Pagina 1 van 1
vastlopende rem
Geplaatst: ma 10 aug, 2009 16:20
door 2cvmaarten
Ik heb dus onlangs bij mijn eendje de remmen vernieuwd (schijven en blokken) daarna liepen ze vast

dus alles weer uit elkaar en de klauwen gereviseerd nu dacht ik , ik doe aan een kant de oude blokjes erin en aan de andere kant de nieuwe erin gedaan (ginger er zeer moeilijk in) gaan rijden en de linker kant waar de nieuwe (orginele valeo) in zaten liep weer warm en de rechterkant met de oudere blokjes (imitatie), geen problemen
Hoe kan dit, iemand hier al eens dit probleem ondervonden?
Geplaatst: ma 10 aug, 2009 18:17
door backfire
Of je hebt je remklauw niet goed gerrevisieerd, of je hoofdremcilinder blijft hangen en komt niet ver genoeg terug.
Geplaatst: ma 10 aug, 2009 22:46
door Boudewijn
Allereerst: nooit gaan rijden met verschillende remblokken links en rechts. De wrijvingsweerstand van de blokken (ook al zijn ze van het zelfde merk) is nooit gelijk. Hierdoor zal de auto bij het remmen scheef trekken en is echt niet meer te besturen.
Iets warmlopen komt bij nieuwe blokken wel vaker voor. Gaat vanzelf over als ze wat op de schijf zijn in gesleten. Echt heet mogen ze echter niet worden. Het komt wel eens voor dat de pasvorm van de blokken niet helemaal goed is. Ook zit er soms een te dikke verflaag op. Een beetje bijvijlen kan het probleem al oplossen. Dan alle pasvlakken dun met kopervet insmeren voor het monteren.
Let er ook op of het de remblokken zijn die aanlopen, het kunnen ook de handremblokken zijn.
Geplaatst: ma 10 aug, 2009 23:17
door 2cvmaarten
Weet zeker de de klauwen goed gereviseed zijn, heb dus nu maar zolang de oude blokjes erin gedaan links en rechts en ga de nieuwe wat afvijlen zodat het probleem uit de wereld is!
Hoofdremcilinder werkt mijn inziens goed.
De vorige keer waren het de handremblokken die vastliepen maar dat was mijn eigen schuld, had ze verkeerd afgesteld

Geplaatst: di 11 aug, 2009 00:10
door AZL57
Ik heb net deze week bij een kennis andere klauwen moeten monteren. Zijn remmen zaten kompleet vast. Na demontage bleek dat ooit iemand met bot geweld de zuigers met een schroevendraaier had terug geduwd om blokken te wisselen. De zuigers waren zo beschadigd langs de rand dat ze vast bleven zitten in de klauwen.....Fraai.
Geplaatst: wo 12 aug, 2009 13:15
door 2cvmaarten
Gisteren een flink stuk gereden met de eend en volgens mij is het toch de hoofdremcilinder die ook kuren begint te vertonen
Moet als ik echt hard wil remmen toch wel 2x de pedaal induwen, lucht zit er niet in dus moet wel de hoodremcilinder zijn.
Maar eens kijken of iemand een 2dehandsje aanbied welke ik kan reviseren en daarna omwisselen met de gene die er nu inzit, heb ik tenminste een reserve liggen!
Geplaatst: wo 12 aug, 2009 14:11
door Erikjan
Dat gebeurd ok als de achterrem niet goed staat afgesteld. Ik weet niet of je dat ook los hebt gehad.
Geplaatst: wo 12 aug, 2009 16:14
door 2cvmaarten
Erikjan schreef:Dat gebeurd ok als de achterrem niet goed staat afgesteld. Ik weet niet of je dat ook los hebt gehad.
Nee daar heb ik niets aan gedaan, nog niet eens losgehad!
Geplaatst: wo 12 aug, 2009 17:30
door Gerard2cv
Als de rem aanloop kan de remolie gaan koken en ontstaan luchtbellen en
moet je 2X trappen.Elk wiel moet vrij draaien ook gelijk na het remmen
Geplaatst: wo 12 aug, 2009 18:09
door AZL57
soms blijft er lucht in een van klauwen zitten. Auto schuin zetten en nog eens ontluchten.
Geplaatst: wo 12 aug, 2009 21:14
door 2cvmaarten
Dan ga ik nog maar eens ontluchten, beter een keer te veel dan te weinig!
Heb idd niet meer ontlucht na terugplaatsen van de oude blokjes (deze waren overigens ook nog goed met genoeg spek op).
Mocht het niet het gewenste resultaat hebben horen jullie het vanzelf
