Startprobleem
Startprobleem
Hallo...
Ik heb het volgende met 1 van mijn 2 eenden...
Hij stond al een tijdje stil. 2 weken ongeveer...
Toen wilde ik hem starte voor een ritje.. alleen hij ging wel rond maar maakte geen enkele aanstalte om aan te slaan...
Bobine omgeswisseld van mijn andere eend, starten en lopen ik dacht hmm bobine stuk...
Die dag vrolijk rond gereden... al vond ik hem af en toe een beetje beroert lopen... 1 keer zelfs gehad toen ik een brug opreed dat mijn motortoerental toenam maar de auto niet versnelde toen ik ongeveer 60 km/h reed dat zou ook een versleten koppeling kunnnen zijn...
Echter nu na 2 weken stilstaan weer hetzelfde probleem hij start enthousiast maar slaat niet aan en ook geen poging daartoe... gepruttel ofzo...
Dus ik ben gaan zoeken...
Ik dacht mss is de accu toch te zwak en dus mijn dagelijkse auto Renault Clio eraan gehangen met startkabels.. hij ging nog harder rond maar aanslaan nee hoor...
Toen gekeken of hij de bougie's wel vonkte 1 bougie eruit gehaald en daarna gestart jah hoor hij vonkt al is de vonk niet heel groot...
Wat mij opviel was dat de bougies mooi schoon en droog waren... ik dacht Ahaaah krijgt vast geen benzine terwijl hij wel naar benzine rook...
dus de benzine slang van de carburateur gehaald en gestart meteen kwam de benzine eruit.. hij krijgt dus benzine...
Wat nu??? ontsteking?????
Graag jullie tips ik ben morge vrij dus dan kan ik morgen meteen aktie ondernemen.
Alvast bedankt!
Gr. Roy
Ik heb het volgende met 1 van mijn 2 eenden...
Hij stond al een tijdje stil. 2 weken ongeveer...
Toen wilde ik hem starte voor een ritje.. alleen hij ging wel rond maar maakte geen enkele aanstalte om aan te slaan...
Bobine omgeswisseld van mijn andere eend, starten en lopen ik dacht hmm bobine stuk...
Die dag vrolijk rond gereden... al vond ik hem af en toe een beetje beroert lopen... 1 keer zelfs gehad toen ik een brug opreed dat mijn motortoerental toenam maar de auto niet versnelde toen ik ongeveer 60 km/h reed dat zou ook een versleten koppeling kunnnen zijn...
Echter nu na 2 weken stilstaan weer hetzelfde probleem hij start enthousiast maar slaat niet aan en ook geen poging daartoe... gepruttel ofzo...
Dus ik ben gaan zoeken...
Ik dacht mss is de accu toch te zwak en dus mijn dagelijkse auto Renault Clio eraan gehangen met startkabels.. hij ging nog harder rond maar aanslaan nee hoor...
Toen gekeken of hij de bougie's wel vonkte 1 bougie eruit gehaald en daarna gestart jah hoor hij vonkt al is de vonk niet heel groot...
Wat mij opviel was dat de bougies mooi schoon en droog waren... ik dacht Ahaaah krijgt vast geen benzine terwijl hij wel naar benzine rook...
dus de benzine slang van de carburateur gehaald en gestart meteen kwam de benzine eruit.. hij krijgt dus benzine...
Wat nu??? ontsteking?????
Graag jullie tips ik ben morge vrij dus dan kan ik morgen meteen aktie ondernemen.
Alvast bedankt!
Gr. Roy
Dat idee had ik ook idd benzine en hij vonkt dan zou hij toch moeten pruttelen....
Ik heb deze 2e eend nog maar pas en ik heb net in het donker niet gekeken of het 123 of gewoon puntjes is ik verwacht puntjes... dat hoop ik tenminste 123 gaat niet snel stuk...
Morgen ga ik verder zoeken.. alleen ik hoop hier even op tips... zodat ik morgen weer een aantal dingen kan testen en uitsluiten...
En dit morgenavond weer met jullie kan delen.. Bij die schuur heb ik namelijk geen internet...
Gr. Roy
Ik heb deze 2e eend nog maar pas en ik heb net in het donker niet gekeken of het 123 of gewoon puntjes is ik verwacht puntjes... dat hoop ik tenminste 123 gaat niet snel stuk...
Morgen ga ik verder zoeken.. alleen ik hoop hier even op tips... zodat ik morgen weer een aantal dingen kan testen en uitsluiten...
En dit morgenavond weer met jullie kan delen.. Bij die schuur heb ik namelijk geen internet...
Gr. Roy
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2072
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik zou zelf beginnen met nieuwe bougies ondanks dat je hebt gezien dat hij vonkt. Ik heb wel eens gehad met een brommer dat hij los wel een vonk gaf, maar gemonteerd niet meer. Dat heeft veel tijd gekost. Als je dat hebt gedaan en hij doet het nog niet zou ik de carburateur even openmaken om te kijken of er geen vuil/water in zit en de sproeiers doorblazen met perslucht. Kun je gelijk zien of er echt benzine in de vlotterkamer komt. De volgende stap zou voor mij zijn het controleren van de ontsteking en het ontstekingstijdstip. En even aan de venitlator draaien om te checken of hij nog compressie heeft of nog beter meten maar dan moet je wel en compressiemeter hebben. Dan moet het toch ongeveer gaan werken veel meer zit er niet aan zn motortje.
Als je een standaard ontsteking hebt zal iemand anders even moeten uitleggen wat je daar aan kan controleren. Daar heb ik nog nooit mee gewerkt.
Als je een standaard ontsteking hebt zal iemand anders even moeten uitleggen wat je daar aan kan controleren. Daar heb ik nog nooit mee gewerkt.
Oke Thanks compressie heeft hij in ieder geval..
Bougies zijn vrij nieuw maar je weet het nooit heb het ook wel eens gehad in mijn brommer tijd..
De beste man waar ik hem van gekocht heb was iig A-technisch en liet alles door een garage doen en hij is dus wel goed onderhouden...
Maar hij reed er nauwelijks mee en dus ik gok op een vuile carburateur..
Aangezien ik er een flink stuk mee heb gereden en de tank is nu ook redelijk leeg dus grote kans dat er vuil in is gekomen.
Weet iemand wat voor type bougie's erin horen te zitten? Of waar ik dit kan vinden het is een 2cv6 van 1981.
Morgen eerst maar eens beginnen met de carburateur schoon maken, ik blijft van mening als er branstof en een vonkje is moet er toch IETS gebeuren
Bougies zijn vrij nieuw maar je weet het nooit heb het ook wel eens gehad in mijn brommer tijd..
De beste man waar ik hem van gekocht heb was iig A-technisch en liet alles door een garage doen en hij is dus wel goed onderhouden...
Maar hij reed er nauwelijks mee en dus ik gok op een vuile carburateur..
Aangezien ik er een flink stuk mee heb gereden en de tank is nu ook redelijk leeg dus grote kans dat er vuil in is gekomen.
Weet iemand wat voor type bougie's erin horen te zitten? Of waar ik dit kan vinden het is een 2cv6 van 1981.
Morgen eerst maar eens beginnen met de carburateur schoon maken, ik blijft van mening als er branstof en een vonkje is moet er toch IETS gebeuren
@ Erikjan, de bougies zijn iig van het type Eyquem 755 dus dit zouden de juiste moeten zijn. Ik ga voor de zekerheid een vers setje monteren...
Ik heb de carburateur eraf liggen en alles met de compressor doorgeblazen.. toen ik met de hand de gashendel bediende werd er wel benzine ingespoten en kwam er ook benzine onderuit.. dus het zou eigelijk goed moeten zijn.
Ik ga er iig een brandstof filtertje tussen plaatsen net zoals bij mijn andere eend dat is altijd starten lopen...
Wat is de juiste vlotterhoogte? ik heb dat deel nog niet los gehad... Ik vind het vreemd dat de bougies niet nat zijn na het lang doorstarten...
Ook kwam ik erachter dat mijn choke niet goed werkte kon hem niet ver genoeg uittrekken zodat hij er goed op stond...
Ik heb helaas geen testlampje dus ik kan de puntjes niet testen... Ik ga het wel los halen want ik zag dat de ventilater een aantal vinnen mist.. en het riempje haarscheurtjes vertoont.. nu ik toch bezig ben....
Word vervolgt! Hebben jullie nog tips over de vlotter??
Ik zal deze eend trouwens even voorstellen in een ander topic...
Groete! en bedankt voor alle tips!
Ik heb de carburateur eraf liggen en alles met de compressor doorgeblazen.. toen ik met de hand de gashendel bediende werd er wel benzine ingespoten en kwam er ook benzine onderuit.. dus het zou eigelijk goed moeten zijn.
Ik ga er iig een brandstof filtertje tussen plaatsen net zoals bij mijn andere eend dat is altijd starten lopen...
Wat is de juiste vlotterhoogte? ik heb dat deel nog niet los gehad... Ik vind het vreemd dat de bougies niet nat zijn na het lang doorstarten...
Ook kwam ik erachter dat mijn choke niet goed werkte kon hem niet ver genoeg uittrekken zodat hij er goed op stond...
Ik heb helaas geen testlampje dus ik kan de puntjes niet testen... Ik ga het wel los halen want ik zag dat de ventilater een aantal vinnen mist.. en het riempje haarscheurtjes vertoont.. nu ik toch bezig ben....
Word vervolgt! Hebben jullie nog tips over de vlotter??
Ik zal deze eend trouwens even voorstellen in een ander topic...
Groete! en bedankt voor alle tips!
OK vlotterhoogte te meten door de deksel van de carburateur af te nemen en op de kop neer te leggen. Het midden van de vlotters moet dan op 18mm boven de rand van de deksel zijn. Let ook op dat beide vlotters op gelijke hoogte staan. Totale hoogte stellen door lipje boven de vlotternaald te verbuigen. De beide vlotters afstellen door hun armpjes te verbuigen. Wel voorzichtig.
diverse Citroens, wat anders.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan