Pagina 1 van 19
A-campertje - en we gaan weer door!
Geplaatst: do 6 aug, 2009 19:51
door Rossero
Zoals ik al een paar maanden geleden had verkondigd had ik een acadiane gekocht om om te bouwen tot een campertje. Nu heb ik eindelijk besloten om dan ook echt te beginnen! Het was wel even lastig om voor het eerst een slijptol in je eigen auto te zetten, maar ik heb mijzelf gelukkig om kunnen praten.
Het idee was dat ik de wielkasten zou verlagen om daar bovenop een tafel en een bank te kunnen maken die ik plat zou kunnen leggen tot één bed:
Hier het hele idee verder toegelicht:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7690
Het plan is iets gewijzigd. De linker wielkast wordt 27cm lager, hier komt de bank op, en de rechter wielkast blijft ongewijzigd in hoogte (ivm de tank). Hierdoor word het bed 125cm breed in plaats van 150cm. Helaas, maar dit maakt het wel een stuk simpeler. Misschien dat het compartiment boven het wiel nog wel wordt verlaagd om er kastjes in te kunnen maken.
Hieronder de eerste foto's:
De sneden zijn niet helemaal recht, maar dit was helaas ook mijn eerste poging ooit om met een slijptol door plaatmateriaal heen te gaan. Ik ben nu op zoek naar een linker achterscherm, want deze bleek wel erg rot te zijn. Zijn die nog goed verkrijgbaar?
Ik hoop dat ik hier veel vragen kan stellen, ik ben nog steeds bang dat het geen goede afloop gaat hebben
Geplaatst: do 6 aug, 2009 20:08
door Spookeend
er is toch genoeg hoogte onder de koets voor een "ondertank" van een eend of dyane? Dan zou het wel kunnen. En je bent nu al zover aan het zagen, dat dat ook niet echt een probleem moet zijn denk ik?
Verder, RADICAL JOB, heel gaaf, en, succes, geef de moed niet op
Geplaatst: do 6 aug, 2009 20:25
door björn
hatse vlats zaag er in brute shit
voor het scherm ooeehh ik denk de graaf replica anders een donnor
Geplaatst: do 6 aug, 2009 22:04
door siemen
bij mij in de buurt heeft iemand een ak400 als camper
helemaal geen wilkasten meer
laad vloer met een luik ook in het chassis , hij kan recht op staan in dat ding!
Geplaatst: do 6 aug, 2009 22:43
door Rossero
Wow, stáán
Er zit ook echt veel ruimte nog tussen de laadvloer en het chassis. Ik hoef verder ook niet per se te staan, maar ik heb er nog wel over nagedacht. (net als in de mixta) Ook gewoon te weinig las-ervaring. Moet je trouwens voor een actie als deze langs de RDW voor een voertuigwijziging?
Geplaatst: vr 7 aug, 2009 02:28
door tinouck
@Siemen, en dat is nog een heel mooi campertje ook (die bij jou id buurt)
ken ik ook, en is met veel zorg en liefde gemaakt,(en al 4 x de klok rondgeweest
)
Geplaatst: vr 7 aug, 2009 11:05
door 2cvfreak
Rossero schreef:Wow, stáán
Er zit ook echt veel ruimte nog tussen de laadvloer en het chassis. Ik hoef verder ook niet per se te staan, maar ik heb er nog wel over nagedacht. (net als in de mixta) Ook gewoon te weinig las-ervaring. Moet je trouwens voor een actie als deze langs de RDW voor een voertuigwijziging?
volgens mij zit op campers wel een belasting vordeel maar ik weet niet of dat nog steeds zo isen of een acadyane daar voor in aanmerking zoukomen ik zou ff een belletje doen met de RDW, want volgens mij maken ze wel onderscheid tussen een bedrijfswagen/bestelauto en een camper...
Geplaatst: vr 7 aug, 2009 14:03
door Rossero
Zolang mijn belasting maandelijks maar 0,0 euro kost maak ik mij niet druk over hoe hij geregistreerd staat. Ik had juist begrepen dat je voor campers extra belasting en verzekering moet betalen en dat daarom heel nederland caravans heeft.
Na het weekend ga ik verder, bedankt voor de aanmodigende reacties!
Heeft overigens iemand foto's van de AK400? Ik ben wel heel erg nieuwschierig geworden!
Geplaatst: vr 7 aug, 2009 14:48
door AZL57
Een camper kenteken krijg je alleen als de auto aan een bepaalde maat en inrichitng voldoet. Een kennis is het gelukt met een omgebouwde Landrover 109, met moeite.
Succes.
p.s. campers zijn zo duur in nederland vanwege de BPM belasting betalen ze maar eenkwartaal per jaar geloof ik.
Geplaatst: vr 7 aug, 2009 14:52
door Gerard2cv
Ik neem aan dat die Landrover al een personenkenteken had. Maar deze
acadiane heeft een bedrijfskenteken en of hij dat mag blijven houden is de
vraag.
Geplaatst: za 8 aug, 2009 08:20
door AZL57
Dat weet ik niet gerard, maar het was wel een stationwagon dus een personewnagen kenteken is aannemelijk.
Geplaatst: za 8 aug, 2009 11:46
door Rossero
De hoeveelheid BPM die moet worden berekend is 40% van de cataloguswaarde min een bedrag van zon 1200 euro. Dat betekent dat de eenmalige BPM vrij hoog ligt, en het belastingvoordeel erna hetzelfde blijft. Daarnaast zijn er eisen dat de inrichting vast is, wat ik niet van plan ben. Dus ik denk dat hij gewoon op grijs kenteken blijft.
Geplaatst: za 8 aug, 2009 12:39
door Rossero
Heeft er iemand overigens ervaring met een benzinetank van een 2cv onder een bestel te plaatsen?
Geplaatst: za 8 aug, 2009 12:44
door Gerard2cv
De tank plaatsen zal geen probleem geven,maar de vulpijp zal meer moeite geven.
Geplaatst: za 8 aug, 2009 14:05
door joe_catchou
ik had vroeger in m'n aca de 2de tank aan de andere kant zitten onder de klep past er zo in zonder verdere verbouwingen .
klep open tanken maar , verder Tstuk op de leiding ,leiding van de origine tank naar de andere tank daar onder kon ik alles kwijt T stuk dan 2 electrische slotjes die in geval van nood ook met de hand kon bedienen.
en hop naar voor met de leiding. 2 tanks stonden op 1 meter aangesloten .
met de omschakeling stond ie terug vol .
werd dus om en om leeg gereden.
maar helaas daar je verbouwing al gedaan hebt aan die wielkast
moet je dus inderdaad met een eendetank werken .
dit heeft een vriend van me gedaan met een AK .
hier (zie pic) heb je polyester kapje voor een 2de gat te maken .
vervolgens zelfde principe van aansluiting denk ik .
weet niet hoe het zit onder een AK en of onder ACA of je daar ook die lipjes hebt om de tank aan op te hangen ?