A-campertje - en we gaan weer door!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » ma 22 mar, 2010 13:16

Na vorig jaar nog getwijfeld te hebben heb ik nu op de A-markt panelen gekocht voor de achterkant van de Aca. 6 losse delen die je alleen nog aan elkaar moet lassen.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 27 mar, 2010 19:01

Ik vond dit veel leuker ;) het verdient geen schoonheidsprijs, maar het is zeker een hoop ervaring! Gister in de primer gezet:

Afbeelding

Vandaag ook nog de bovenplaat van de wielkast op maat gemaakt, hopelijk kan die er morgen in!

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » za 27 mar, 2010 22:25

Heb je die plaat nou aan die bolling vastgelast? Dit deel is te verwijderen. Het is alleen maar een overzetrand. Je heb best kans dat het daaronder ook geroest is.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 27 mar, 2010 23:02

Ja, ik heb het er inderdaad aan vast gelast, maar op niet veel punten vrij magertjes zodat het weer los te maken is. De hele constructie had een flinke deuk opgelopen door een aanrijding of iets dergelijks, dus ik heb het maar zo vast gezet. (niet erg professioneel nee :oops: ) Mijn volgende project ga ik wat meer aandacht aan besteden en meer op de details letten!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 27 mar, 2010 23:11

Ik begin mij ondertussen af te vragen waarom ik niet gewoon een tweede raservewieldeksel heb gekocht:

Afbeelding

Daarnaast vandaag bezig geweest met het verankeren van de benzinetank op zijn nieuwe verlaagde locatie, en zoals je ziet, het past!!! (zelf enigzinds verbaasd)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » zo 28 mar, 2010 20:37

erg leuk!!
ben dan ook benieuwd hoe het eindresltaat gaat worden!! :D

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 29 mar, 2010 10:49

Gister (weer) bezig geweest met het tankdeksel. Er zit nu een smallere hals om de vulpijp om zo min mogelijk ruimte in te nemen. Het afwerken van de binnenrand gaat nog erg lastig, iemand ideeen hoe ik de binnenrand glad kan slijpen? Een lamellenschijf past er niet tussen...

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast ook nog de wielkast afgesloten (nog niet afgewerkt) met een stuk plaat:

Afbeelding

Volgende week hopelijk de rest van het plaatwerk aan de binnenkant, verlichting en misschien al APK!

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » ma 29 mar, 2010 11:21

Misschien met een dremel? of e hebt van die pneumatische shuurmachientjes in de vorm van een vinger, dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Ziet er leuk uit!!
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 29 mar, 2010 14:11

misschien dat je van een ander type automobiel een tankklepje kunt gebruiken over de dop heen? Zoals het nu is is apk-afkeur namelijk. Dus of dat stukje schuin plaatwerk erin, of een groter gat dat naar binnen valt met een klepje dat het afsluit.
Verbruik: Afbeelding

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 29 mar, 2010 14:39

waarom is het dan een afkeur? Dit lijkt toch heel erg op wat er aan vooraf ging?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 29 mar, 2010 15:24

Hieronder heb ik even twee dwarsdoorsneden geillustreerd. Links is de originee situatie en rechts de situatie zoals ik hem nu heb, met een pijp die om de hals heen een stuk naar binnen valt:

Afbeelding

Wat is nu het grote verschil? Op het feit na dat de pijp die ik nu heb strakker om de hals zit dan het gat dat er voorheen zat

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 29 mar, 2010 17:07

Je hebt van die kleine ronde schuurklosjes van rubber voor op de boormachine. Daaromheen komt een hulsje van schuurpapier daar kun dat mooi mee schuren als een lamellenschijf. Bij de meeste bouwmarkten verkrijgbaar.
Hoe is het met de stevigheid van je bak, moeten er niet hier en daar wat verstevigings ribben ingelast worden.?
Verder moet je op zoek naar een andere krik want de balken die je verwijderd hebt onder de tank en reservewielbak waren tevens de kriksteunen. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 21 mei, 2010 17:40

Nu al een tijdje niets meer gepost, maar niet (heel erg) stilgezeten!

De binnenkant is nu dicht:

Afbeelding

Op het moment ben ik de boel aan het afwerken, afkitten en lakken.

Verder in de afgelopen weken nog twee nieuwe aanwinsten gescoord!

Twee bankjes, één voorbankje uit een spécial en één achterbankje uit een ami 8.
Het idee is om de onderkant van het voorbankje aan de rest van het achterbankje te lassen. Op deze manier krijg ik een neerklapbare verschuifbare voorbank met een vlakke achterkant waar een kussen op kan voor de voeten zodat de ligruimte van 1m60 naar 2 meter gaat. Niet gek dacht ik zo ;)

Hier de twee bankjes:

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand trouwens of er nog ergens bekleding word gemaakt voor de ami 8?

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 21 mei, 2010 18:41

Geen idee maar past hier niet gewoon eenden bekleding op?
diverse Citroens, wat anders.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 21 mei, 2010 18:58

Nee, de zitting is breder en korter, de rugleuning is smaller en korter, er zitten twee zijschotten aan. De bekleding kan niet om de rugleuning heen omdat er een plaat op de achterkant komt. Daarmaast is ook de ophanging anders, er zit geen middelste balk in. Ik denk dat ik zelf de bekleding maar moet maken!

Plaats reactie