken in mijn ACAdiane liggen en die gaat op de GPS nu makkelijk over de 125, ook met een beetje wind tegen! maar wet nog veel fijner is, is dat je heel veel makkelijker met het verkeer meekomt!

suc6 en als je een filterhuis nodig hebt hoor ik het wel (liggen trouwens in Nistelrode NB)

greetzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: di 7 apr, 2009 08:33
door thomaaas
RDW in leeuwarden herkennen wel visa-motortjes wat ik begreep, daar werk ook iemand die bij de 2cv club fryslan zit. Ik zou dus bij een chassiswissel even oppassen en het originele motortje plaatsen. Verder zou k m zeker kopen!!! Schitterend rijden toch :D

Geplaatst: wo 22 apr, 2009 21:00
door Sjoerdje
Ik heb hem gekocht, en was eigenlijk van plan de visa-motor te verkopen.
Maar na al die verhalen weet ik het zo net niet meer!
Kenteken is van '76 met blauwe platen dus.
Dat vind ik ook geweldig!

Geplaatst: wo 22 apr, 2009 21:15
door Willem2
Ik zou de visa-motor zeker niet verkopen. Desnoods koop je er een eenden-motor bij en bouw je die in. Kun je eerst uitproberen hoe dat rijdt.

Geplaatst: wo 22 apr, 2009 22:03
door Spookeend
waarom zou je motor verkopen? Gaat het je om rijden of om zo authentiek mogelijk te zijn.

Beide goed natuurlijk, maar, hij rijdt nu, wellicht goed en lekker, dus waarom veranderen?

Don't fix it if it ain't broke, toch?