Pagina 1 van 2

Uitlaatpakking, nummer 673, heeft het weer begeven ...

Geplaatst: wo 15 jul, 2009 21:32
door Wim van den Bergh
Mijn uitlaatpakking was voor dezoveelste keer kapot. Het was altijd aan de rechterkant, knallen in de uitlaat, lekkende uitlaat vanonder het spruitstuk, je kent het wel ...

Bij Ron van Eendimport eens een bakkie gaan doen om het probleem te bespreken. Zegt hij : moet je de cilinderkop een stukje draaien !

Zo gezegd zo gedaan: kleppendeksel eraf, de drie moeren van de kop los gedraaid, beide spruitstukken los en daarna in de volgorde : uitlaatspruitstuk, inlaatspruitstuk en kop weer vastgedraaid (met een nieuwe pakking er tussen). En nu maar hopen dat het de oplossing was.

Komende week gaan we naar het Thuringer Wald voor een uitgebreide test. Ben benieuwd ...

Geplaatst: wo 15 jul, 2009 21:59
door backfire
Hoe vaak heeft Gerard nou gezegd, dat je kop iets los moet draaien, dan de uitlaat vast en dan de kop op spanning zetten!

Geplaatst: do 16 jul, 2009 22:36
door TB
Dat heeft hij toch ook gedaan?

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 08:26
door Jeroen-citroen
TB schreef:Dat heeft hij toch ook gedaan?
Klopt maar wat backfire wil zeggen is dat die montage wijze hier al vaak uit de doeken is gdaan door Gerard :wink:

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 09:49
door backfire
Juist dat bedoel ik, dus die andere 672 pakkingen waren niet nodig geweest ;) Of in ieder geval een heleboel minder :+)

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 09:51
door rusty
zo doe ik het altijd, en ja mijn uitlaatspruitsuk is 100 % vlak!!, maar mijn uitlaatpakkingen (uit de pakkingset van Glazer) beggeft het ook snel, heb net mijn blokkie weer open gehad, en het zou geen 1000 km meer geduurd hebben voor ie er weer uit lag! volgens mij zijn de huidige pakkingen gewoon erg slechte kwaliteit!

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 12:39
door Niels
ik wilde net schrijven: spruitstuk en kop wel vlak?.... maar ja dus

ik heb nu ook de glazer pakkingen.... ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden dan.....

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 21:56
door joost2cv
Cilinderkop- en spruitstuk vlak controleer ik altijd voorzichtig met een zoetvijl. Soms wat vijlen voor een goed pasvlak.
En ik gebruik firegum bekend in de racerij maar ook bij sommige loodgieters. Firegum is een soort pasta die de "openingen" vult en daarna een soort keramiek vormt.

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 22:29
door backfire
Ik gebruik ook altijd beetje firegum, gewoon omdat het dan net wat beter hecht.

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 23:17
door CitroenAZU
Ik heb slechte ervaringen met spruitstukpakkingen van De Groothandel. Wel goeie ervaringen met pakkingen van Burtoncar die blijven wel heel.

uitlaatpakking

Geplaatst: za 18 jul, 2009 05:47
door Roadrunner
MArtijn heeft gelijk. De meest verkochte uitlaatpakkingen is teringzooi. Het komt mede omdat er al sinds een aantal jaren geen asbest meer in verwerkt mag worden. De enige pakkingen die wel goed zijn, zijn die van Burton. Makkelijk ook online te bestellen.

Geplaatst: za 18 jul, 2009 10:07
door backfire
En anders gewoon zelf maken van koper.

Geplaatst: ma 20 jul, 2009 12:49
door Willem2
Van koper? Is dat zacht genoeg dan?

Geplaatst: ma 20 jul, 2009 12:54
door 2cvmaarten
Willem2 schreef:Van koper? Is dat zacht genoeg dan?
Koper is zacht genoeg, zet zich ook nog een beetje als het warm wordt!

Geplaatst: ma 20 jul, 2009 17:46
door backfire
koper wordt normaal niet gebruikt omdat het te duur is en eigenlijk niet slijt.