Pagina 1 van 2
Benzine lekt uit spruitstuk
Geplaatst: do 21 mei, 2009 11:07
door Alexandre
Bij mij lekt er benzine onderuit het spruitstuk.
Er zit een minuscuul gaatje recht onder de carburateur, is niet origineel lijkt me. Of is het een beveiliging dat er geen benzine in de motor loopt?
Bij stilstaande moter, gas geven, de acc.pomp pompt dan een scheut benzine in het inlaatspruitsuk en lekt weg door het gaatje.
Dichtlassen ef laten zitten?
Lex
Geplaatst: do 21 mei, 2009 11:16
door ArneBrys
Dit gaatje is volledig normaal.
Dit is om te voorkomen dat je je motor "verzuipt". Hier kan de overtollige benzine langs weglopen.
Dit gaatje kan je best niet dicht lassen.
Geplaatst: do 21 mei, 2009 11:33
door backfire
Inderdaad laten zitten, hoort zo.
Geplaatst: do 21 mei, 2009 12:55
door Alexandre
Dacht ik al, bedankt. Verder zoeken waarom na een minuut of vijf de motor stilvalt, na 10 minuten loopt hij weer, onregelmatig, of helemaal niet. Lijkt net of er een benzinetekort is. Start'ie wel dan knalt het soms fors in het luchtfilter. Ontsteking staat goed.
Lex
Geplaatst: do 21 mei, 2009 16:30
door AZL57
controleer eens of het mengsel ok is (CO-stelschroef)
Ook kun je nog eens kijken naar het vlotterniveau, werkt je benzinepomp goed genoeg, is het benzinefilter in de carburateur niet verstopt?
Geplaatst: do 21 mei, 2009 16:47
door TB
Is de bobine nog goed?
Geplaatst: do 21 mei, 2009 18:00
door Alexandre
Ik heb het, denk ik gevonden.
Bobine is nieuw, mengsel moet goed zijn. Mijn carburateur heeft een geplombeerde schroef. De eend is van 1985. Benzinefilter schoongemaakt,
maar het vlotterniveau is het probleem. Ik meet, deksel op zijn kop, hart vlotter tot aan de pakking 14 en aan de andere vlotter 15 mm. Volgens mijn 2CV bijbel moet dit 21 plus/min1 mm zijn.
Morgen maar eens een nieuwe pakking en vlotterklepje zien te bestellen.
Ik begrijp dat er van de laatste 2 uitvoeringen zijn, sleutelwijdte 12 en 14. Hoe vreemd het ook is, bij mij zit er een in sw 11mm. Caburateur is volgens mij nog nooit open geweest, op de vlotterschroef staat Solex.
Super bedankt voor de tips.
Lex
Geplaatst: do 21 mei, 2009 18:32
door AZL57
Je hoeft niets nieuws te bestellen als de vlotternaald afsluit. Alleen de vlotters voorzichtig in positi buigen. Totale hoogte via het lipje bij de vlotternaald. Onderlinge hoogte door de armpjes te buigen.
Geplaatst: do 21 mei, 2009 18:45
door Alexandre
De pakking is nog heel, alleen erg droog, maar dat gaat denk ik wel goed. Heb in mijn enthousiasme de hele carburateur verwijderd, de voetpakking moet denk ik wel vervangen worden en de pakking van de reniflard. Ik vraag me af hoe dat enorme verschil is ontstaan, kan de pompdruk te hoog zijn?
Lex
Geplaatst: za 23 mei, 2009 11:07
door TB
Hoe kom je aan 21 mm? Bij mijn weten is de afstand die je moet meten 18 mm.
Welke 2cv bijbel heb je? Die 18 mm heb ik gewoon uit de haynes manual.
Ik weet niet echt waardoor de vlotterhoogte verandert. Misschien door het soort materiaal? Komt vaker voor in elk geval.
Geplaatst: za 23 mei, 2009 16:40
door ArneBrys
Ik dacht ook wel dat het 18mm moet zijn van op de pakking.
Ik denk wel dat de verandering in hoogte veschillende redenen heeft maar je kan vaak zien dat het puntje van de benzine klep der in is gesleten. Dit hoeft hier niet veel in te slijten om op het centrum van de vlotters enkele millimeters verschil te geven.
Geplaatst: za 23 mei, 2009 20:59
door Alexandre
Ik heb de Franse Revue Technique voor de 2CV6, model 1970 tot einde productie.Er staat letterlijk: Niveau de cuve. Modeljaar 1979. Afstelling H= 18mm +/-1mm, vanaf modeljaar 1980 H= 21mm +/- 1mm.
Groet,
Lex
Geplaatst: za 23 mei, 2009 22:20
door TB
Bijzonder, want ik kom toch echt alleen maar 18 mm tegen. Zijn er nog meer mensen die uitgan van 21 mm?
Geplaatst: za 23 mei, 2009 23:27
door Alexandre
Hier staat ook nog eens omschreven dat de vlotterhoogte na 1979 veranderd is, ook de sproeierbezetting is anders.
ook het CO percentage is omlaag gegaan, oud 1 tot 2,5 %. Nieuw 0,8 tot 1,6 %
Lex
http://eric2chman.free.fr/page18.html
Geplaatst: zo 24 mei, 2009 10:36
door AZL57
Milieu regels?