Actieve subwoofer
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Actieve subwoofer
Zit er aan te denken om in plaats van de 2 bouwmarkt-boomboxen achter mijn stoelen een actieve subwoofer te plaatsen.
Dit onder andere vanwege het formaat.
Als ik een gewone subwoofer wil plaatsen zit ik met de kist, die, als ik een kant en klare koop, vaak net te groot zijn om achter mijn stoelen (BX-stoelen) te plaatsen. En een custom-kist bouwen zie ik niet echt zitten... Moet dan om te meten en passen mijn stoelen steeds uitbouwen en dat is me te veel werk...
Een actieve sub kan ik makkelijker kwijt/plaatsen.
Zijn er voors en tegens, dingen waar ik op moet letten, goede en slechte merken?
Budget heb ik niet echt, ligt oa aan het merk en formaat.. Dus kan alle kanten op.
Dit onder andere vanwege het formaat.
Als ik een gewone subwoofer wil plaatsen zit ik met de kist, die, als ik een kant en klare koop, vaak net te groot zijn om achter mijn stoelen (BX-stoelen) te plaatsen. En een custom-kist bouwen zie ik niet echt zitten... Moet dan om te meten en passen mijn stoelen steeds uitbouwen en dat is me te veel werk...
Een actieve sub kan ik makkelijker kwijt/plaatsen.
Zijn er voors en tegens, dingen waar ik op moet letten, goede en slechte merken?
Budget heb ik niet echt, ligt oa aan het merk en formaat.. Dus kan alle kanten op.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Pioneer heeft momenteel wel een leuke actieve sub die smal is. Zit volgens mij tusen de 150 en 200 euro in ergens. Heb hem nog niet gehoord.
Maar wil je voor het betere beukwerk, dan kun je toch beter gaan passen en meten.
Hoeveel denk je ongeveer kwijt te kunnen achter je stoelen. En met een kistje maken wil ik je best helpen. Dat is best leuk werk zelfs.
Kijk hier anders ff:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... eren=prijs
Maar voor iets meer dan 100,- heb je al een leuke sub in een zelfgemaakt kistje.
Wat heb je trouwens voor versterker op het oog?
Maar wil je voor het betere beukwerk, dan kun je toch beter gaan passen en meten.
Hoeveel denk je ongeveer kwijt te kunnen achter je stoelen. En met een kistje maken wil ik je best helpen. Dat is best leuk werk zelfs.
Kijk hier anders ff:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... eren=prijs
Maar voor iets meer dan 100,- heb je al een leuke sub in een zelfgemaakt kistje.
Wat heb je trouwens voor versterker op het oog?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Qua actieve sub lijkt deze me wat:
Pioneer TS-WX22A
Ruimte weet ik niet 100% zeker. Qua diepte iig minder dan 30cm. Stoelen staan net niet in de achterste stand volgens mij, maar dat scheelt niet veel. Wel wil ik de leuning nog kunnen blijven kantelen, dus de ruimte naar boven neemt dan wel langzaam af.
Als ik een losse sub en versterker neem, weet ik nog niet waar ik voor ga. Iig een meerkanaals versterker, zodat ik ook de speakers in de deuren op de versterker kan aansluiten. Of een monoblock voor de woofer en een 2-kanaals voor de deurspeakers.
Denk daarom eerder een actieve sub, en een 2-kanaler voor de speakers in de deuren, welke op den (korte) duur nog vervangen gaan worden door een leuk composetje.
Beuken hoeft voor mij niet zo, als het maar mooi blijft klinken op hoger volume...
Pioneer TS-WX22A
Ruimte weet ik niet 100% zeker. Qua diepte iig minder dan 30cm. Stoelen staan net niet in de achterste stand volgens mij, maar dat scheelt niet veel. Wel wil ik de leuning nog kunnen blijven kantelen, dus de ruimte naar boven neemt dan wel langzaam af.
Als ik een losse sub en versterker neem, weet ik nog niet waar ik voor ga. Iig een meerkanaals versterker, zodat ik ook de speakers in de deuren op de versterker kan aansluiten. Of een monoblock voor de woofer en een 2-kanaals voor de deurspeakers.
Denk daarom eerder een actieve sub, en een 2-kanaler voor de speakers in de deuren, welke op den (korte) duur nog vervangen gaan worden door een leuk composetje.
Beuken hoeft voor mij niet zo, als het maar mooi blijft klinken op hoger volume...
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ben benieuwd naar het resultaat.
Niet meteen een leuke kleine 2 kanaler erbij gedaan voor je frontspeakers.
Ik weet niet of je de bekabeling ook hebt besteld, anders is het verstandig om een iets dikkere kabel te pakken, als je ooit besluit alsnog een 2 kanaler ofzo erbij te monteren.
Ben benieuwd naar het resultaat!!!
Niet meteen een leuke kleine 2 kanaler erbij gedaan voor je frontspeakers.
Ik weet niet of je de bekabeling ook hebt besteld, anders is het verstandig om een iets dikkere kabel te pakken, als je ooit besluit alsnog een 2 kanaler ofzo erbij te monteren.
Ben benieuwd naar het resultaat!!!
PuNk RoCK LosEr
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Gisterenavond de subwoofer ingebouwd en ik moet zeggen, geen verkeerd geluid.
Aan de eerste plaats een hoop ruimte erbij...
Woofer zit achter mijn stoel aan de achterwand vast, met de afstandsbediening tegen de linkerkant van de stoel aan.
Zal van de week eens wat foto's plaatsen;)
Aan de eerste plaats een hoop ruimte erbij...
Woofer zit achter mijn stoel aan de achterwand vast, met de afstandsbediening tegen de linkerkant van de stoel aan.
Zal van de week eens wat foto's plaatsen;)
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i