Pagina 1 van 1

Luie Dyane

Geplaatst: do 16 apr, 2009 20:30
door TimVS
Hallo iedereen,

Ik ben vandaag eindelijk nog eens bezig geweest met mijn Dyane.
Ik heb de carburateur volledig uitgekuist en de sproeiers zuiver gemaakt.

Ook heb ik de kleppen nagekeken, en ze stonden allemaal mooi op 0.2.

Maar na een testrit heb ik gemerkt dat hij nog altijd redelijk lui rijdt.
Weet er iemand waar dit aan kan liggen?

De ontsteking heb ik nog niet nagekeken, maar hij start wel van de eerste keer, en heeft nooit een terugslag.
En de CO schroef staat al een slag of twee open

Groeten Tim

Geplaatst: do 16 apr, 2009 21:00
door André Post
Ontstekings tijdstip kan veel uitmaken.
Ook controleren of de vervroeger goed werkt mbv een stroboscoop.
Compressie controleren.
Een flinke afstand rijden als alles gecontroleerd en indien nodig gecorrigeerd is,
na een paar honderd kilometer rijdt het meestal al beter.

Geplaatst: do 16 apr, 2009 22:11
door TB
Het kan ook zo zijn dat je ff een stuk rijden moet. Maar hoe is het olieverbruik? Dat kan al wat aangeven over de staat van je cilinders.

Niet elke motor is even fel. Ligt ook aan de rijstijl. En wat noem je lui?

Geplaatst: do 16 apr, 2009 22:16
door martijntje
Tim, heb je de technische tekeningen nog nodig van je carburateur? Mijn dyaantje heeft na een half jaar stilstaan ook altijd een "inrij" periode nodig. Is eer lui en reageerd minder en hoemeer er mee gereden wordt wordt ie daarna weer sneller en reageert sneller.

Geplaatst: do 16 apr, 2009 22:48
door TimVS
het is vooral dat ik niet voorbij de 90 raak, voor de rest trekt hij redelijk goed op.

Het is wel een probleem waar ik vorige zomer ook me zat, ook na vele kilometers

van het olieverbruik heb ik geen idee, omdat hij vanonder ook een beetje zevert.

@ marijntje, ik heb vandaag de carburateur gedeeltelijk gedemonteerd, maar het kan makelijk zijn voor later.
op het plaatje staat :f12639 000
26 35 scic
cit 180

Geplaatst: do 16 apr, 2009 23:26
door Yannick
Hallo,

Ik zou eigenlijk toch ook eerst efkes de compressie meten. Als die niet goed zit, moet ge niet verder meer zoeken. "Meten is weten" moet zowat een 2cv.nl-slogan geworden zijn. :wink: En zowieso voor Tsjechië nief platinnekes steken.


Groet,
Yannick

Geplaatst: ma 20 apr, 2009 09:37
door TimVS
Ik heb in het weeekend mijn ontsteking juist gezet, nog wel geen nieuw platinekes gezet wegens gebrek aan nieuwe.
Maar het heeft niet echt veel uitgehaald, want ze stonden redlijk goed. het was wel moeilijk af te stellen omdat het vastzat met vet en olie.

Ik zal volgend weekend eens kijken voor de compresie, wat als deze slecht is?

Geplaatst: ma 20 apr, 2009 10:15
door Joos
Dan zal de boel uit elkaar moeten...
Ik denk zo in eerste instantie aan kleppen (verbrand, ooit? Hoewel er dan volgens mij ook wel wat backfiregeweld aante pas zou komen) en natuurlijk compressieveren.

Geplaatst: do 30 apr, 2009 15:29
door TimVS
Ik heb vandaag nieuwe platinekes gekocht, en ga ze morgen monteren.

Geplaatst: do 30 apr, 2009 16:35
door TB
Ik ben benieuwd!

Geplaatst: zo 3 mei, 2009 22:35
door Pistachke
Pelt, kijk ook eens even naar je olievulpijp, kan zijn dat het membraan binnenin stug is geworden en dan kan de motor zijn carterdruk niet kwijt... Even meten met een slangetje aangesloten op de opening van de oliepeilstok, het andere einde in een bekertje water dat op je bumper staat.
Waterkolom moet ongeveer 5 cm omhoog komen (stationair toerental).
Of even een andere olievulpijp steken en proefrijden ?
Greetz
Werner

Geplaatst: ma 4 mei, 2009 08:51
door Ramon
grotere secundaire sproeier monteren!
is nu 90 koop er een van 120 en probeer het uit ik weet bijna zeker dat dit werkt!

mits je compressie goed is!?

succes

Geplaatst: ma 4 mei, 2009 13:30
door TimVS
Met de nieuwe ontsteking geplaatst haalt hij 110, maar er is nu een ander probleem opgedoken, hij heeft een gat waar zo goed als geen tractie is tussen de eerste en tweede trap, vooral als hij koud is...

Geplaatst: ma 4 mei, 2009 15:22
door Yannick
Staat de CO nog altijd zo ver open? Zet hem eens helemaal toe, dan anderhalve slag uitdraaien. Begin van daaruit opnieuw af te stellen. Normaal moet de CO dan ongeveer goed staan, dus niet teveel mee kloten.


Yannick

Geplaatst: do 7 mei, 2009 14:35
door TimVS
das ws een een goed idee, dat zal ik morgen eens doen, had mss gedacht om even een andere carburator te zetten, om te testen