Pagina 1 van 2
Geventileerde remschijven
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 18:04
door Nicky
Ik ben van plan om geventileerde remschijven in de eend te zetten.
Kan je dan remschijven van bijvoorbeeld een citroen ax gebruiken met opvulstukken tussen de remklauwen?
Iemand ervaring?

Geplaatst: vr 5 jun, 2009 18:47
door backfire
Volgens mij moet je schijven van een axel gebruiken, maar kan me vergissen. Ik neem aan dat je vulstuk tussen de twee helften bedoelt. Overigens totaal zinloos, tenzij je circuit op wilt.
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 18:49
door Nicky
Geeft toch een betere koeling?
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 19:16
door joe_catchou
De Garmin eend heeft die er op staan(als ik me goed herinner) weet niet of je goed contact hebt met die mensen ???
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 19:21
door Nicky
Klopt, daar heb ik het ook van gezien.
Deze is gebouwd door Perfect Products, dus die zullen er wel meer van weten.
Misschien dat er nog andere mensen ervaringen hebben met het ombouwen naar geventileerde remschijven?
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 19:34
door joe_catchou
had eens gevraagd aan de mee reizende eendeboer of dit een zin had .
volgens hem niet .
ook op pa's race eend staan er geen op ,veel word er op de motor geremd .
en als er dan al eens hard geremd moet worden is dit dan ook weer zo voorbij .
wel staan de remklauwen omgedraaid .
geventileerde remschijven
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 19:34
door 75-amitolee
PP gebruikt inderdaad Axel remschijven en remklauwen voorzien van keerringen geschikt voor LHM (de maat van de keerringen in de Axel remklauwen is identiek aan GS en 2CV) Axel gebruikt dot 4 remolie en geen LHM de brug van de Axel remklauwen is door de geventileerde schijven breder als die van GS.
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 19:36
door Nicky
Moeten die remklauwen nog veel aangepast worden om ze passend te krijgen voor 2cv bak?
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 20:55
door Jesse
joe_catchou schreef:wel staan de remklauwen omgedraaid .
Remklauwen omgedraaid?
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 21:03
door backfire
koeling? geventileerde schijven zijn bedacht om bij de wielnaaf te monteren, alwaar ze gebruik kunnen maken van rijwind. Bij de eend zitten ze onder de kap, niet veel extra koeling. Je wint meer met montage van de koelbuizen en vooral met betere remklauwen. De schijven op een eend zijn overbemeten voor hun werk. De tekortkoming is het materiaal van de blokken. Gewoon gesinterde blokken monteren, volgens mij zijn die wel verkrijgbaar.
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 21:04
door backfire
Bleu comme le ciel schreef:Moeten die remklauwen nog veel aangepast worden om ze passend te krijgen voor 2cv bak?
je gebruikt gewoon 2cv klauw alleen blok alu er tussen das alles.
Geplaatst: vr 5 jun, 2009 23:46
door joe_catchou
weet niet of het werkt maar zie je meteen alles
http://www.pp-2cv.be/FR/Catalogue/WEBPDF/1103-20.pdf
@jesse

Geplaatst: za 6 jun, 2009 08:10
door Jesse
Ik zeg verder niks

Geplaatst: za 6 jun, 2009 23:26
door joe_catchou
Geplaatst: wo 22 jul, 2009 07:49
door Nicky
Ze zitten erop!
Het is hetzelfde setje als de garmin eend.
