Pagina 1 van 2

inhouden motor

Geplaatst: di 10 feb, 2004 00:04
door ruck-a-duck
Hoi toppers,

Ik heb al div. oudere toppics gelezen maar ik zag mijn antwoord er nog niet bij;

Als ik ± 70 rij in z'n 4 ,lekker rustig en weinig gasgevend,dan voel ik m'n 1tje iets inhouden, een beetje stotteren.
Trap ik het gas diep in,(tweede trap?) houd ie heeeeel even in en gaat daarna weer als een speer.'K heb een 123 erin, nieuw luchtfilter,kleppen goed,benzine filtertje schoongemaakt, nieuwe bougies ......
Hut zal wel iets in de carburateur zijn, maar voordat ik in mijn enthousiasme (weer )iets mol, of aan stel schroeven ga draaien waar ik nix mee kan..

Alvast bedankt,

Bart

Geplaatst: wo 11 feb, 2004 15:31
door Christian
Dat inhouden en stotteren komt vaker bij eenden voor. De 123 ignition heeft hier wel veel aan verbeterd. Mijn ervaring is, dat hoe beter je kleppen en ontsteking gesteld staan, hoe minder last je ervan hebt.
Het inhouden bij flink gas geven ligt er volgens mij aan dat je hem heel even verzuipt met de acceleratiepomp.

Geplaatst: wo 11 feb, 2004 21:25
door BlueDuck
Dat ie heeeeel even inhoud wanneer je je gas vol open gooit is niet erg. Bij alle auto's met carburatiemotor die ik tot nu toe heb gehad was dit het geval. Hoort er gewoon bij :lol:

Geplaatst: wo 11 feb, 2004 22:25
door ruck-a-duck
Het is inderdaad maar heeeeeeleven,en ik rij graag relaxed 8) met weinig toeren en niet te hard, mijn 1tje vind dat gewoon niet leuk.

Als je je carberateur deksel eraf haalt om de vlotters te controleren, moet je dan de pakking vervangen of nie ???

Bedankt,

Bart

Geplaatst: do 12 feb, 2004 04:10
door Christian
Ik vervang de pakking alleen als hij gescheurd is bij het losmaken van het deksel. Op de oude pakking spuit ik meestal wat siliconenspray, daar wordt de pakking weer iets soepeler van.

Re: inhouden motor

Geplaatst: za 14 feb, 2004 12:08
door Handjes
Te weinig toeren is trouwens slecht voor Eendenmotoren. Bij accelereren flink in de toeren houden. Maar ± 70 in z'n 4 moet kunnen.

Geplaatst: zo 15 feb, 2004 21:49
door ruck-a-duck
Vandaag weer op pad geweest en hij begint steeds iets meer te stotteren
bij weinig gas (90) km/u), daarna flink gasgeven houd ie even stotterend in en pakt weer lekker op.

Iemand gerichte info ???

Bart

Geplaatst: zo 15 feb, 2004 23:16
door Handjes
Vuiltje in carburateur?

Geplaatst: zo 15 feb, 2004 23:37
door ruck-a-duck
Wat is dan de beste manier ??

Carburateur open schroeven en de vlotter kamers nakijken ??Want als je de sproeiers lossschroeft,is dan gelijk alles ontregeld??
Is dit makkelijk zelf weer te stellen ??

Groetjes

Bart

Geplaatst: zo 15 feb, 2004 23:48
door Handjes
Er zijn maar 2 (3?) sproeiers die je kunt instellen, rest zijn er gewoon in gedraaid. Carburateurdeksel loshalen inderdaad, deksel voorzichtig achterover kantelen zodat je de vlotterafstelling niet verstoord. Met doek benzine opzuigen en dan met blaaslucht alle sproeiers (onderin kamers, maar ook in de wanden van carburateur) doorblazen. Denk om je ogen, dus bril op. Vlotter nameten (18 mm +/_ 2 vanaf midden vlotter tot op pakking van het deksel, op de kop gemeten dus. Eventueel voorzichtig bijstellen. Kijken of vlotter niet de wanden raakt als je hem weer terugzet.

Geplaatst: ma 16 feb, 2004 08:30
door Teun
Tijdelijk oplossing voor als je langs de snelwegstaat Luchtfilter eraf en dan vol gas geven je hand op de Carburateur leggen en de aanzuig poorten afsluiten.. paar x doen en het ergste vuil schiet er zo door...

Daarna thuis wel alles ff schoonmaken natuurlijk he..

Inhouden

Geplaatst: ma 16 feb, 2004 16:09
door Gerard2cv
Het zou net zo goed een versleten benzinepomp kunnen zijn.

Re: Inhouden

Geplaatst: ma 16 feb, 2004 16:25
door leo top
Gerard Maas schreef:Het zou net zo goed een versleten benzinepomp kunnen zijn.
Of een versleten motor :twisted:

Geplaatst: ma 16 feb, 2004 17:27
door ruck-a-duck
Ik heb nog een complete reserve motor met bak liggen, die wil ik eigenlijkvan de zomer nakijken dus ingeval van nood zet ik 'm over,of haal er onderdelen af.
Ik ga eerst wel de carbu nazien..

Bart

Geplaatst: ma 16 feb, 2004 18:13
door Gerard2cv
even controleren of de pomp goed werkt gaat even sneller hoor.