vervangen hoek dorpel deurpost

Stel hier je vragen over lassen.
Gesloten
bonno lange
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 4 jan, 2004 18:59
Locatie: amsterdam

vervangen hoek dorpel deurpost

Bericht door bonno lange » vr 6 feb, 2004 22:12

ook bij mij is de dorpel aan de achterkant helemaal bros. Ook de opstaande deurpost is verrot. Ik wil ze vervangen door een een verse hoek uit een andere eend. Het plaatstaal is nogal dun. Je brand er zo een gat in en het vervormd als de ziekte. Heeft iemand hier ervaring mee.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 6 feb, 2004 22:47

Het is te doen, maar houdt er rekening mee dat dit een bekend rot punt is bij een eend en er achter die dorpel ook nog een holle ruimte zit.

Bij mijn eend hebben ze tijdens het vervangen van de dorpels ook meteen die doos bijgewerkt.

Het is te doen, maar of je een goede hoek kunt vinden betwijfel ik. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

ruck-a-duck
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
Locatie: Uithoorn

Bericht door ruck-a-duck » vr 6 feb, 2004 23:07

Bij mijn donor eend was ook dit gedeelte rot, en je wil inderdaad soms niet weten wat voor ellende erachterzit.....
Ik heb er een compleet nieuwe dorpel ingelast, mede omdat er aan de voorzijde van de dorpel (voorschermbevestiging) ook niet al te best was.
Op de dorpel heb ik terhoogte van de stijlen, perfect passende pijpjes gelast(25 cm hoog),waarover de donor stukjes(reeds op maat) a en c stijl zijn gezet.Dit geheel heb ik vanonderaf in de stijlen geschoven en de reeds voorgeboorde 8mm gaatjes dicht gelast en afgewerkt.
Met deze methode zit je niet in 0.0000000006mm plaat te lassen (wel de naad even voorzichtig lassen) maar in een veel dikkere buis.
Moet lukken...... :lol: :? :lol:
Je hele eend is zo dun, dus pas maar op...

Bart

Gesloten