Pagina 1 van 3
restauratie van een 2CV4 nu 6 uit '74
Geplaatst: do 21 mei, 2009 17:34
door Matthijs75
Vandaag toch echt begonnen aan de restauratie van mijn oude eend die al 6 jaar in stalling stond te wachten.
De staat van de eend viel toch een beetje tegen, vooral het koetswerk is erg slecht en moet ik dus vervangen, dat wordt zoeken!
Het chassis wordt ook vervangen, maar dat had ik al ingecalculeerd.
Vandaag in ieder geval alles gestript.
Mocht je geïntereseerd zijn in foto's kijk dan even op
http://gallery.me.com/matthijs_bloem/100099
Geplaatst: do 21 mei, 2009 17:50
door Flying Duckman
Is dat de enige roest die erop zit? Ik heb erger gezien hoor,
mijn 2CV had ook de nodige ellende en staat op dit moment nog bij de 2CV specialist.
dorpels op de uiteinden, A stijlen, C stijlen binneschermen, reservewielbak, alles is daar gelast, dus er is altijd nog hoop!
Geplaatst: do 21 mei, 2009 18:55
door Willem2
Als je zelf kunt lassen is het wel leuker om deze op te knappen. Wel een hoop extra tijd, maar uiteindelijk kost een nieuwe koets ook wel het nodige.
Geplaatst: do 21 mei, 2009 19:43
door Spookeend
succes hoor met je missie. Ik rij ook nog steeds (deels) in mijn eerste eend.
btw, leuk he, wordpress en mandigo samen.........
Geplaatst: za 23 mei, 2009 19:02
door Matthijs75
Spookeend schreef:succes hoor met je missie. Ik rij ook nog steeds (deels) in mijn eerste eend.
btw, leuk he, wordpress en mandigo samen.........
Ja helemaal volledig gebaseerd op spookeend.nl
Ik zal je ook bij mijn links plaatsen. Vond je website zo fijn eruit zien en ik had geen zin om heel lang bezig met mijn website te zijn (prio ligt op dit moment ergens anders
.
Beter goed gejat dan slecht bedacht denk ik dan maar.....
Geplaatst: za 23 mei, 2009 19:06
door Matthijs75
Flying Duckman schreef:Is dat de enige roest die erop zit? Ik heb erger gezien hoor,
mijn 2CV had ook de nodige ellende en staat op dit moment nog bij de 2CV specialist.
dorpels op de uiteinden, A stijlen, C stijlen binneschermen, reservewielbak, alles is daar gelast, dus er is altijd nog hoop!
Ik ga je advies opvolgen, maar eerst verder met het chassis. Heb nu de voorste draagarmen verwijderd en één batteur.
Ga ook maar gelijk de wiellagers vervangen, ben nu toch bezig. Mijn vriendin is de versnellingsbak aan het reinigen. Ik wil eigenlijk de trommels van de bak afhebben, maar is dit erg lastig?
Geplaatst: zo 24 mei, 2009 11:07
door Flying Duckman
Ja dat is wel lastig, je moet dan namelijk je differentieel gaan vervangen om schijfremmen te kunnen plaatsen. Makkelijker zou zijn om gewoon een andere versnellingsbak op te zoeken en te plaatsen.
Ondertussen mijn eend ook weer gezien en er zit nog veel werk in om hem weer netjes te krijgen, hoewel het laswerk nu gedaan is, dus het is echt veel werk, maar dat is een restauratie zowiezo altijd succes!
Geplaatst: zo 24 mei, 2009 11:51
door Matthijs75
ik had al zo'n vermoeden dat het lastig zou zijn om de trommels eraf te krijgen, maar dan hou ik het gewoon bij trommels.
Vandaag ga ik de wiellagers maar vervangen en de draagarmen verder opknappen.
Geplaatst: zo 24 mei, 2009 13:13
door Bartje
Leuke eend, met al die jaren 70 details! Succes met de restauratie, Bart
Geplaatst: zo 24 mei, 2009 19:28
door AZL57
Is ook geen probleem die trommels. Er wordt vaak zo paniekerig over gedaan. Als je ze netjes afsteld doen ze het ook gewoon prima.
Geplaatst: zo 24 mei, 2009 22:27
door Spookeend
Concept 75 schreef:Spookeend schreef:succes hoor met je missie. Ik rij ook nog steeds (deels) in mijn eerste eend.
btw, leuk he, wordpress en mandigo samen.........
Ja helemaal volledig gebaseerd op spookeend.nl
Ik zal je ook bij mijn links plaatsen. Vond je website zo fijn eruit zien en ik had geen zin om heel lang bezig met mijn website te zijn (prio ligt op dit moment ergens anders
.
Beter goed gejat dan slecht bedacht denk ik dan maar.....
eerst al een kopie van mijn eend, nu van mijn site, wie gaat mij klonen??
Kiddin'...................
tipje, in de lay-out opties ff de java uitzetten, scheelt behoorlijk in de load time van je site op de een of andere manier. Gaat dan om die optie om je site "in te laten klappen" zeg maar, "Animations" heten ze geloof ik.
back on topic, succes met lassen, het is lastiger dan het lijkt en al doende kom je een heel end hoor.
Geplaatst: ma 25 mei, 2009 18:30
door TB
Wel opvallend dat het schutbord zo ver heen is. Ach, alles is te repareren aan een koets. Gewoon lekker deze opknappen. Als je een andere koopt dan zit er ook werk aan. Een koets zonder werk is er niet meer na al die jaren.
Geplaatst: di 26 mei, 2009 20:09
door Matthijs75
TB schreef:Wel opvallend dat het schutbord zo ver heen is. Ach, alles is te repareren aan een koets. Gewoon lekker deze opknappen. Als je een andere koopt dan zit er ook werk aan. Een koets zonder werk is er niet meer na al die jaren.
Dat is zo en het is een goeie leerschool om te leren lassen, wil ik al jaren. Paar keer gedacht om bij het eendeëi in Rotterdam een lascursus te nemen, maa nu moet ik toch echt aan de bak!
Wel nog een eend met een redelijke koets gevonden, daar ga ik morgen toch maar even bij kijken. Al is het alleen maar voor de onderdelen. Een compleet gestripte eend, met redelijke koets en alle onderdelen voor €500.... geen geld dacht ik....
Geplaatst: di 26 mei, 2009 20:11
door Matthijs75
Ben trouwens bezig om de draagarmen en dergelijke kaal te maken, iemand nog tips over hoe ze straks te behandelen?
Ik dacht aan Hammerite Rusteater en zwarte metaallak.
Geplaatst: ma 13 jul, 2009 21:29
door Matthijs75
Het is alweer een tijdje geleden, maar de restauratie van mijn 2CV4 vordert gestaag. Op dit moment is het volgende gebeurd:
De koets is gestraald en klaar om gelast te worden
De veerpotten, draagarmen, stuurhuis zijn kaalgemaakt en bijna allemaal in de RX5 of Hammerite gezet en in de bodycoating.
Ik heb ruzie met mijn voorste wiellagers.
Motor is gedemonteerd en bij volledig gestript en schoongemaakt, nieuwe cillinders, zuigers en overige zijn besteld.
Hier wat foto's, voor meer foto's verwijs ik naar mijn website
http://www.flickr.com/photos/38831293@N ... 741476328/