Pagina 1 van 1

topnelheid

Geplaatst: za 11 jul, 2009 15:33
door heinrich
zo, as vrijdag beginnen we aan de Mongol Rally met onze aca. eindelijk is het zover!

we hebben de aca voorbereid op de tocht van 15000 km naar utlaan bataar.

alleen.. de topsnelhied is niet wat het moet zijn. als je doorschakeld naar de vier trekt ie niet lekker door naar de 120. kleppen staan goed, onsteking ook, nieuwe bougies.

kan het de oilievulpijp zijn? 2e trap carb. sproeiers?

of moet ik een paar honders km rijden, de cilinderkoppen zijn los geweest...

grtn Hendrik en check ook www.teamdynasdty.nl :D

Geplaatst: za 11 jul, 2009 20:59
door Jerre
Er staat een tipfoutje in je link, een D die er niet moet staan :wink:
http://www.teamdynasty.nl/[/url]

Geplaatst: zo 12 jul, 2009 11:29
door Ramon
even op de rollerbank en meten maar

Geplaatst: zo 12 jul, 2009 11:36
door CitroenAZU
Ik denk dat je ACA al harder rijdt dan de gemiddelde ACA. 120 is best hard hoor. De meeste zitten tussen de 100 en 110....

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 13:41
door Skidder
Zou het kunnen zijn dat de klep in de olievulpijp kapot / lek is? Dat schijnt nogal een kwetsbaar iets te zijn en ik kan me voorstellen dat er dan iets met druk in het karter niet goed gaat?

Veel plezier de komende 15000km!

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 13:46
door Gerard2cv
Meten is weten Skidder :lol:

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 14:15
door hellohaas
Ik heb de afgelopen jaren wat minder gereden, maar wel netjes beurt en kleppen gesteld. De eend wilde niet harder dan 110, terwijl hij daarvoor makkelijk 120 haalde. Nieuwe bobine en kabelsen weer 120+

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 15:46
door Kulio
Staat de ontsteking goed? Zijn de bougies goed?
De ontsteking is pas goed af te stellen met nieuwe puntjes. Op oude puntjes zijn de contacten niet meer mooi glad en stelt de voeler zich in tussen de grootste oneffenheden op het oppervlak, waardoor de contactafstand altijd te groot is.

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 19:22
door joe_catchou
aca bak is ook veeeeel langer , dus het duurt wel even voor je er bent .

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 21:09
door Bertje Beige
Een aca bak langer??? Volgens mij is hij juist korter dan van een gewone 6 en/of dyane omdat hij vracht moet kunnen vervoeren.
100 a 110 is mooi voor een aca, het hogere eigen gewicht en de windvang maken hem nogal wat trager dan een 2CV en dyane.

Geplaatst: do 20 aug, 2009 13:48
door TimVS
de bak van een aca is de eerste twee versnellingen korter, maar de 3e en vooral de 4e versnelling zijn lang

Geplaatst: do 20 aug, 2009 19:41
door Kulio
Als een auto eerst harder reed dan nu en er zijn geen heftige dingen gebeurt, dat lijkt het erop dat de motor niet meer optimaal presteert. Wat kan de oorzaak zijn?

Van alles. Van vervuild brandstofsysteem (carbu?), ontsteking niet optimaal tot een beginnende lek (gaatje?) in een klep. Het is zaak om alles systematisch te bekijken.

Een beginnend gaatje in een klep is uiteraard de meest heftige mogelijkheid. Check de bougies eens of er tekenen zijn van zo'n euvel.

Geplaatst: do 20 aug, 2009 22:27
door Bertje Beige
Pelt schreef:de bak van een aca is de eerste twee versnellingen korter, maar de 3e en vooral de 4e versnelling zijn lang

Inderdaad, vandaag voor het eerst sinds een paar maanden weer in mijn acadiane gereden en toen viel mij dat ook op. Ik meende dat de bak nogal wat korter was!
En voluit tegen de wind was het met 100 wel gebeurd, en dat duurde ook nog wel even.....