Pagina 1 van 2

versnellingsbak (parel)stralen

Geplaatst: zo 31 mei, 2009 10:57
door Jesse
Misschien niet helemaal de juiste plek voor deze vraag, maar ik wist ff niet beter.

Ik wil mijn bak laten parelstralen, omdat schoonmaken in al die hoekjes toch best wel erg lang duurt en het resultaat lang niet zo mooi wordt. Moet ik dan eerst alles uit de bak halen? Ik zie er een beetje tegenop om 'm weer in elkaar te zetten, maar als ik dat niet doe: heb ik dan niet allemaal grit-/glasresten in mijn bak zitten zometeen? Lijkt me ook niet ideaal als schuurmiddel.

Geplaatst: zo 31 mei, 2009 12:01
door backfire
Nee joh, gewoon gaten goed dicht maken, desnoods paar lagen ducktape er over heen plakken. De straler snapt wel dat hij daar dan voorzichtig moet zijn.

Geplaatst: zo 31 mei, 2009 12:03
door Jesse
phew :) thx

Geplaatst: di 16 jun, 2009 21:07
door LosPoppelos
Welke gaten zijn dit dan?

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 00:08
door AZL57
tussen de lagers, kilometerteller aansluiting, pookaansluiting. ...

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 08:36
door LosPoppelos
En als je de as-delen op de bak niet demonteert dan hoef je de lager gaten toch niet af te plakken, gewoon laten mee parelen of kan dat niet?

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 12:30
door AZL57
ik denk dat het straal middel wel tussen de keeringen kan komen, dus die wel afplakken.

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 13:19
door Erikjan
Er zit ook nog een klein ontluchtings gaatjein de deksel. Als dit niet orgineel is heeft iemand het er ingemaakt bij mij.

En bij de revisiebak zaten er ook platic dopjes in de schroefdraad gaten om de draad te beschermen tijdens het stralen.

Afbeelding

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 23:06
door backfire
zit inderdaad ontluchtingsgaatje in en deze zit bij de meeste verstopt, wat ook tot lekkage kan lijden.

Mijn bak was helemaal leeg, maar die heb ik met meel gestraald.

Geplaatst: do 18 jun, 2009 09:11
door LosPoppelos
Waar zit dat gaatje dan, ik zie hem zo snel niet zitten op die foto?

Geplaatst: do 18 jun, 2009 09:26
door Gerard2cv
Ik begrijp ook niet waarom er een gaatje zou moeten zitten.Er zit toch al een ontluchting in de schakellevier.

Geplaatst: do 18 jun, 2009 17:25
door backfire
bij het rooie cirkeltje

Afbeelding

Geplaatst: do 18 jun, 2009 17:34
door Gerard2cv
Dat is niet origineel,dus later ingemaakt

Geplaatst: do 18 jun, 2009 19:48
door LosPoppelos
Die van mij heeft dat daar namelijk niet, of ik moet er steeds overheen gekeken.

Geplaatst: do 18 jun, 2009 21:27
door Bertje Beige
Volgens een artikel in een recent clubblad van een 2CV club hoort dat gaatje er origineel in te zitten en het voorkomt overdruk in de bak zodat deze niet gaat zweten......