Pagina 1 van 4
rammel in motor....
Geplaatst: ma 27 jul, 2009 19:35
door rusty
hallo,
had bij mijn visablok een rammel in de motor klinkt ale een metalen klepje (verwarmingspot?!?) dat rammelde, deed het alleen bij 'zware' belasting en werme motor, tegenwind, heuvel op en bij vol gas. heb van alles geprobeerd, maar niets hielp,
uiteindelijk blok uit elkaar gehaald, ander onderblok gepakt (met veel minder km's) en daar voor de zekerheid gecheckd of antischuimgaas in carter nog heel was, bleek niet zo te zijn, dus blok gesplitst en gaasje gefixed. alles weer netjes in elkaar gezet, ik dacht nu ben ik klaar......
testrit, alles ok, toen lange rit gemaakt, en weer bij warme motor en onder belasting die verveldende rammel/ getik, gas ietsje lossen, rammel weg, vlakke weg, rammel weg,
vandaag sproeier primair varvangen door een grotere (i.v.m. mogelijk pingelen) maar heeft ook niet geholpen. ik weet eht niet meer, iemand nog een idee???
greetzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: ma 27 jul, 2009 20:16
door Niels
mijn auto rammelt bij plankgas, bij mij is het de stang van het gaspedaal die op een steun van het luchtfilter ligt dan.... heeft even geduurt voor ik daar achter was...
Geplaatst: ma 27 jul, 2009 21:03
door engbokho
klinkt toch als gepingel...(als het alleen bij belasting is)
Geplaatst: ma 27 jul, 2009 21:34
door Hassie
rammelt ie ook als je ontkoppelt???
Geplaatst: ma 27 jul, 2009 22:50
door backfire
grotere sproeier helpt niet bij pingelen, dat is gewoon te vroeg detonatie, dus ontsteking staat niet goed. Beugel zit verkeerd, sensor niet goed vast of afstand verkeerd (2mm) of de vacuum die niet werkt.
Geplaatst: wo 5 aug, 2009 08:57
door rusty
hey mensen, ben ff een paar dagen druk geweest met andere dingen, dus geen tijd gahad voor het forum.....
maar het is zeker iets in de motor! en niet iets wat eropgebouwd zit, zeker omdat het alleen bij warme moror gebeurd. en met ontkoppelen is het weg (geen belasting)
deze sensorbeugel gebruik ik al jaren, kan het ook niet zijn... verder is de aansluiting voor het vacuumdoosje doorverbonden (altijd max voorontsteking) dit heeft tot voor kort niet tot problemen geleid. sensor zat idd te dicht bij, heb er laatst een moeten vervangen en de nieuwe raakte de nok!!!! toen heb ik van een bougiedoosje een paar kartonnen ringen gemaakt om eronder te stoppen, je moet toch wat onderweg
volgends mij moet de onsteking dus nog vroeger, (om zelfdetonatie te voorkomen) maar dat is iets wat je niet echt kunt regelen bij visablokken........
het enige waar ik ook nog aan dacht is een gebroken zuigerveer, heb aan een kant de zuiger uit de cilinder gehad, aan de andere kant niet, maar de cilinderwand zag er nog perfect uit!
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: wo 5 aug, 2009 09:06
door backfire
Als het alleen bij warme motor gebeurt denk dan eens aan verkeerde bougies. Controlleer ook eens de benzineleiding of deze niet te dicht langs een warm onderdeel loopt.
Wat het natuurlijk ook kan zijn is een hangende nokvolger, vooral bij warme motor als alles goed uitgezet is.
Geplaatst: wo 5 aug, 2009 09:08
door Gerard2cv
Quote:[volgends mij moet de onsteking dus nog vroeger, (om zelfdetonatie te voorkomen) maar dat is iets wat je niet echt kunt regelen bij visablokken........
het enige waar ik ook nog aan dacht is een gebroken zuigerveer, heb aan een kant de zuiger uit de cilinder gehad, aan de andere kant niet, maar de cilinderwand zag er nog perfect uit!
Je moet de ontsteking niet vroeger willen,dan kan hij gaan pingelen,ook die maximale vervroeging is niet goed.Een goed tijdstip is dat het mengsel precies is uitgebrandt als de zuiger het BDP bereikt
Geplaatst: wo 5 aug, 2009 12:31
door Nicky
Je kan de onsteking wel vroeger zetten met een beugel:

Geplaatst: do 6 aug, 2009 16:48
door rusty
backfire schreef:Als het alleen bij warme motor gebeurt denk dan eens aan verkeerde bougies. Controlleer ook eens de benzineleiding of deze niet te dicht langs een warm onderdeel loopt.
Wat het natuurlijk ook kan zijn is een hangende nokvolger, vooral bij warme motor als alles goed uitgezet is.
bougies zijn bosch platinum, zitten er al veeeele km's in (zouden 100d km mee moeten gaamn) dus dat lijkt me niet, benzineleiding loopt ook zoals het moet, hangende nokvolger lijkt me ook sterk, dan zouden beide onderblokken dat meoten hebben, en die heb ik er trouwens uit gehad en die gingen soepel,.
met deze sensorbeugel heb ik in de eend al c.a. 150d km gereden, dus die lijkt me in orde, zou niet veel mis mee kunnen zijn.
denk da ik mijn vacuumsensor maar weer eeens aansluit, misschien dat die toch meer regeld dan over hat algemeen wordt beweerd.
greetzzzzzzzzzz
Geplaatst: do 6 aug, 2009 16:56
door Gerard2cv
Het feit dat bougies 100k mee kunnen gaan is geen goedkeuring voor jouw
auto.Voor die Visamotor zou je Bosch W6DO en van Eyquem 800LJS moeten gebruiken.Dus sluit het niet uit.
Geplaatst: zo 9 aug, 2009 21:10
door rusty
a er eerst maar eens andere bougies in stoppen, da's iig het makkelijkst!
greetzzzzzzzzzzzzz
Geplaatst: do 13 aug, 2009 21:36
door webhenkie
Gooi eens een blikje octaan boost in je tank, als het dan beter wordt is het dus pingelen.
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 08:50
door rusty
webhenkie schreef:Gooi eens een blikje octaan boost in je tank, als het dan beter wordt is het dus pingelen.
das idd een idee, heb ik nog staan! heb verder nog niks getest, te druk met andere dingen (feesten, vrienden bezoeken, e.t.c.) ga dit weekend maar eens wat proberen.
greetzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 09:55
door dyane_maniac
engbokho schreef:klinkt toch als gepingel...(als het alleen bij belasting is)
ook mijn eerste gedachte. wat tank je? als je er 95 ingooit, gooi er dan voor de gein eens 98 in. is het dan over dan moet je voortaan altijd 98 tanken of iets met de ontsteking doen