Pagina 1 van 1
Aandrijfas AZU 1965
Geplaatst: ma 13 jul, 2009 11:12
door aoosterbroek
Van welke datum tot wanneer zijn de aandrijfassen, bakzijde, 18 pk eend,
uitgerust met een afvoerpijpje door de remankerplaat?
Heb inmiddels veel vers.bakken gezien.
Geplaatst: ma 13 jul, 2009 12:19
door Gerard2cv
Dat afvoerpijpje zit niet aan de as,maar aan het deksel dat over het lager
zit om als het daar iets lekt de olie naar achter te brengen en niet in de trommel.
Aandrijfas AZU 1965
Geplaatst: ma 13 jul, 2009 18:42
door aoosterbroek
Oke, ik heb inmiddels begrepen dat het pijpje er zit om te voorkomen dat de weggelekte olie niet op de remschoen komt.
Goed, het probleem was dus dat het SKF lager kapot was in de aandrijfas.
Getracht de as uit het lager te drukken door middel van een kunststofhamer, toen dit niet lukte heb ik hem onder een 100 ton pers gelegd met gevolg dat een van de aluminium wangen afbrak.(6 gats bevestiging).
Daarna met de slijptol de remankerplaat weggehaald.Het aluminium huis opengemaakt op de draaibank en nog geen manier gezien om dit bij een andere as beter te doen.
Hoe?????
Geplaatst: di 14 jul, 2009 07:23
door Gerard2cv
Ik hoop wel dat je de moer uit de (afgebroken)flens gehaald heb,die om de
aandrijfas zit.Als dat het geval is,kan je beter een andere flens,ankerplaat
en aandrijfas gedeelte zien te krijgen.
Geplaatst: di 14 jul, 2009 09:56
door aoosterbroek
Gerard2cv schreef:Ik hoop wel dat je de moer uit de (afgebroken)flens gehaald heb,die om de
aandrijfas zit.Als dat het geval is,kan je beter een andere flens,ankerplaat
en aandrijfas gedeelte zien te krijgen.
Inderdaad eerst de moer eraf gehaald met pijpsleutel 32.
En inderdaad ik moet zo wie zo een andere aandrijfas daar we in de oude de slijptol hebben gezet.
Al met al weet ik nog niet hoe je nu dat lager vervangt.
Geplaatst: di 14 jul, 2009 10:16
door Gerard2cv
Normaal kan je als de moer eraf is de as eruit tikken of een beetje persen en dan komt de as eruit en kan je het lager en de keerring vervangen.maar ik hoop dat je begijp dat iets na zoveel jaar weleens muurvast kan gaan zitten.Zo heb ik het ook wel met een Fuseepen meegemaakt dat het hele fusseestuk vervangen moest worden,na het helemaal krom geperst was.

Geplaatst: di 14 jul, 2009 11:48
door aoosterbroek
Gerard2cv schreef:Normaal kan je als de moer eraf is de as eruit tikken of een beetje persen en dan komt de as eruit en kan je het lager en de keerring vervangen.maar ik hoop dat je begijp dat iets na zoveel jaar weleens muurvast kan gaan zitten.Zo heb ik het ook wel met een Fuseepen meegemaakt dat het hele fusseestuk vervangen moest worden,na het helemaal krom geperst was.

Oke, met dank