Chassis wissel en de RDW.

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 24 mei, 2011 23:23

Als er al is een chassiswissel heeft plaats gevonden dan is er een schouwing nodig en zal dat hard gemaakt moeten worden van de eerdere chassiswissel met documentatie.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 26 mei, 2011 22:07

Dat is dus het grote probleem van de 2CV en de RDW.

Hoeveel 2cv's rijden er nog rond met een origineel chassis..........

En in de jaren 80 is er al heel wat gerotzooid met chassis en nrs inslaan.
Toen vond de RDW veel goed en dan zou dat nu met terugwerkende kracht een probleem worden?!

Daar kan ik mij zo kwaad om maken!

Onbetrouwbare overheid....

Maar ja heeft het uberhaupt zin om je boos te maken over zoveel bureaucratisch geouwehoer..........

Greetz David

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 27 mei, 2011 13:24

Wat de keurmeester bij ons toen aangaf dat het is om het "on"mogelijk maken van omkatten tegen te gaan. En dit is daar zo'n dun draadje van. Ze begrijpen dat een chassis na 20 jaar alweer einde productie ook een keer vervangen moet worden en zelfs oudere chassis. Het hangt echt af van het oordeel van de RDW.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 15 sep, 2011 17:24

Ik ben ook toe aan een nieuw chassis. Onder mijn 2cv is voor ca 6-7 jaar geleden een nieuw chassis onder gezet door de vorige eigenaar. Alleen nu is het chassisnummer erg slecht te lezen. De 2cv heeft nog een APK tot eind september 2011. Volgens mij is het ook geen origineel nummer, want dan moeten er volgens mij merktekens voor en achter het nummer staan! Ik heb de auto al uit elkaar liggen en volgens mij had ik hem eerst moeten laten schouwen. Dus ik zit een beetje in dubio, wat nu te doen? De voorste draagbalk is ingeroest en op andere plekken is hij ook niet best. Volgens mij is het chassis ook bij de voorste traverse iets ingeknikt.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 15 sep, 2011 19:21

Voor schouwen ben je te laat. Althans dat denk ik, of je moet wel alles bij elkaar hebben staan en een RDW meneer laten komen om te schouwen.
En daarbij een beetje geluk hebben. Kost je wel 100 euro om iemand te laten komen om te schouwen. Maar dat is de officiele weg.

Ik heb hetzelfde bij de hand, was ook te snel met demonteren en slopen. Maar ga nu gewoon nieuw chassis monteren,

Als je dan ooit nog eens bij de RDW moet zijn dan zie je wel weer verder.
Dan zit er weer vet en vuil op en ziet het er allemaal weer uit als heeeeeeeeeeeeeel oud en origineel.
Als iedereen het officieel gaat doen, blijft er geen 2cv meer over.

Greetz David :P

Edit Tom Duckpower: geen illegale praktijken posten graag...

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 15 sep, 2011 19:56

Mijn 2cv is momenteel geschorst, dan moet je toch naar het RDW om hem opnieuw te laten keuren? Ook is de APK verlopen. Je koopt dan wel een gecertificeerd chassis?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 15 sep, 2011 20:41

Ik wil even iedereen wijzen op de aanvulling van de voorwaarden:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=3057
Dus geen illegale praktijken promoten..
David schreef: Als je dan ooit nog eens bij de RDW moet zijn dan zie je wel weer verder.
Dan zit er weer vet en vuil op en ziet het er allemaal weer uit als heeeeeeeeeeeeeel oud en origineel.
Als iedereen het officieel gaat doen, blijft er geen 2cv meer over.
Nummers maken ze schoon en ze zijn niet gek bij de RDW..
Als je ooit bij de RDW moet zijn, moet je toch goede argumenten hebben waarom ze je kenteken niet in moeten nemen..
Als iedereen gewoon netjes naar de RDW gaat, blijven er in elk geval nog wat eenden op de weg.

En om het nog maar eens te zeggen, de RDW leest mee ;)

@ Theo en Marion, ik zou gewoon de RDW eens bellen, mits het nummer na de vorige chassiswissel door de RDW is ingeslagen.
Zou er zo uit moeten zien:
Afbeelding
ALs alles van de auto bij elkaar staat en je foto's kunt weerleggen, dan zouden ze wellicht de delen verzegelen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 15 sep, 2011 21:08

Je moet zowiezo even met de RDW bellen om te vragen of er ooit een VIN is ingeslagen door hen.
Na dat antwoord kun je weer verder kijken.

Dit heb ik ook gedaan en ze konden zelfs in hun bestand zien dat ze bij mijn Dyane het verkeerde nummer hadden ingeslagen maar dat is weer een ander verhaal. :D

Het zou toch jammer zijn dat er weer een illigale Eend bij komt.....

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 15 sep, 2011 21:16

Ik heb wel allemaal foto's gemaakt. Vanaf dat de aouto nog op de trailer staat. Dus elke demontage staat op de foto en ik heb alles gedemonteerd op zolder liggen. Het chassisnummer is ingeslagen en niet zo netjes als dat van Tom. Ik heb een beetje met stoepkrijt geaccentueerd, anders is het niet te lezen!Afbeelding[/img]

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 15 sep, 2011 22:15

Tom Duckpower schreef:Ik wil even iedereen wijzen op de aanvulling van de voorwaarden:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=3057
Dus geen illegale praktijken promoten..
David schreef: Als je dan ooit nog eens bij de RDW moet zijn dan zie je wel weer verder.
Dan zit er weer vet en vuil op en ziet het er allemaal weer uit als heeeeeeeeeeeeeel oud en origineel.
Als iedereen het officieel gaat doen, blijft er geen 2cv meer over.
Nummers maken ze schoon en ze zijn niet gek bij de RDW..
Als je ooit bij de RDW moet zijn, moet je toch goede argumenten hebben waarom ze je kenteken niet in moeten nemen..
Als iedereen gewoon netjes naar de RDW gaat, blijven er in elk geval nog wat eenden op de weg.

En om het nog maar eens te zeggen, de RDW leest mee ;)

@ Theo en Marion, ik zou gewoon de RDW eens bellen, mits het nummer na de vorige chassiswissel door de RDW is ingeslagen.
Zou er zo uit moeten zien:
Afbeelding
ALs alles van de auto bij elkaar staat en je foto's kunt weerleggen, dan zouden ze wellicht de delen verzegelen.
Tom,

Er is al gruwelijk veel over geschreven dus ik hou het kort:

Je hebt gelijk wat betreft de handelwijze die je zou moeten doen.
Maarrr.....
Je bent toch met mij eens dat dit schieten met een kanon op een mug is, deze regels zijnNIET ingevoerd vanwege veiligheid oid maar zijn ingevoerd om het omkatten van gestolen auto's te voorkomen.
De 2CV wordt hier een slachtoffer van!
Alleen daarom geef ik aan dat je van de officiele regels kunt afwijken, anders worden er kentekens ingenomen van auto's met eigenaren die volstrekt te goeder trouw zijn en die slachtoffer van deze regels zijn.


Daarom geef ik aan wat een andere mogelijkheid is.
En wellicht als jij over een paar jaar bij de RDW komt is deze kwestie eindelijk opgelost.
(Vanuit de 2cv club wil ik in ieder geval met de RDW in gesprek om voor de Citroen A types een uitzondering te maken!)


Greetz David :P

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 15 sep, 2011 22:22

Heren, voor we met elkaar in discussie treden wat wel en niet netjes is, het gaat er mij alleen maar om op legale manier aan een keuring te kunnen voldoen bij het RDW. Nogmaals: ik heb foto's, de auto ligt uit elkaar. Moet ik hem laten schouwen of kan ik er zo een goedgekeurd chassis onder zetten? Ik wil wel graag het kenteken van 1986 behouden!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 15 sep, 2011 22:36

Als je het legaal wil doen is het volgende belangrijk:

Kun je voldoende aannemelijk maken dat de eend die uit elkaar ligt 1 en dezelfde auto is geweest? Kan je de boel weer enigszins los op elkaar zetten bijvoorbeeld? Dan kun je een afspraak maken met de RDW man en de auto laten schouwen. En na de opbouw naar de RDW rijden voor een officiele inslag en kenteken.
Dat is dus de officiele (juiste) weg.

Maar:

Kun je niet voldoende aannemelijk maken dat de stapel onderdelen 1 auto is geweest, dan wordt schouwen dus ingewikkeld.
Dan is het een kwestie van opbouwen, nummer in (laten) slaan en naar de APK. En gewoon je auto gebruiken.

Dus ja, zeg het zelf maar, hoe staat de boel erbij? Dan kan je bepalen wat je precies wilt.

Succes.

(en Tom zo zeg ik het dus correct? Of zijn er nog andere manieren?)

Greetz David :P

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 16 sep, 2011 14:36

Als je het legaal wilt doen moet je ook foto's aantonen dat alles in elkaar zat en nu uit elkaar en dat je op dit probleem bent gestuit. Anders ga gewoon is langs een RDW keuringsstation en leg je probleem voor.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » vr 16 sep, 2011 17:22

BasvanEerden schreef:Als je het legaal wilt doen moet je ook foto's aantonen dat alles in elkaar zat en nu uit elkaar en dat je op dit probleem bent gestuit. Anders ga gewoon is langs een RDW keuringsstation en leg je probleem voor.
Ik ben van plan a.s. week idd eens bij het RDW langs te gaan en kijken wat ze zeggen. trouwens de foto's zijn te zien op de site (www)

Nou, ik ben vandaag bij het RDW geweest. Hier gesproken met een aardige mijnheer. Een ding is wel zeker, het is geen origineel chassisnummer. Er staat geen chevron teken voor en achter het nummer en het is ook niet netjes in een lijn ingeslagen. Ik heb het kenteken doorgegeven en nu gaan ze kijken of het misschien door het RDW is ingeslagen. Anders heb ik een groot probleem, denk ik. Ik denk dat ik hem dan maar als onderdelen moet gaan verkopen, of ik ga de koets en de motor reviseren en deze delen verkopen.
Laatst gewijzigd door theoenmarion op wo 21 sep, 2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 16 sep, 2011 17:49

bij mij lag de eend ook al uit elkaar, afspraak gemaakt met de RDW voor een IVIN bij mij aan huis. Ik had toen al het nieuwe chassis met certificaat klaar staan in mijn andere garage.

RDW heeft alles bekeken en ter plekke heb ik het chassis nummer uit mijn oude chassis moeten slijpen. Deze heeft hij meegenomen. Daarna heeft hij aan het nieuw chassis een zegel gehangen. Document met alles daarop vermeld. Kost 100 Euro. Als je de boel naar de RDW brengt voor IVIN dan kost het je 68 Euro. Dus voor iets meer komen ze bij je langs.

Suc6

Plaats reactie