Pagina 1 van 5

Chassis wissel en de RDW.

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 11:56
door Erikjan
Ik ben vanmorgen bij de RDW geweest voor een nieuw chassis nummer. Het chassis wat ik heb gebruikt is van Verschuur en gegalvaniseerd. Het was even spannend de keurmeester kende het certificaat niet wat er bij zit. Na een uur of 2 bellen mailen en faxen kwam er uit dat ik toch mijn nummer kreeg. Ik heb de mail van het hoofdkantoor mee gekregen om te delen op dit forum. Het blijkt dat alle chassis met een certificaat van een EU land is toegestaan mits er een kenmerk ik het chassis is aangebracht wat op het certificaat is vermeld (bij Verschuur een nummer aan de voorkant). Wel moet er van af 1 mei 2009 een voorschouwing plaats vinden. Dus voor dat de eend uitelkaar gaat komt er iemand van de RDW met loodjes en wordt de koets motor en chassis gemerkt.

Ik maar straks even een scan van die mail.

Afbeelding

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 17:18
door Inezz
ik heb gehoord dat juist vanaf mei helemaal geen certifikaat meer nodig is...maar das dus nie waar??

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 17:20
door Erikjan
Was het maar z'n feest. Ik zal straks die mail even digitaliseren. Dan kan je het lezen.

Het heeft mij een hele ochtend gekost. Maar toch blij dat het nummer er in staat.

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 23:20
door Punky
Gefelicteerd en goed dat je dit met ons wilt delen. Kan andere een hoop werk uitsparen. ;)

Geplaatst: do 25 jun, 2009 09:26
door j b
ik heb dinsdag de rdw gesproken voor een afspraak te maken voor een inslag van het chassis nummer er toen werd er gelijk gevraagt of ik het certifikaat had

Geplaatst: do 25 jun, 2009 09:48
door Erikjan
Ik ben trouwens in Waddinxveen geweest.


Die mail komt er aan hoor heb even ruzie met de scanner.

Geplaatst: do 25 jun, 2009 13:23
door Michiel van G.
waddinxveen schijnt wel een prettig keuringsstation te zijn

Geplaatst: do 25 jun, 2009 14:52
door BasvanEerden
Dat hoor ik ook vaak dat Waddinxveen een prettig station is om te komen. Maar met Amsterdam heb ik tot nu toe weinig problemen ervaren.

Geplaatst: zo 28 jun, 2009 23:11
door Erikjan
Hierbij de beloofde scan. Het is een foto geworden met mijn telefoon. Ik heb momenteel even niet beter. Maar het is leesbaar daar gaat het om.

Afbeelding

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 11:11
door backfire
Ik ben blij dat ik aan alle voorwaarden voldaan heb.

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 11:29
door BasvanEerden
Dat is verrekte handig. Dank voor de scan. Daar kan mijn loodsmaat mee verder. Die heeft echt een nieuw chassis omdat zijn chassis geknakt is.

Geplaatst: ma 6 jul, 2009 13:44
door TB
Grappig, want ik heb vorig jaar het RDW Waddinxveen gebeld. Schouwen bleek niet nodig. Heb toestemming gekregen om de voorpoot met het chassisnummer eraf te slijpen.

Geplaatst: vr 15 apr, 2011 13:23
door BasvanEerden
Gisteren bij de RDW een gesprek gehad met de keurmeester. Bij een chassiswissel is schouwen noodzakelijk en moet er bij een nieuw/vervangend chassis een certificaat zitten. Bij de RDW is een lijst op te vragen welke chassis zijn goedgekeurd. Dat geldt ook voor gegalvaniseerde chassis. Als er maar een certificaat meegeleverd wordt waar een RDW-kenmerk opzit of een gelijkwaardige organisatie in een EU-land. Zonder certificaat wordt het niet goedgekeurd.

Geplaatst: di 24 mei, 2011 22:42
door David
Bovenstaand verhaal heb ik inderdaad letterlijk te horen gekregen bij de RDW te Nieuwegein.
Ik kwam daar aan met alle papieren en het voorste deel van het chassis.
Nou dat ging dus idd mooi niet door!

Maar dan de volgende vraag.
Stel: je komt bij de RDW voor een schouwing tbv een chassis wissel en 10 jaar geleden is er een chassis gewisseld en heeft iemand zelf een nummer ingeslagen. (Wat te zien is.)

Hoe loopt dit dan af??

Greetz David

Geplaatst: di 24 mei, 2011 23:20
door HB
ehh slecht..

dat is mijn verhaal geweest zeg maar. een niet origineel nummer betekent dat het kenteken voor de RDW bij vervanging waardeloos wordt. of er moet gedocumenteerd zijn dat deze vervanging is gedaan en het nummer is ingeslagen door de RDW.

Anders is het kenteken waardeloos. en mag je dus niet legaal een nieuw chassis plaatsen.

Let wel bij de APK wordt hier vaak minder goed op gelet en kijken ze vaak niet goed of het nummer wel origineel is dus daar kan het weer wel. Dus als je kan repareren dan moet je dat zeker doen. als je wilt vervangen moet je op zoek naar een kenteken.

Voor de zekerheid wel iemand langslaten komen voor een schouwing. De man die bij mij langskwam zij binnen 10 minuten dat het nummer niet origineel was, zat hop weer in de auto, op weg naar de volgende en bracht er niks voor in rekening.