Mooi man! ik zou je nog wel adviseren om vooral geen hout te gebruiken! dit vanwege het gewicht ervan. Metaal of aluminium is wel wat duurder maar veel lichter en dat zie je straks terug in je brandstofkosten.
Zelf heb ik ooit een C15 een halve meter verlengd, dat mag want ik had niks aan de wilebasis veranderd.
Ik had er zelfs een trekhaak achter. Die zat echt wel stevig vast want ik heb er zelfs eens een autoambulance achter gehangen.
Vanwege alle burocratie kun je ook een flexibel systeem maken ( dat heb ik voor de eend en later ook voor de dyane ontwikkeld)

het leuke ervan is dat ik het in een half uurtje eruit kan halen en de achterbank er zo weer in kan zetten. De aangepaste stoeltjes geven met de apk ook nooit problemen. Ik heb de rug leuning gewoon van de zitting afgeslepen en met 2 stukken betonijzer prik ik die weer op het frame van de zitting. Een stevige deelbare rits houd de stof bij elkaar. Ooit gemaakt voor de reis naar de noordkaap maar nu gebruik ik het al vele jaren.
Voor de apk hoef je trouwens maar 1 stoel voor de chauffeur te hebben. Het maakt dan ook niet uit wat er op het kenteken staat...