Pagina 1 van 1
trillend stuur en wielen
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 20:14
door wieltje1
Vandaag in de eend gereden , op een klaverblad met lange doorhaal naar links 90 km per uur begon het stuur te trillen en het wiel te stuteren. tot nu toe niks kunnen vinden de hele dag gereden en eind van de dag ineens problemen, het gebeurde trouwens zowel links als rechtsaf
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 20:34
door Rollo
Heb ik wel met mijn stuur alleen gehad, bleek mijn stuurstang niet goed vast te zitten....
Maar je wiel stutterde ook? Of was dat je gevoel?
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 21:21
door AZL57
kijk eens naar de midden op je stuurhuis waar de stuurstangen aan het huis vastzitten. Onder de bevestiging zit een metalen plaat die mee heen en weer schuift als je stuurt. Door deze plaat worden 2 bronzen blokjes op zijn plaats gehouden die de stuurkogel geleiden. Soms deukt deze plaat in waardoor de bronzen blokjes en dus ook je wielen iets zijdelingse vrijheid krijgen wat weer dat zwabberen van de voorwielen veroorzaakt.
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 21:41
door wieltje1
ja ik had het idee dat mijn wiel stuiterde omdat m'n stuur zo trilde in de bocht , ga morgen eens even grondig op onderzoek
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 22:34
door André Post
Speling in een stuurkogel kan dit ook veroorzaken.
De kogel word wel geklemd dmv een veer, maar de veer is niet krachtig genoeg.
Gewoon opnieuw afstellen.
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 22:50
door TB
André Post schreef:Speling in een stuurkogel kan dit ook veroorzaken.
De kogel word wel geklemd dmv een veer, maar de veer is niet krachtig genoeg.
Gewoon opnieuw afstellen.
Of de kogel is versleten. Dat weet je als je m opmeet.
Re: trillend stuur en wielen
Geplaatst: di 12 mei, 2009 15:10
door Jesper
wieltje1 schreef:Vandaag in de eend gereden , op een klaverblad met lange doorhaal naar links 90 km per uur begon het stuur te trillen en het wiel te stuteren. tot nu toe niks kunnen vinden de hele dag gereden en eind van de dag ineens problemen, het gebeurde trouwens zowel links als rechtsaf
Heb je je bandenspanning gecontroleerd?
Bij te harde banden is de kans groot dat de voorwielen in bochten of bij
hobbels als stuiterballen gaan fungeren en alles wat tussen wegdek en
stuur zit aan het trillen brengt.
Groet van
Jesper
N.B.: Af fabriek hoort de bandenspanning bij de 2CV 1,4 voor en
1,8 achter te zijn. Zelf houd ik het op 1,6/2,0.
Geplaatst: di 12 mei, 2009 21:47
door joe_catchou
had ook het zelfde op langer termijn begind het ook bij hogere snelheiden recht door te werken .
was toen inderdaad de stuurkogels waren ovaaltjes geworden.
inplaats van mooie balletjes met platte vlakjes.
als er aan het plat vlakje een braam zit kan het ook al .
als ze dan nog niet te ver weg zijn kan je wel eens proberen met het braampje er af te schuren heeft even geholpen bij mij maar de kogeltjes waren toch ver weg .
dat ik een maand nadien nieuwe moest hebben .
Geplaatst: di 12 mei, 2009 21:58
door TB
Zijn wel dure dingen trouwens.
Geplaatst: di 12 mei, 2009 22:13
door joe_catchou
jep helaas hoop dat ze wel enige tijd mee gaan .
maar weet ook dat ze bij mij dubbel zo hard afzien zelfde als de fusee's
das de "bluts met de buil" nemen zoals ze bij ons zeggen (put met de bult)