Pagina 1 van 1

LNA-versnellingsbak

Geplaatst: za 7 feb, 2004 20:00
door Jeroenv
Ik heb een aantal vragen over een LNA versnellingsbak.

1. Is een LNA-versnellingsbak beter te gebruiken in een eend dan een Visa- versnellingsbak. Omdat de LNA-versnellingsbak ook remklauwen op de versnellingbak heeft zitten i.p.v. bij de wielen zolas bij een Visa.
2. Heeft de LNA-versnellingsbak de locatie van de sensoren op dezelfde lokatie staan als die van een visa versnellingsbak ?
2. Wat is de waarde van een LNA-versnellingsbak ?

antwoord en tips

Geplaatst: wo 18 feb, 2004 21:15
door rusty
antwoord 1: ja een LNA-bak is beter te gebruiken dan een visa-bak, maar je heb te weinig ruimte, omdat je vooras in de weg zit, en je bak-steun zit op een andere plek!
antwoord 2: lijkt me logisch, al weet ik dat niet zeker!
antwoord 3: Wat de gek ervoor geeft (en die zijn er nogal wat in citrofielenland!)

Wat een betere optie is; een 2cv6 bak met een kroon- en pingnonwiel van een dyane (het schijnt dat je dan een andere overbrenging hebt 3% van optimaal)
Een visa/LNA bak is zowiezo niet aan te raden; een 2cv heeft veel grotere wielen! (te hoge overbrenging in de bak) je zou met een Visabak nooit de topsnelheid kunnen bereiken, en van snel optrekken zal ook wel geen sprake zijn.
kijk even op http://www.cats-citroen.net daar staat vanalles over tuning en ook een hoofdstuk over Visa-conversie, verder is er een pagina te vinden met berekeningen, zodat je zelf je optimale configuratie kunt samenstellen!

Geplaatst: do 25 mar, 2004 22:31
door catscit
wow weer hele foute antwoorden, de lna bak is overbrengingstechnisch zo slecht nog niet .

Maar lees dit eens na:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... rsion.html

antwoord op al je vragen

en als er meer zijn kun je me privee contacteren