Pagina 1 van 2
Knipperlicht doet het niet meer
Geplaatst: do 2 apr, 2009 19:19
door Lutz
Vandag heeft het knipperlicht het begeven. Het doet een keer klak, en dat was het dan. Alarmlichten geven het geluid van een slecht contact.
Dus: waar zit het knipperlicht automaat?
Geplaatst: do 2 apr, 2009 19:34
door thomaaas
Onder je klokkenwinkel zit een aluminium rond busje waar drie draadjes op aangesloten zijn. Dat is 'm

Geplaatst: do 2 apr, 2009 19:55
door Lutz
thomaaas schreef:Onder je klokkenwinkel zit een aluminium rond busje waar drie draadjes op aangesloten zijn. Dat is 'm

Ik heb hier maar een snelheidsmeter en een voltmeter, is dat genoeg voor een klokkenwinkel? Maar ik heb hem gezien en probeer hem uit te bouwen.
Geplaatst: do 2 apr, 2009 20:30
door TB
Dat aluminium busje zit met 1 boutje vast. En dan wat aansluitingen voor de draadjes.
Geplaatst: do 2 apr, 2009 20:39
door Lutz
Ik heb hem nu voor mij liggen. Doet die ook gelijk de alarmlichten schakelen en zorgt die ook voor het klak-klak geluid?
Wat kan ik beter kopen: een origineel model of eentje van de automaterialienhandel?
Bedankt voor het meedenken, het wordt morgen weer fietsweer!
Geplaatst: do 2 apr, 2009 22:02
door TB
Je kunt ook een relais gebruiken. Die koop je bij de automateriaalzaak. Maar een nieuw origineel model kan ook.
Dat busje zorgt inderdaad voor het klak-klak geluid.
Nieuwe steken en waarschijnlijk is het dan opgelost. Het komt trouwens vaker voor dat die dingen het begeven.
Geplaatst: do 2 apr, 2009 23:22
door Spookeend
die nieuwe doen het perfect als je GEEN alarmlicht installatie hebt. Als je dat echter wel hebt, dan branden ze snel door wanneer je die alarmlichten gebruikt. Geen idee waarom, maar ik kwam er ook toevallig achter.
Even snorren naar een old-skool relais dus.........
Greatnix Spookeend
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 10:28
door AZL57
Omdat dan alle lampjes knipperen en dus meer stroom door het knipperrelais loopt. Dit kan dan soms affikken. Je hebt dan een zwaarder exemplaar nodig. Ook handing bij een aanhanger, ook extra lampjes

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 10:36
door TB
Die info wist ik nog niet. Maar op mijn AK400 zit origineel alarmverlichting. En zo een simpel rond doosje. Geen wonder dat ie laatst kaduuk was

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 12:45
door thomaaas
die originele ronden moeten daar gewoon tegen kunnen hoor
alleen die nieuwen branden snel door, had ik idd ook met aanhanger
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 12:53
door TB
thomaaas schreef:die originele ronden moeten daar gewoon tegen kunnen hoor
alleen die nieuwen branden snel door, had ik idd ook met aanhanger
Ok, nou ik heb er een gebruikte, originele op gezet dus moet goed gaan!
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 18:30
door Lutz
Bij de echte Citroënspecialist heb ik een originele kunnen kopen. Ze konden er ooit 2 lampjes tegelijk aan (dus geen alarmlichten), of 4, of nu 6.
Maar in feite aansluiten, vastschroefen, en het werkt weer.
Kan ik tenminste morgen naar het ei rijden.
Het enige nadeel is dat het nu veel sneller klak-klak doet...

Geplaatst: za 4 apr, 2009 11:39
door Gerard2cv
De originele relais zijn 84W,dus voor 4x21w lampjes dus incl alarmlichten.Voor de CX en XM zat bij het bedradingset van de trekhaak
een zwaardere voor 6x21W
Geplaatst: za 4 apr, 2009 11:46
door TB
Gerard Maas schreef:De originele relais zijn 84W,dus voor 4x21w lampjes dus incl alarmlichten.Voor de CX en XM zat bij het bedradingset van de trekhaak
een zwaardere voor 6x21W
Dus dan zou de originele er tegen moet kunnen begrijp ik. Tenzij je er een aanhangwagen achter hebt hangen.
Geplaatst: ma 6 apr, 2009 19:18
door thomaaas
TB schreef:Gerard Maas schreef:De originele relais zijn 84W,dus voor 4x21w lampjes dus incl alarmlichten.Voor de CX en XM zat bij het bedradingset van de trekhaak
een zwaardere voor 6x21W
Dus dan zou de originele er tegen moet kunnen begrijp ik. Tenzij je er een aanhangwagen achter hebt hangen.
én je alarmlichten aan heb
