rammel in motor....

Alles over visa-conversies.
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

rammel in motor....

Bericht door rusty » ma 27 jul, 2009 19:35

hallo,

had bij mijn visablok een rammel in de motor klinkt ale een metalen klepje (verwarmingspot?!?) dat rammelde, deed het alleen bij 'zware' belasting en werme motor, tegenwind, heuvel op en bij vol gas. heb van alles geprobeerd, maar niets hielp,

uiteindelijk blok uit elkaar gehaald, ander onderblok gepakt (met veel minder km's) en daar voor de zekerheid gecheckd of antischuimgaas in carter nog heel was, bleek niet zo te zijn, dus blok gesplitst en gaasje gefixed. alles weer netjes in elkaar gezet, ik dacht nu ben ik klaar......

testrit, alles ok, toen lange rit gemaakt, en weer bij warme motor en onder belasting die verveldende rammel/ getik, gas ietsje lossen, rammel weg, vlakke weg, rammel weg,

vandaag sproeier primair varvangen door een grotere (i.v.m. mogelijk pingelen) maar heeft ook niet geholpen. ik weet eht niet meer, iemand nog een idee???

greetzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 27 jul, 2009 20:16

mijn auto rammelt bij plankgas, bij mij is het de stang van het gaspedaal die op een steun van het luchtfilter ligt dan.... heeft even geduurt voor ik daar achter was...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 27 jul, 2009 21:03

klinkt toch als gepingel...(als het alleen bij belasting is)

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » ma 27 jul, 2009 21:34

rammelt ie ook als je ontkoppelt???
Vrgrt.
Hassie.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 27 jul, 2009 22:50

grotere sproeier helpt niet bij pingelen, dat is gewoon te vroeg detonatie, dus ontsteking staat niet goed. Beugel zit verkeerd, sensor niet goed vast of afstand verkeerd (2mm) of de vacuum die niet werkt.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 5 aug, 2009 08:57

hey mensen, ben ff een paar dagen druk geweest met andere dingen, dus geen tijd gahad voor het forum.....

maar het is zeker iets in de motor! en niet iets wat eropgebouwd zit, zeker omdat het alleen bij warme moror gebeurd. en met ontkoppelen is het weg (geen belasting)

deze sensorbeugel gebruik ik al jaren, kan het ook niet zijn... verder is de aansluiting voor het vacuumdoosje doorverbonden (altijd max voorontsteking) dit heeft tot voor kort niet tot problemen geleid. sensor zat idd te dicht bij, heb er laatst een moeten vervangen en de nieuwe raakte de nok!!!! toen heb ik van een bougiedoosje een paar kartonnen ringen gemaakt om eronder te stoppen, je moet toch wat onderweg ;)

volgends mij moet de onsteking dus nog vroeger, (om zelfdetonatie te voorkomen) maar dat is iets wat je niet echt kunt regelen bij visablokken........

het enige waar ik ook nog aan dacht is een gebroken zuigerveer, heb aan een kant de zuiger uit de cilinder gehad, aan de andere kant niet, maar de cilinderwand zag er nog perfect uit!

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 aug, 2009 09:06

Als het alleen bij warme motor gebeurt denk dan eens aan verkeerde bougies. Controlleer ook eens de benzineleiding of deze niet te dicht langs een warm onderdeel loopt.

Wat het natuurlijk ook kan zijn is een hangende nokvolger, vooral bij warme motor als alles goed uitgezet is.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 5 aug, 2009 09:08

Quote:[volgends mij moet de onsteking dus nog vroeger, (om zelfdetonatie te voorkomen) maar dat is iets wat je niet echt kunt regelen bij visablokken........

het enige waar ik ook nog aan dacht is een gebroken zuigerveer, heb aan een kant de zuiger uit de cilinder gehad, aan de andere kant niet, maar de cilinderwand zag er nog perfect uit!

Je moet de ontsteking niet vroeger willen,dan kan hij gaan pingelen,ook die maximale vervroeging is niet goed.Een goed tijdstip is dat het mengsel precies is uitgebrandt als de zuiger het BDP bereikt

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » wo 5 aug, 2009 12:31

Je kan de onsteking wel vroeger zetten met een beugel:
Afbeelding
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 6 aug, 2009 16:48

backfire schreef:Als het alleen bij warme motor gebeurt denk dan eens aan verkeerde bougies. Controlleer ook eens de benzineleiding of deze niet te dicht langs een warm onderdeel loopt.

Wat het natuurlijk ook kan zijn is een hangende nokvolger, vooral bij warme motor als alles goed uitgezet is.
bougies zijn bosch platinum, zitten er al veeeele km's in (zouden 100d km mee moeten gaamn) dus dat lijkt me niet, benzineleiding loopt ook zoals het moet, hangende nokvolger lijkt me ook sterk, dan zouden beide onderblokken dat meoten hebben, en die heb ik er trouwens uit gehad en die gingen soepel,.

met deze sensorbeugel heb ik in de eend al c.a. 150d km gereden, dus die lijkt me in orde, zou niet veel mis mee kunnen zijn.

denk da ik mijn vacuumsensor maar weer eeens aansluit, misschien dat die toch meer regeld dan over hat algemeen wordt beweerd.

greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 6 aug, 2009 16:56

Het feit dat bougies 100k mee kunnen gaan is geen goedkeuring voor jouw
auto.Voor die Visamotor zou je Bosch W6DO en van Eyquem 800LJS moeten gebruiken.Dus sluit het niet uit.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » zo 9 aug, 2009 21:10

a er eerst maar eens andere bougies in stoppen, da's iig het makkelijkst!

greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

webhenkie
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 aug, 2009 15:19

Bericht door webhenkie » do 13 aug, 2009 21:36

Gooi eens een blikje octaan boost in je tank, als het dan beter wordt is het dus pingelen.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 14 aug, 2009 08:50

webhenkie schreef:Gooi eens een blikje octaan boost in je tank, als het dan beter wordt is het dus pingelen.
das idd een idee, heb ik nog staan! heb verder nog niks getest, te druk met andere dingen (feesten, vrienden bezoeken, e.t.c.) ga dit weekend maar eens wat proberen.

greetzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 14 aug, 2009 09:55

engbokho schreef:klinkt toch als gepingel...(als het alleen bij belasting is)
ook mijn eerste gedachte. wat tank je? als je er 95 ingooit, gooi er dan voor de gein eens 98 in. is het dan over dan moet je voortaan altijd 98 tanken of iets met de ontsteking doen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie