bij remmen niet meer sturen (al opgelost)

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

bij remmen niet meer sturen (al opgelost)

Bericht door Spookeend » do 21 mei, 2009 17:28

Zoals sommigen weten, was ik niet met de eend op waggel, omdat deze daags voor vertrek bij stevig remmen niet meer wilde sturen.

Vandaag toch maar eens op onderzoek uit gegaan, ik vreesde voor mijn chassis en dat is deels de oorzaak. Niet dat het geknikt is, maar bij het oplappen de vorige keer, heb ik aan de bestuurders zijde de veerstop moeten vervangen. Die was compleet losgerot, en ik heb een nieuwe gemaakt en op de plaats gelast. De andere kant was toen nog ok, dacht ik. Nu dus niet meer. Dit in combinatie met erg laag rijden, en op een recht stuk remmen en dan willen sturen, resulteerde in een raar rem/stuur gedrag.

Afgelopen dagen wat in de buurt aan het testrijden geweest, en als ik stuur en dan rem, de eend helt dus dan al, had ik geen probleem. Remmen op een rechte weg, en dan willen sturen, in combinatie met een bijrijder, dan sloeg het stuur dus vast. Waarschijnlijk dus omdat de draagarm aan de bijrijders zijde tever inveerde door het totaal verbuigen (tijdens het veren dus) van de veerstop.

Nu iets hoger gezet, niet veel, en de veerstop weer op de plek vastgelast, en ik kan weer sturen op een rechte weg, ook met iemand naast me.........

Bart weer bedankt voor de onmisbare hulp8)

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 22 mei, 2009 02:40

Blijft een wazig verhaal. Maar blij voor je dat het opgelost is.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 22 mei, 2009 08:01

wazig? stuurstang liep iets vast op draagarm dan en wiel een beetje in spatboord, dan stuurt ie niet zo best. Als er dan al gestuurd was, dan was er geen probleem.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Plaats reactie